Cea mai mare provocare pentru apicultori este preţul scăzut al mierii pe raft, cauzat de importurile din Ucraina şi China, în principal. Totuşi, acum există speranţa unei reveniri şi chiar a unei creşteri a preţurilor în următorii ani, potrivit lui Nicanor Negru, directorul companiei Regina Naturii din Republica Moldova, producător de miere care a intrat pe piaţa românească în 2016. „În ceea ce priveşte preţul mierii, în ultimii trei ani a fost în scădere continuă, în mare parte din cauza crizelor economice care au influenţat acest domeniu. Totuşi, acum există speranţa că în următorii ani preţurile, atât la producători, cât şi la nivelul comercianţilor, vor creşte. Acest lucru ne-ar favoriza pentru dezvoltarea companiei, a produselor, a tehnologiei şi pentru a aduce pe piaţă produse inovative“, a spus Nicanor Negru, directorul companiei Regina Naturii, în emisiunea ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. El a menţionat că aceasta este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă, dar partea bună este că speră să câştige încrederea consumatorilor prin calitatea produselor, fiind peste a celor dintr-un stat precum China. În prezent, compania produce miere ecologică, având producţie proprie şi mai colaborează cu micii producători din Republica Moldova, deoarece mierea de albine nu poate fi produsă în cantităţi mari de o singură stupină. Activitatea sa a început în anul 2014 şi au reuşit să realizeze exporturi de produse vrac în România într-un timp scurt, primele având loc în 2016. „În ceea ce priveşte produsul finit, care ajunge pe raft, procesul a fost un pic mai complicat, deoarece a fost necesar să îndeplinim mai multe condiţii. Am reuşit să obţinem progrese în urmă cu doi ani, când am început discuţiile cu reprezentanţii unei reţele de magazine din România, la expoziţia internaţională ANUGA“, a explicat el. Însă, de la prima discuţie până la punerea efectivă a produselor pe raft a trecut peste un an şi la început au fost prezenţi doar cu o mică categorie de produse, respectiv miere de albine de salcâm şi cu fructe şi nuci. Ulterior, au reuşit să diversifice portofoliul cu alte categorii de produse, cum ar fi mierea cremă şi miere de albine din câteva sortimente. „În anul 2024 am reuşit să lansăm două campanii de degustare, care au avut feedback-uri foarte bune, în special în ceea ce priveşte gustul, aroma şi calitatea produselor noastre. Consumatorii şi-au adus aminte de mierea naturală pe care o consumau cândva în copilărie, ceva deosebit faţă de ceea ce se găseşte acum pe piaţă, în marile reţele.“ În Republica Moldova, compania vinde produsele aproape în tot retailul modern, în supermarketuri. „Piaţa este într-o continuă schimbare şi acest lucru este evident dacă urmărim evoluţia ei pe o perioadă de câţiva ani. La raft, observăm mereu modificări, iar acest lucru depinde de mai mulţi factori care sunt, într-o anumită măsură, în controlul nostru. Cred că există un mare potenţial pentru piaţa din România şi vom continua să lucrăm şi să ne extindem relaţiile cu cât mai mulţi agenţi economici. În mod special, în sezonul rece al anului, am observat o creştere a vânzărilor noastre şi o uşoară creştere după degustările organizate în reţelele comerciale.“
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).