30 C
București
duminică, iulie 21, 2024

Energie – Dacia va participa la celebra cursă de la Dakar 2025 şi va folosi combustibil sintetic de la Aramco, cea mai mare companie petrolieră a lumii – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Dacia revine în motorsport şi va participa în 2025 în calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid.

Oficialii Dacia nu au menţonat ce model va participa la Dakar, însă 2025 este anul în care Bigster va fi lansat pe piaţa europeană, acesta fiind şi primul model Dacia construit de la zero pentru a „juca” în segmentul compact...

Mai mult, la Dakar Dacia va participa cu o maşină ce va utiliza combustibil sintetic furnizat de Aramco, combustibil neutru din punct de vedere CO2.

Dacia revine în motorsport şi va participa în 2025 în calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid. Considerat un veritabil test suprem de robusteţe şi rezistenţă, Dakar este, de peste 40 de ani, o aventură umană ieşită din comun, care reuneşte într-o competiţie unică peste 500 de concurenţi din 60 de ţări.

Oficialii Dacia nu au menţonat ce model va participa la Dakar, însă 2025 este anul în care Bigster va fi lansat pe piaţa europeană, acesta fiind şi primul model Dacia construit de la zero pentru a „juca” în segmentul compact.

Mai mult, la Dakar Dacia va participa cu o maşină ce va utiliza combustibil sintetic furnizat de Aramco, combustibil neutru din punct de vedere CO2. Aramco este partener alături de Geely şi Renault în compania Horse, care furnizează sisteme de propulsie care includ motoare cu ardere internă, furnizor şi pentru Dacia de la 1 iulie. Pe de altă parte, chiar dacă noul combustibil este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, motorul cu ardere internă tot poluează atmosfera cu alte gaze toxice.

Raliul Dakar va fi un teren de testare şi un laborator de idei pentru Dacia. El va permite testarea şi verificarea unor noi soluţii ingenioase « în stilul Dacia », atât în termeni de funcţionalitate outdoor, cât şi în domeniul energiei.

Înainte de a se angaja în sezonul Dakar 2025, prototipurile Dacia vor fi testate, încă din 2024, în Raliul Marocului.

Dacia va aborda acest proiect incitant bazându-se pe competenţele Renault Group şi pe experienţa companiei Prodrive în domeniul dezvoltării de vehicule de rally-raid.

De aproape 40 de ani, Prodrive este unul din actorii majori ai sportului auto pe plan mondial, ajutând numeroase mărci să câştige campionate internaţionale.

Prodrive este implicat în raliul Dakar şi în campionatul de Rally-Raid din anul 2020 şi a participat la ultimele trei raliuri Dakar cu vehicule concepute de propriile echipe, obţinând locul al doilea în clasamentul general în 2022 şi 2023 cu Sébastien Loeb, care face parte de acum din noua echipă Dacia.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!