34.7 C
București
sâmbătă, iulie 20, 2024

Retail – ZF 15 minute cu un antreprenor. Ziaja, un brand de cosmetice din Polonia, a ajuns în… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Ziaja, un brand de cosmetice pornit de o familie de antreprenori din Polonia la începutul anilor ’90, este astăzi prezent în peste 1.500 de maga zine, farmacii şi drogherii de pe plan local.

Brandul a intrat pe piaţa româ nească în 2010, fiind importat şi distribuit de compania Face Bucharest Distributions, o subsidiară a compa niei Face din Helsinki.

Ne-a ajutat să penetrăm piaţa, fiind ceva nou, nu exista acest ingredient în acest sector“, spune Cristian Puşcov, director general al Face Bucharest Dis tribution, prezent în cadrul emi siunii ZF 15 minute cu un antre prenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

♦ Ziaja este cel mai mare producător polonez de cosmetice.

Ziaja, un brand de cosmetice pornit de o familie de antreprenori din Polonia la începutul anilor ’90, este astăzi prezent în peste 1.500 de maga­zine, farmacii şi drogherii de pe plan local. Brandul a intrat pe piaţa româ­nească în 2010, fiind importat şi distribuit de compania Face Bucharest Distributions, o subsidiară a compa­niei Face din Helsinki. Firma de distribuţie controlată de antreprenori finlandezi are în portofoliu doar bandul Ziaja.

Numele Ziaja este cunoscut, în special, pentru gama de produse cu lapte de capră, de altfel cea mai vân­dută gamă din portofoliul companiei de distribuţie autohtone.

„Businessul s-a schimbat în bine în ultimii 15 ani. Ce ne-a ajutat foarte mult este că am intrat pe piaţă cu ga­ma cu lapte de capră. Inclusiv în ziua de azi e gama cel mai bine vândută şi cea mai căutată de clienţii noştri. Ne-a ajutat să penetrăm piaţa, fiind ceva nou, nu exista acest ingredient în acest sector“, spune Cristian Puşcov, director general al Face Bucharest Dis­tribution, prezent în cadrul emi­siunii ZF 15 minute cu un antre­prenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În urmă cu aproape 15 ani, bran­dul polonez nu era prea cunoscut pe piaţa locală, iar prezenţa sa era mult mai mică faţă de azi. Spre comparaţie, în prezent, produsele Ziaja se găsesc în peste 1.500 de magazine, farmacii şi drogherii la nivel naţional.

„Atunci ne cunoştea unu din 10 oameni. Acum suntem la 8-9 clienţi din 10 care ne recunosc sau care dau senzaţia că ştiu ceva despre Ziaja“, adaugă el.

A contat şi că firma de distribuţie a brandului polonez a încheiat parte­neriate cu marii retaileri. „Am deschis şi partea de retail, suntem acolo, iar tendinţa este de a dezvolta şi mai mult activitatea din acest canal pentru că vedem un potenţial uriaş. Ne-a ajutat foarte mult şi produsul“, spune Cristian Puşcov.

Dacă în urmă cu aproape 15 ani, compania autohtonă avea un porto­foliu de 200 de produse ale brandului Ziaja, astăzi numără circa 400 de articole.

Ziaja este cel mai mare producă­tor polonez de cosmetice, având o gamă extinsă de bunuri de îngrijire a pielii, a părului sau a corpului.

Compania Ziaja a fost fondată  în iunie 1989, imediat după căderea comunismului, însă a început produc­ţia în ianuarie 1990. Fondatorii  Zenon şi Aleksandra Ziaja sunt de profesie farmacişti.

Producătorul polonez de cosme­tice are în portofoliu circa 1.000 de articole, însă pe pieţele externe Ziaja merge cu mai puţine bunuri, de regulă cu cele care se vând cel mai bine în statele vecine. România se află în to­pul ţărilor care importă produse Ziaja din punctul de vedere al volumelor.

Cristian Puşcov spune că brandul a câştigat popularitate pe plan local şi datorită raportului calitate – preţ.

„Din experienţa noastră, este su­ficient să foloseşti o dată oricare pro­dus şi devii fan Ziaja, te fidelizează“.

Compania de distribuţie are în plan şi deschiderea unui magazin online propriu unde vor fi comercializate produsele Ziaja, dar şi extinderea reţelei de distribuţie. Pe viitor, ia în calcul şi adăugarea unui alt brand în portofoliu, însă nu există încă discuţii în acest sens.

Anul acesta, Face Bucharest Distribution speră să adauge în portofoliul de clienţi un alt lanţ de farmacii unde vor fi listate produsele Ziaja.

Compania a avut anul trecut afaceri de aproape 10 milioane lei (plus 42%) şi un profit net de 1,3 mil. lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!