♦ Vânzările cu amănuntul au trecut din nou la creşteri de două cifre în aprilie – un plus de 15% – dirijate de vânzările de produse nealimentare, care au crescut, pe volum, cu 22%, conform datelor statistice ♦ Economia României a crescut cu numai 0,1% în primul trimestru din 2024 şi, ca să ajungă la o creştere de 3%, cum sunt prognozele, are nevoie obligatoriu să accelereze în trimestrele următoare, inclusiv pe filiera consumului.
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 15% în aprilie 2024, comparativ cu aceeaşi lună a anului precedent, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Consumul privat, care face 60% din economie, ajunge astfel din nou la creştere de două cifre. În 2022-2023, consumul nu a scăzut, dar a crescut modest din cauza inflaţiei şi scăderii puterii de cumpărare.
Creşterea din aprilie şi de la începutul anului a consumului privat se vede şi în piaţă, spune Feliciu Paraschiv, fondatorul lanţului românesc de supermarketuri Paco Supermarket.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).