-3.5 C
București
miercuri, februarie 12, 2025

Retail – Polonezii de la Amrest păstrează franciza Starbucks pe piaţa din România pentru încă cinci ani. Ce taxe plătesc către gigantul american pentru a putea dezvolta brandul? La venituri de 179 mil. lei în 2022, doar royalty fee-ul este de aproape 11 mil. lei – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Pentru a deveni francizatul brandului american de cafenele Starbucks, Amrest a plătit o taxă iniţală de 25.000 de dolari, la care se adaugă un royalty fee, care este echivalentul a 6% din vânzări ♦ Suplimentar, polonezii plătesc şi o taxă de marketing, însă ei nu dezvăluie suma, vorbind de o „valoare agreată în fiecare an“.

Pentru a deveni francizatul bran du lui american de cafenele Starbucks, Amrest a plătit o taxă iniţală de 25.000 de dolari, la care se adaugă un royalty fee, care este echivalentul a 6% din vânzări.

Americanii de la Starbucks sunt prezenţi pe piaţa locală de mai bine de 15 ani, însă încă de la început s-au dezvoltat în sistem de franciză, având mai mulţi parteneri. Acum, franciza pe România o are grupul polonez Amrest.
♦ Pentru a deveni francizatul brandului american de cafenele Starbucks, Amrest a plătit o taxă iniţală de 25.000 de dolari, la care se adaugă un royalty fee, care este echivalentul a 6% din vânzări ♦ Suplimentar, polonezii plătesc şi o taxă de marketing, însă ei nu dezvăluie suma, vorbind de o „valoare agreată în fiecare an“.

Grupul polonez Amrest păstrează franciza Starbucks pentru piaţa din România pentru încă cinci ani, după ce acordul dintre părţi a fost prelungit re­cent. Deal-ul iniţial a expirat în octom­brie 2023. Grupul a preluat operarea brandu­lui în România şi Bulgaria în 2015, dar pentru piaţa de la sud de Dunăre acordul de franciză expiră în 2027. „Acordul de licenţă dintre Amrest şi Starbucks EMEA Limited a fost extins cu încă cinci ani pentru pieţele din Polonia, Ungaria, Cehia şi Româ­nia“, conform unor informaţii Amrest consul­tate de ZF. În total, polonezii deţin franciza pentru Starbucks pe opt pieţe, cele patru menţionate anterior, dar şi Bulgaria, Slovacia, Serbia şi Germania.

Pentru a deveni francizatul bran­du­lui american de cafenele Starbucks, Amrest a plătit o taxă iniţală de 25.000 de dolari, la care se adaugă un royalty fee, care este echivalentul a 6% din vânzări. Suplimentar, polonezii plătesc şi o taxă de marketing, însă ei nu dez­vă­luie suma, vorbind de o „valoare agre­ată în fiecare an“. Este pentru prima dată când aceste date sunt publicate de ZF, de cele mai multe ori, detaliile con­tractuale pentru franciză – mai ales în cazul unor branduri gigantice, precum Starbucks – fiind ţinute la secret.

 


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!