Andrei Bica, CFO, Profi: Oamenii fie au cumpărat produse mai ieftine, fie au avut mai puţine articole în coş. Totuşi, noi am reuşit să atragem consumatori noi şi să compensăm orientarea lor către produse mai ieftine. Românii observăm că fac cumpărături de dimensiuni mai mici, dar vin mai des în magazine.
♦ Retailerul a încheiat anul trecut cu afaceri de 11,7 mld. lei ♦ Compania a inaugurat circa 100 de unităţi noi în 2022 şi a remodelat alte peste 170, închizând anul cu 1.641 de magazine.
Retailerul Profi, controlat de fondul de investiţii MidEuropa Partners, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu 22%, până la 11,7 mld. lei, avansul fiind susţinut în principal de creşterea numărului de clienţi. Spre comparaţie, bonul mediu are şi el un plus, dar mult sub inflaţie, semn că scumpirile au erodat puterea de cumpărare a oamenilor care s-au orientat către produse mai ieftine sau către gramaje mai mici.
„Avem o evoluţie spectaculoasă a cifrei de afaceri anul trecut, cu o creştere de 22%, din care 18% este avansul like for like (fără expansiune), un ritm peste rata inflaţiei. Cea mai mare parte a creşterii a venit din atragerea de noi clienţi, mai ales în magazinele Profi pe format nou“, spune Andrei Bica, CFO-ul companiei.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).