13 C
București
joi, septembrie 19, 2024

Retail – ZF 15 minute cu un antreprenor. A EMA/T Concept, un brand de fashion pornit de doi… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„A durat până m-am lăsat convins, de fapt, convingerea a venit odată cu apariţia primului copil şi cu spiritul antreprenorial al soţului meu, el m-a convins să ne mutăm de la Bucureşti la Focşani“, spune Anca Ţurcanu, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anca Ţurcanu şi-a dorit să facă propriul brand pentru a dezvolta businessul pe verticală, dar şi pentru a aduce valoare adăugată.

„Ştiu că sunt branduri locale care au crescut foarte mult, dar nu era ceva accesibil pentru toată lumea, fie sunt branduri cu preţuri ridicate, fie sunt altfel de branduri, dar nu sunt acele firme cu experienţa lohn-ului în spate, care să ştie să incorporeze din greşelile marilor branduri“, spune ea.

♦ Fabrica a fost deschisă în urmă cu 30 de ani de către părinţii Ancăi Ţurcanu şi produce încă de la început în sistem lohn. După crearea propriului brand, lohn-ul cântăreşte la fel de mult în business. Din totalul producţiei, doar 1% reprezintă propriul brand.

KMA/T Concept, un brand de fashion pornit de Anca şi Vlad Ţurcanu în Focşani, are în plan deschiderea unui magazin fizic în Bucureşti. Cei doi antreprenori au lucrat în domeniul bancar, iar ulterior au ales să se implice în businessul de familie pornit de părinţii Ancăi în urmă cu 30 de ani.

„A durat până m-am lăsat convins, de fapt, convingerea a venit odată cu apariţia primului copil şi cu spiritul antreprenorial al soţului meu, el m-a convins să ne mutăm de la Bucureşti la Focşani“, spune Anca Ţurcanu, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Fabrica a produs în tot acest timp în sistem lohn, astfel că toată producţia mergea la export. Anca Ţurcanu şi-a dorit să facă propriul brand pentru a dezvolta businessul pe verticală, dar şi pentru a aduce valoare adăugată.

„Eram tristă că toată priceperea oamenilor din industrie mergea la export.“

„Ştiu că sunt branduri locale care au crescut foarte mult, dar nu era ceva accesibil pentru toată lumea, fie sunt branduri cu preţuri ridicate, fie sunt altfel de branduri, dar nu sunt acele firme cu experienţa lohn-ului în spate, care să ştie să incorporeze din greşelile marilor branduri“, spune ea.

Odată ce a intrat în business, Anca Ţurcanu şi-a dorit să dezvolte propriul brand, însă pentru a face acest lucru a fost nevoie de mult timp şi de a acumula experienţă.

„Întâi am stat şi am învăţat, nu aveam experienţă profesională în domeniu, aşa că am stat şi am învăţat, am luat-o de la zero, am pornit de la partea de logistică, de la depozit, să vedem cum se întâmplă lucrurile, apoi am avut propriul client, am gestionat relaţia comercială cu el. Am vrut să vedem care sunt problemele cu care ne confruntăm în producţie. Abia după ce am trecut prin fiecare client şi am putut să îmi fac propriile mele analize, statistici, am început să schimbăm lucrurile“, povesteşte ea.

Primul obiectiv a fost digitalizarea businessului pentru a construi strategii de business bazate pe informaţii reale. Experienţa din domeniul bancar i-a ajutat pe cei doi antreprenori să implementeze acest plan.

„Noi venind din domeniul financiar bancar, în care aveai la îndemână toate datele, intrai în sistem şi îţi scoteai toate informaţiile, am ajuns într-un mediu în care totul se întâmpla pe hârtie. Ne-am concentrat prima dată pe digitalizare, să implementăm acele sisteme ca să putem lucram, să ne construim strategii bazate pe informaţii reale“, adaugă ea.

Fabrica produce în continuare la fel de mult în sistem lohn chiar şi după crearea propriului brand. Din totalul producţiei, doar 1% reprezintă propriul brand. Anca Ţurcanu îşi doreşte să ducă brandul propriu la 10% din producţia fabricii.

Brandul EMA/T a pornit în 2019 un magazin mobil, care era amplasat în diferite locuri din zonele cu clădiri de birouri din Bucureşti. Magazinul mobil a funcţionat sub această formă până în pandemie, când antreprenorii au fost nevoiţi să renunţe la el din cauza faptului că angajaţii din marile birouri din Capitală au început să lucreze mai mult de acasă decât de la birou.

„A venit pandemia şi s-au schimbat lucrurile, noi avem în continuare rulota, o aducem la toate evenimentele noastre fizice, este în continuare cabina noastră de modă. Totuşi, ne concentrăm foarte mult pe comerţul online şi vrem să deschidem şi propriul magazin fizic în Bucureşti“, spune Anca Ţurcanu.

Ea este de părere că mai există mult loc de dezvoltare în piaţă, mai ales odată cu dezvoltarea comerţului online, dar pentru un brand mic este dificilă o creştere chiar şi pe un astfel de segment.

„Este foarte greu mai ales pentru un brand mic care nu dispune de bugete atât de mari de la început. Trebuie să lupţi pe toate părţile şi deobicei într-o mână de oameni“, adaugă ea.

Anul trecut, businessul a avut venituri de 372.000 de lei, în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Antreprenoarea se aşteaptă să existe în continuare o creştere a vânzărilor, mai ales că se concentrează şi mai mult pe segmentul de e-commerce.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!