23.9 C
București
marți, iulie 23, 2024

Retail – Octavian Păltănea, Grup Carmistin: Diferenţa dintre un antreprenor român şi o companie multinaţională vine de la politica de profitabilitate. Multinaţionala nu are empatie – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Octavian Păltănea, Grup Carmistin: Diferenţa dintre un antreprenor român şi o companie multinaţională vine de la politica de profitabilitate.

Unele dintre cele mai mari diferenţe din comportamentul companiilor antreprenoriale în business comparativ cu cel al companiilor multinaţionale vine de la politica de profitabilitate, a explicat Octavian Păltănea, director de dezvoltare Grup Carmistin, prezent la conferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie 2024.

„Noi ne întâlnim cu multinaţionale zi de zi, atât pe partea de achiziţii, unde furnizorii sunt multinaţionale, cât şi pe partea de clienţi, unde 80% dintre clienţii noştri sunt retaileri şi majoritatea sunt companii multinaţionale.

Unele dintre cele mai mari diferenţe din comportamentul companiilor antreprenoriale în business comparativ cu cel al companiilor multinaţionale vine de la politica de profitabilitate, a explicat Octavian Păltănea, director de dezvoltare Grup Carmistin, prezent la conferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie 2024. „Noi ne întâlnim cu multinaţionale zi de zi, atât pe partea de achiziţii, unde furnizorii sunt multinaţionale, cât şi pe partea de clienţi, unde 80% dintre clienţii noştri sunt retaileri şi majoritatea sunt companii multinaţionale. Diferenţa dintre un antreprenor român şi o companie multinaţională vine de la politica de profitablitate, din punctul nostru de vedere. Orice companie doreşte să realizeze profit, dar realizarea acestuia şi structura politicii de profitabilitate diferă. Multinaţionala are setat un target de la firma mamă, în fiecare an trebuie să realizeze acest target, indiferent ce se întâmplă”.
Astfel, o companie multinaţională care şi-a stabilit deja aşteptările pentru o perioadă de timp nu prea ţine cont de contextul dintr-o piaţă sau alta, cum ar fi cât de volatilă este activitatea în industria alimentară din România. „Noi trebuie să fim pregătiţi în fiecare zi să răspundem solicitărilor din piaţă, partea de companii multinaţionale nu face acest lucru, ei setează o anumită rată de profitabilitate, nu îi interesează ce se întâmplă mai jos, în partea de supply chain şi toţi producătorii din România sunt prinşi ca între ciocan şi nicovală”.

Carmistin este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii, controlat de familia Paraschiv. Grupul Carmistin cuprinde peste 20 companii active în producţia de carne de pasăre şi ouă, creşterea porcilor, creşterea bovinelor, dar şi în producţia de cereale. „Noi ne-am setat acum patru ani că dorim să fim cel mai mare producător de proteină şi carne din România, cu deadline pentru 2025. Am devansat acest deadline şi la finalul anului 2023 am devenit cel mai mare producător de proteină din România şi dorim să consolidăm această poziţie”. Carmistin are în prezent o capacitate de abatorizare pe pui de 60 de milioane de capete pe an, unde are un business integrat, de la producţia de cereale până la abatorizare, distribuţie şi vânzare, respectiv 650.000 de capete de porc pe care le produce anual şi le vinde în România. Totodată, compania are 12.000 de hectare de teren agricol, de unde produce 300.000 de tone de furaje pe an. „Dorim să integrăm cât mai mult, aici este şi secretul succesului nostru şi succesul pe care dorim să îl transmitem antreprenorilor români, mai ales în domeniu alimentar, care este unul complex, pentru că sunt foarte multe elemente în structura de cost a produsului final”.Ce a mai declarat la ZF Cei mai mari jucători din economie 2024: Am terminat anul 2023 cu aproape 400 de milioane de euro ca cifră de afaceri, anul acesta estimăm o creştere de 30% prin deschiderea de unităţi noi de producţie. Vom deschide cel mai nou abator din estul Europei, o capacitate de 13.500 de capete pe oră pentru pui, o investiţie de aproximativ 70 mil. euro implementată în doi ani de zile, cu ajutor de stat de la Ministerul Finanţelor. Pe linia de porc urmează investiţia în cel mai mare abator din ţară şi din regiunea balcanică, cu o capacitate de 1,2 milioane de capete pe an,un proiect cofinanţat prin ajutor de stat. Am demarat proiectul de investiţii, avem o estimare de punere în funcţiune pentru T3 2026. Suntem deja prezenţi cu produsul nostru la raft pe linia de pui, cu produsul ambalat, în Bulgaria şi Slovenia şi dorim să intrăm şi în alte lanţuri de magazine din piaţă. Dorim să consolidăm poziţia de lider în România. Da, ne dorim să ne extindem şi în afara României, dar pas cu pas.   Marja de profitabilitate este mică, undeva sub 4%, noi ne bazăm foarte mult pe volum şi pe o calitate foarte bună a produsului. Anul trecut, când s-au eliminat după fix un an facilităţile fiscale care erau promise pentru 7-8 ani de zile, ne-a afectat. Noi avem peste 4.200 de colegi. Multinaţionalelor le lipseşte empatia, pe care antreprenorii, sau cel puţin noi, grupul Carmistin o avem, şi face diferenţa.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!