17.8 C
București
duminică, octombrie 6, 2024

Retail – Vânzările de detergent se îndreaptă spre pragul de 2 miliarde de lei după o creştere de 33% în trei ani. În 2022, piaţa a crescut cu 13,8% versus 2021, dar avansul a fost susţinut doar de scumpiri. – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: General

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În 2022, piaţa a crescut cu 13,8% versus 2021, dar avansul a fost susţinut doar de scumpiri.

Brandul Ariel „curăţă“ singur 41% din piaţa de detergent de rufe, care se apropie rapid de 2 mld.

Anul trecut, vânzările de detergent au crescut cu 13,8% versus 2021, un ritm mai alert decât în anii anteriori, însă avansul a venit şi în contextul unei inflaţii record.

Brandul Ariel „curăţă“ singur 41% din piaţa de detergent de rufe, care se apropie rapid de 2 mld. lei. Anul trecut, vânzările de detergent au crescut cu 13,8% versus 2021, un ritm mai alert decât în anii anteriori, însă avansul a venit şi în contextul unei inflaţii record. Între 2019 şi 2022, piaţa şi-a majorat valoarea cu o treime, arată calculele ZF pe baza datelor Euromonitor.

„Vânzările de detergent de rufe în România au crescut puternic în valoare în 2022, dar în volume a existat o mică scădere versus cei doi ani anteriori“, spun analiştii de la Euromonitor, semn că de fapt creşterea a venit doar din scumpiri. Chiar şi aşa, declinul în volum nu a fost unul mare, românii cumpărând produse moderne, precum capsule sau detergent lichid, arată aceeaşi sursă. „Consumatorii devin mai sofisticaţi şi caută produse specializate.“ Până în 2021, inclusiv, piaţa creştea mai ales pe fondul unui apetit de consum crescut ca urmare a unei puteri de cumpărare mai mari. De anul trecut însă, de când inflaţia a ajuns la un nivel record, lucrurile sunt în schimbare, iar consumatorii sunt tot mai prudenţi în achiziţii.

Cinci branduri domină clar această piaţă, Ariel, Dero, Persil, Savex şi Lenor având împreună o cotă de piaţă cumulată de aproape 86%.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!