Carmen şi Alexandru Boangher, fondatorii Lyset, în vârstă de 25 şi 26 de ani, au demarat în 2022 businessul pentru a intra pe piaţa sistemelor de iluminat, aceştia proiectând sisteme utilizând coponente produse la comandă în China. Brandul creat de cei doi tineri, Lyset, împlineşte în iulie 2024 doi ani de la lansare. În primul an, în cele şase luni, creatorii Lyset au vândut produse în valoare de 300.000 de lei, iar cifra de afaceri în 2023 a ajuns la 1.198.000 de lei. În această primă parte a anului 2024 produsele Lyset vor fi prezente în două hoteluri din România, unu din Bucureşti şi unu din Poiana Braşov, marcând astfel un început de an cu perspective mari. Şi, după cum spun creatorii Lyset, ei au vândut în mai puţin de doi ani doi kilometri de şină magnetică. „Lucrăm şi pentru hoteluri din România, printre care unul boutique în Bucureşti şi primul hotel de cinci stele din Poiana Braşov. De asemenea, printre proiecte avem şi un hotel din Maroc“, a spus Carmen Boangher, cofondator al Lyset, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Începutul businessului Lyset a pus accent pe iluminatul arhitectural prin sisteme de şină şi spoturi. În prezent, compania s-a transformat din revânzător în dezvoltator de produse de iluminat, pentru că cei doi fondatori au intuit o fereastră de oportunitate şi au răspuns unei cereri existente pe piaţa de profil. Iar în noua colecţie a Lyset au intrat şi corpuri de iluminat minimaliste. Pentru amândoi, crearea brandului Lyset şi transformarea acestui business într-unul profitabil a venit cu multe provocări. Carmen, studentă la Facultatea de medicină dentară, a descoperit că este pasionată de business şi marketing şi a studiat foarte mult pe cont propriu pentru a acumula informaţii necesare dezvoltării companiei Lyset. A urmat, de asemenea, cursuri de mentorat, scalare de business şi un curs de branding. Marile provocări nu au fost să înveţe despre partea tehnică a produselor, despre corespondenţa dintre volţi, waţi, lumeni, ci despre ce înseamnă propriu-zis o afacere. „Nu ştiam mai nimic despre business când am început asta, ulterior am învăţat despre branding, despre marketing, despre domeniul financiar, despre cât de important este să ai un buget de venituri şi cheltuieli, echipă, stocuri şi cum pot să fac forecast“. La rândul său, şi Alexandru, absolvent de Management, afirmă că trecerea de la experienţa de revânzători la cea de dezvoltatori de produse de iluminat în domeniul sistemelor moderne minimaliste şi la crearea unei afaceri care a devenit lider pe piaţa românească a însemnat o schimbare foarte mare. „Lyset ne-a pus la muncă 15-16 ore pe zi la foc continuu. A fost şi este un proces continuu de învăţare. La început am citit şi m-am documentat. De la rapoarte despre spectrul luminii, toate studiile de iluminat şi temperaturi de culoare, influenţa lor asupra spaţiilor, diferită de la un spaţiu rezidenţial la unul de birouri, despre tehnologia din spate, despre cum se proiectează cipul de led, legătura dintre cipuri şi drivere, despre ce este indicele de redare al culorii, fizică etc. Orice publicaţie pe care o găseam, orice informaţie mi-a fost utilă.“
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).