FacebookTwitterLinkedIn

Înființată în plină pandemie, în a doua parte a anului 2021, compania furnizoare de materiale de construcții Bauindustry DC a avut parte de rezultate bune anul trecut, semn că piața continuă să fie dinamică. “Noi ne raportăm la niște cifre mai mici, începând activitatea în 2021, dar procentul de creștere este mare. Practic, am triplat suma în primul trimestru din 2023, versus perioada similară din 2022”, explică Dragoș Vlagali, proprietarul și directorul comercial al Bauindustry DC în emisiunea Reinventarea României. 

La fel, 2023 a început bine și compania a avut livrări de materiale către toate segmentele de piață, în principal pardoseli epoxidice și poliuretanice necesare proiectelor industriale. Pentru a deservi clienții finali, s-a investit mult în magazinul online, la care apelează în proporție de 60-70% persoane fizice, dar și meseriași și firme de construcții. Potrivit lui Dragoș Vlagali, după sărbătorile de Paști, se văd semne de revenire a pieței, inclusiv a celei rezidențiale

Una dintre strategiile de business ale companiei este dezvoltarea de produse private label, în parteneriat cu producătorii locali, iar la finalul acestui an, compania își propune să ofere mai multe astfel de produse. “Oamenii ne percep ca pe un Smurd al materialelor de construcții, pentru că suntem rapizi și știm ce vorbim. Cred că aici am făcut diferența față de competitori”, punctează el. 

Compania livrează și pentru proiecte rezidențiale: “Am colaborat cu numeroase proiecte rezidențiale în București, Ploiești și Constanța, am finalizat Crama Niculițel din Tulcea, livrăm mult în Petrobrazi. Pe segmentul office ne-am ocupat de extinderea galeriilor de la Sun Plaza, proiect de referință finalizat anul acesta, în ianuarie, dar implementat în partea a doua anului trecut. Acolo am livrat sisteme de gips-carton cu rezistență la foc, pardoseli, adezivi pentru gresie și faianță, gleturi, finisaje interioare în principal”.

Creșterea de prețuri din industria construcțiilor a necesitat adaptări numeroase, uneori săptămânale, având în vedere că Bauindustry are un portofoliu amplu de produse. 

“Nu ne-a fost ușor. În ce privește scumpirile, începând cu anul trecut, cele mai mari creșteri le-au avut produsele epoxidice, poliuretanice și aditivii de betoane. Dar toate prețurile au crescut și nu văd o stagnare a acestora. Mai nou, majoritatea producătorilor au anunțat creșteri și nu cred că o să se oprească. Dar sunt și produse care au început să dea înapoi, cum este polistirenul, pe care îl vindem foarte bine, pentru că oferim un sistem complet. Mai ales cu produsul nostru private label, care este un adeziv de vată și de polistiren” (D.V.).

Fluctuația prețurilor a fost un factor perturbator și a necesitat o atenție mărită și asupra listărilor de pe site, pentru a corespunde realității stocurilor disponibile. În general, pardoselile poliuretanice și epoxidice au înregistrat creșteri de 21%, iar adezivii de gresie și faianță, gleturile și sistemele de finisaj între 8% și 17%. 

Compania intenționează să investească în dezvoltarea propriilor produse pe care să le impună pe piață, în principal adezivi pentru termosisteme și pentru placări ceramice, să activeze mai mult segmentul de arhitecți și proiectanți și să importe noi produse inovatoare, precum folii cu protecție UV pentru ferestre, din Germania.

Pentru a urmări integral emisiunea, accesați acest link.