♦ Circa 90% din portofoliul companiei este format din produse destinate segmentului rezidenţial, precum mobilă pentru dinning, living şi dormitor.
Viorel Creţu, acţionar şi general manager la Nord Arin, producător de mobilă care îşi trimite la export cea mai bună parte din piesele realizate în Moldova, mai exact la Piatra-Neamţ, spune că piaţa rezidenţială înregistrează o scădere, însă HoReCa, un alt segment pe care compania îşi concentrează atenţia, cunoaşte o creştere în ultima perioadă.
„Pariem pe ambele sectoare pentru că la nivel mondial industria HoReCa va merge foarte bine anul acesta. Dacă piaţa rezidenţială este oarecum în scădere în Europa şi în SUA, piaţa de ospitalitate este într-o puternică creştere şi cred că se va menţine pe acelaşi trend şi în anii următori“, spune Viorel Creţu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Peste 95% din produsele fabricate de Nord Arin sunt vândute pe pieţele externe, iar aceste procente ar putea să crească la 98% până la finalul anului. Totuşi, antreprenorul îşi doreşte ca pe viitor să majoreze şi vânzările din România.
Cu toate că piaţa rezidenţială a scăzut atât local, cât şi dincolo de graniţe, impactul asupra businessului nu este unul semnificativ, ţinând cont că segmentul premium, pe care se şi poziţionează compania, este cel mai puţin afectat în perioadele de criză.
„Pe piaţa premium, influenţele sunt mai puţin consistente. Piaţa mainstream este cel mai puternic afectată de scăderea vânzărilor din sectorul de real-estate. În general, cei care consumă produse premium vor cumpăra în continuare“, precizează Viorel Creţu.
Principala ţară unde sunt exportate piesele fabricate de Nord Arin este SUA, însă compania trimite o bună parte din producţie şi în Germania, Italia şi în statele din Orientul Mijlociu. Mai mult, antreprenorul are în plan să crească vânzările pe pieţele din regiunea Benelux, dar şi în Franţa.
„Pentru noi, exportul a fost un pariu câştigător pentru că am învăţat foarte multe din pieţele externe. Ne-am măsurat puterile şi ne-am perfecţionat. Am învăţat despre marketing, design, tipuri de materiale, comunicare, relaţionare. A fost bine şi ne concentrăm în continuare atenţia pe pieţele externe“, spune el.
Circa 90% din portofoliul companiei este format din produse destinate segmentului rezidenţial, precum mobilă pentru dinning, living şi dormitor. Piesa care generează cele mai multe vânzări este masa de dinning, care aduce circa 70% din cifra de afaceri a companiei din Piatra-Neamţ. Nord Arin a avut însă şi proiecte destinate segmentului HoReCa, semnând mai ales contracte cu hoteluri din ţară, dar şi din Italia şi chiar şi din SUA.
Compania are doar un site de prezentare, urmând ca la finalul acestui an să deschidă şi un magazin online. Mai mult, Nord Arin administrează şi un showroom, iar pe viitor are în plan deschiderea unor magazine fizice.
În cadrul companiei lucrează circa 190 de angajaţi, dintre care 145 activează în zona de producţie. Antreprenorul spune că a încheiat mai multe parteneriate cu facultăţi din ţară pentru recrutarea specialiştilor, iar în zona de producţie a apelat la forţă de muncă străină, având 12 persoane din Asia, urmând să mai aducă încă 20 de oameni.
Nord Arin a avut anul trecut afaceri de 33,7 milioane lei, în creştere uşoară de 3% faţă de 2021, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).