Vânzările de bunuri de larg consum au crescut în valoare cu 18,4% în aprilie 2023 versus aceeaşi perioadă din anul anterior, avansul fiind susţinut exclusiv din scumpiri.
Mai exact, preţurile au crescut cu 20,2%, în timp ce în volume a existat un declin de 1,9%, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Nielsen IQ.
Totuşi, este interesant de remarcat că, treptat, scăderea vânzărilor în volum – cea care indică de fapt apetitul de consum – se temperează, iar asta odată cu inflaţia.
„Luna aprilie a venit cu o uşoară atenuare a inflaţiei la bunuri de larg consum (20% în aprilie versus 23% în primul trimestru) şi cu o evoluţie similară a declinului volumelor (-1,9% în aprilie versus -4,7% în primele trei luni din an)î, spun oficialii companiei de cercetare de piaţă Nielsen IQ.
În ceea ce îi priveşte pe consumatorii din România, ei se adaptează situaţiei actuale marcată de inflaţie record, şi o fac fie prin reducerea consumului, fie prin orientarea către mărci private, fie prin vizitarea mai frecventă a magazinelor (cumpărături mai mici şi mai dese, ceea ce înseamnă risipă mai redusă).
Pe parcursul anului 2023, presiunea inflaţionistă şi creşterea economică lentă vor continua să reprezinte o problemă pentru consumatorii români, care adoptă noi soluţii pentru a-şi ţine bugetele sub control.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).