Retailerul de produse de îngrijire Sabon, parte a grupului francez Rocher, vrea să deschidă un al doilea magazin în Cluj, în trimestrul IV al anului, urmând să ajungă la o rețea de 20 de magazine la finalul anului, a declarat pentru News.ro Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania. Aceasta estimează o creștere cu 10% a cifrei de afaceri, de la aproximativ 8,5 milioane euro anul trecut.
”În prezent avem 19 magazine, cel mai recent a fost deschis anul acesta, în Craiova, într-o zonă unde nu operam niciun magazin. Planul este să dezvoltăm rețeaua, în zonele în care nu suntem prezenți. Vrem să fim prezenți pe toată suprafața țării”, a spus Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania.
În acest an, compania a deschis un magazin de tip pop-up în Craiova, primul de altfel de acest fel în toată rețeaua Sabon, urmând și altele până la finalul anului.
Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 41,9 milioane lei și un profit net de 1,92 milioane lei.
Magazinul online generează 30% din vânzări.
Pe piața din România, compania Sabon este prezentă din 2004, ajungând între timp la o rețea de 19 magazine.
Compania deține magazine doar în mari centre comerciale și are și un magazin online.
”Deținem magazine în București, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Ploiești, Galați, Sibiu, Timișoara și Brașov. Următorul magazin pe care îl vom deschide va fi al doilea în Cluj. Este o populație mare acolo, este o piață interesantă, sunt 2-3 mall-uri, vrem să mai deschidem un magazin, la cererea clienților, cândva în trimestrul IV al anului”, a mai spus ea.
Investiția într-un magazin depinde de dimeniuni, aflându-se undeva între 100.000-150.000 euro.
”Cifra de afaceri de anul trecut a fost în valoare de aproximativ 8,5 milioane euro. Profitabilitatea operationala a fost extraordinară, 18%. Iar pentru anul acesta, planul este ca cifra de afaceri să crească cu 10%, mai ales având în vedere că avem în plan să deschidem magazine noi. Este o creștere împreună cu magazinele noi, având în vedere situația de pe piața inflaționistă. S-ar putea să avem surprize, să creștem mult mai mult. Dar având în vedere că avem foarte multe investiții în plan, atât pe partea de tehnologizare, experiența cu clienții, cât și noile magazine, care vor fi 3-4 la număr anul acesta, profitabilitatea estimăm că va scădea puțin”, a declarat Cristina Ivasuc, director general al Sabon Romania.
”Magazinul nostru online este unul foarte important. Reprezintă 30% din total vânzări, ceea ce e extraordinar, având în vedere că benchmark-ul este undeva la 10-15%, noi am ajuns la 30%”, a adăugat ea.
Rețeaua din România are circa 90 de angajați.
”În ceea ce privește clientul Sabon, dacă ne uităm la gama noastră de produse, cel mai căutat este uleiul de duș, acesta nu lipsește din niciun coș de cumpărături, dar și cremele. 80% din clienți sunt femei, iar restul bărbați, aceștia își cumpără atât pentru ei, cât și cadou pentru doamnele lor”, a precizat ea.
Compania a lansat colecția limitată ”Peony Fig”, care îmbină aroma floral-fructată de bujor cu smochină.
”Noi lansăm colecții în ediție limitată de cel puțin trei pe an. Asta înseamnă că ea e disponibilă o lună, maximum două. Am asociat colecția și parfumul bujorului cu zona de fashion și am lansat o colecție capsulă de costume elegante, pentru doamne, create de designerul Robert Ciobanu”, a precizat Cristina Ivasuc.
Primul magazin Sabon a fost deschis în 1997, în orașul Tel Aviv din Israel. În 2016, grupul francez Yves Rocher a preluat 66% din Sabon, pentru ca doi ani mai târziu să cumpere și restul de acțiuni.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).