9.8 C
București
miercuri, aprilie 24, 2024

Retail – ZF Investiţi în România! Compania Magnolia a deschis un punct logistic în… – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

ZF Investiţi în România! Compania Magnolia a deschis un punct logistic în Constanţa şi o florărie nouă în Craiova în 2023 şi vizează cel puţin două unităţi noi pentru 2024.

Compania Magnolia a continuat extinde rea şi consolidarea la nivel naţional pe parcursul anului 2023 printr-un punct logistic nou în Constanţa şi o florărie nouă în Craiova, iar pentru anul 2024 vrea să des chidă cel puţin două unităţi noi...

♦ Magnolia se uită spre piaţa internaţională în 2024, dar un astfel de pas depinde şi de contextul global. Compania Magnolia a continuat extinde­rea şi consolidarea la nivel naţional pe parcursul anului 2023 printr-un punct logistic nou în Constanţa şi o florărie nouă în Craiova, iar pentru anul 2024 vrea să des­chidă cel puţin două unităţi noi, a explicat Ioana Molnar, cofondatoare a Magnolia, în emisiunea ZF Investiţi în România!, reali­zată în parteneriat cu CEC Bank. „În Constanţa am deschis un punct logistic pentru că dorim să mai deschidem în sudul ţării, iar în Craiova am deschis un magazin, am avut o propunere şi pentru al doilea, dar piaţa de acolo nu ne inspiră atât de mult pentru a fi loc de a doua florărie“. Investiţiile pentru aceste proiecte s-au ridicat la circa 250.000 de euro. Familia Molnar plănuia pentru acest an şi o unitate nouă în Bucureşti, pe un format care ar trebui să aducă un concept nou, însă nu au primit încă autorizaţiile necesare pentru a deschide acel magazin. „În Bucureşti încă nu am primit auto­rizaţiile, dar am plătit chirie cred că opt luni pentru spaţiul promis şi nu s-a concretizat. Acum am cerut să nu mai plătim chirie până nu primim autorizaţiile, dar ar fi foarte frumos să îl deschidem. Nu mai există un astfel de concept în România“. Reţeaua de florării Magnolia avea la finalul anului trecut 20 de magazine, dintre care cinci deschise în sistem de franciză. Compania este cunoscută în primul rând pentru modelul de vânzare online, în care florile reprezintă de cele mai multe ori parte a unui cadou. Antreprenorii din spatele companiei au lucrat la o standardizare a conceptului, întrucât ei au explicat în mod repetat că ar avea capacitatea de a extinde mai rapid reţeaua, dar trebuie să deschidă locaţii noi în cultura potrivită. Acum, Magnolia pregăteşte două locaţii noi pentru 2024 şi ar vrea să înceapă să deschidă florării şi în alte ţări. „Pentru anul viitor noi v-am spus de mai multă vreme că ne-ar plăcea mult să ieşim în afara ţări, dar pentru că situaţia globală a evoluat aşa cum o vedem, ne afectează şi pe noi în decizii. Când lucrurile nu se mişcă în siguranţă şi noi tindem să ne conservăm mai mult decât să ne extindem. Ne dorim acest lucru, ne apropiem de finalizarea procedurilor. Prindem speranţe că anul viitor vom deschide cel puţin în România două locaţii“. În ceea ce priveşte internaţionalizarea, Magnolia are discuţii cu posibili parteneri, atât din SUA, cât şi din Europa. „Deocamdată ne gândim doar la magazin, nu ştiu dacă va fi nevoie de birouri, poate doar ale managerilor. Cultura este foarte diferită, pe noi ne-a luat prin surprindere. Spre exemplu, în SUA este foarte diferit de ce se întâmplă aici, nu vor neapărat buchete custom, special făcute pentru destinatar, se cumpără mult flori din supermarket. (…) Ne-am potrivi mai bine în contextul Europei“. Magnolia a cumpărat în 2022 compania Floridelux.ro de la antreprenorul Marius Dosinescu, într-o tranzacţie care s-a finalizat în acest an şi care a reprezentat prima mutare de M&A a familiei Molnar. Această achiziţie a adus şi o locaţie fizică Floridelux, dar noii proprietari au decis să o închidă. Atât Magnolia, cât şi Floridelux sunt două nume care au investit anual în tehnologie şi digitalizare mult peste cât ne-am aştepta să investească un business de florării. Spre exemplu, Magnolia a investit peste 1 milion de euro în ultimii ani în tehnologie. Chiar şi cu aceste lucruri în comun, integrarea nu a fost una simplă. „Integrarea a fost una complexă, dar am finalizat-o. Este greu pentru noi care am crescut Magnolia încă de lanaştere, iar Floridelux are cu totul alt profil. Profilul clientului, cumpărătorului şi al destinatarului este foarte diferit de Magnolia“. Cifra de afaceri Magnolia la nivel de grup s-a ridicat la circa 74 mil. lei în 2022, iar în 2023 ar putea creşte cu 10-15%. Pe lângă florăriile Magnolia, grupul mai cuprinde astăzi şi Floridelux, cu afaceri de circa 1 mil. euro, dar şi centrul de grădini Flower Time, ale cărui afaceri se apropie de 2 mil. euro. Numărul de angajaţi se apropie astăzi de 200 de oameni.  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!