În Polonia, un aprig război al preţurilor purtat de două lanţuri importante de supermarketuri cu discount, Lidl şi Biedronka, a început să trimită unde de şoc la nivelul întregii industrii de retail, scrie Polskie Radio. Bătălia continuă pentru dominaţie pe piaţă dintre Lidl, deţinut de un conglomerat german, şi Biedronka, deţinut de compania portugheză Jeronimo Martins, s-a intensificat în condiţiile în care consumatorii polonezi se confruntă cu reintroducerea ratei TVA de 5% pe alimente esenţiale din luna aprilie.
Rivalitatea atrage acum şi alte lanţuri de supermarketuri, cu un impact negativ asupra clienţilor şi industriei generale a retailului. Ryszard Jaskowski, preşedinte al KZRSS Spolem (Asociaţia Naţională de Audit a Cooperativelor de Consum), subliniază provocările şi costurile semnificative cu care alte companii se confruntă din cauza războiului preţurilor. „Orice război se soldează cu victime“, arată Jaskowski, remarcând confuzia şi impactul potenţial negativ generate de promoţiile constante. „Clienţii au la rândul lor de pierdut, ofertele sunt constant schimbate, apar mereu altele noi. Am alertat autorităţile cu privire la această situaţie, dar nu am primit niciun răspuns“, susţine Jaskowski. Deşi susţine concurenţa, arată oficialul polonez, aceasta trebuie să fie normală şi necesară.
Războiul preţurilor îi obligă pe toţi jucătorii din industrie, inclusiv din logistică, transport şi marketing, să-şi reducă costurile. Lukasz Janota, director în cadrul Aldi Polonia, arată că „există de asemenea presiune crescândă pentru negocieri cu furnizorii, iar acest lucru poate fi pentru mulţi dintre aceştia, în special pentru cei mai mici, o povară“. După părerea acestuia, războiul preţurilor devine adesea o spirală, cu companiile reducând constant preţurile pentru a lua-o înaintea concurenţei. În cazuri extreme, aceasta poate duce la o situaţie în care produsele sunt vândute sub costul achiziţiei. De câteva luni, cele mai mari lanţuri din retailul polonez duc un război al preţurilor la o scară nemaivăzută pe piaţă, notează şi Warsaw Voice. Nu este vorba doar de promoţii. Retailerii se atacă reciproc cu reclame şi compară direct cât plăteşti pentru un produs sau set de produse la un rival. Şi alte lanţuri, ca Delikatesy Centrum, încearcă să intre în competiţie. Pentru unii clienţi, acţiunile lanţurilor de retail sunt atât de împovărătoare, încât aceştia au decis să depună plângeri la Oficiul pentru concurenţ şi protecţia consumatorului (UOKiK), potrivit money.pl. Iar războiul preţurilor trece dincolo de alimente. Competiţia pentru produse ieftine pentru locuinţă şi haine se intensifică de asemenea între Pepco, Dealz şi Action.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).