Executivul român Lucian Dorobanţu a fost numit CEO al brandului de modă Pull & Bear, una dintre cele opt mărci ale gigantului spaniol Inditex, scrie presa din Peninsula Iberică. Aşadar, el va coordona un business de 2,3 mld. euro anual, înlocuindu-l pe José Pablo del Bado Rivas. Acesta din urmă lucra pentru grup de peste 40 de ani, fiind CEO-ul brandului Pull & Bear încă din 1991, de la crearea sa, mai scrie presa spaniolă.
Marca, ce se adresează clienţilor tineri, cu venituri medii, are circa 800 de magazine la nivel global, un număr relativ constant în ultima perioadă, arată cel mai recent raport anual al Inditex. Spre comparaţie, tot grupul are circa 5.700 de unităţi (la 31 ianuarie 2024). Asta înseamnă că Pull & Bear acoperă 14% din total. Mai multe magazine au Zara, Bershka şi Stradivarius. Ca venituri însă, brandul este al treilea, depăşind Stradivarius. În 2023, vânzările mărcii au crescut cu circa 10%, în linie cu cele ale grupului şi ale majorităţii brandurilor.
Totuşi, presa din Spania scrie că numirea lui Lucian Dorobanţu în funcţia actuală vine în contextul în care fostul CEO era aproape de pensionare, însă, totodată, brandul nu performa la nivelul dorit, cel puţin când vine vorba de profitabilitate.
Inditex, un imperiu fondat de antreprenorul spaniol Amancio Ortega, a obţinut o cifră de afaceri cumulată de aproape 36 mld. euro anul trecut, având prezenţă pe 217 pieţe.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).