Retailerul online de modă Fashion Days, parte din grupul eMAG, a înregistrat o creştere de 13,8% a vânzărilor de pe piaţa din România în perioada ianuarie-septembrie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, conform anunţului făcut de companie în cadrul unei conferinţe de presă organizată pentru evenimentul de Black Friday.
„Vânzările de anul acesta, ianuarie-septembrie, au crescut în medie cu 13,8% pe piaţa din România. Ne bucurăm că este o creştere peste media pieţei”, a declarat Cristina Pîrjol, directorul general al Fashion Days. Ea a preluat conducerea Fashion Days în aprilie anul acesta de la Robert Berza, după ce a ocupat funcţia de commercial director selection timp de peste opt ani în cadrul retailerului online de modă.
Creşterea businessul Fashion Days de anul acesta este susţinută de mai multe iniţiative strategice, inclusiv extinderea programului de fidelizare Genius (abonamentul valabil pentru platformele eMAG, Freshful, Tazz şi Fashion Days), extinderea reţelei logistice, lansarea marketplace-ului şi extinderea gamei de produse, plus integrarea unor funcţionalităţi noi bazate pe inteligenţă artificială.
„Programul Genius generează deja 60% din totalul vânzărilor pe Fashion Days România, cu o creştere de 9% faţă de anul trecut,” a declarat Cristina Pirjol, adăugând că programul Genius s-a extins de anul acesta şi pe pieţele din Bulgaria (aprilie) şi Ungaria (iunie). “În Bulgaria Genius a ajuns să genereze 30% din vânzări şi 21% în Ungaria.”
În ceea ce priveşte operaţiunile logistice, directorul general al Fashion Days a precizat că 86% dintre comenzi sunt livrate în regim <<next day delivery>>. Opţiunea de livrare prin reţeaua Easybox a devenit foarte populară, ajungând să reprezinte 85% din totalul livrărilor. În privinţa retururilor, Cristina Pîrjol a menţionat că 68% dintre acestea sunt acum procesate tot prin intermediul reţelei Easybox. Fashion Days şi-a extins semnificativ prezenţa fizică prin reţeaua de lockere, care numără în prezent 6.800 de unităţi distribuite în România, Bulgaria şi Moldova.
Funcţii noi pentru o experienţă personalizată
Fashion Days a lansat recent două funţionalităţi noi care utilizează tehnologia pentru a îmbunătăţi experienţa de cumpărare. Primul este un profil personalizat de cumpărături, iar al doilea este asistentul virtual dAIsy.
„Cred că este foarte important ca într-o lume în care nu prea avem timp de multe lucruri şi vrem ca totul să se întâmple foarte, foarte rapid, să avem aceste funcţionalităţi care să ne ajute să ne facem cumpărăturile cât mai uşoare. Prima funcţie nouă este un profil de cumpărături în care utilizatorul îşi poate preselecta din aplicaţie brand-urile preferate, mărimile preferate, categorii de produse, culori ş.a.m.d. şi îşi poate personaliza profilul astfel încât cumpărăturile să fie cât mai rapide şi cât mai uşoare”, a explicat Cristina Pîrjol.
În ceea ce priveşte asistentul virtual dAIsy, ea a punctat faptul că acesta este încă la început, în perioada de învăţare, şi că se îmbunătăţeşte constant: „Este un asistent virtual sau, mai degrabă o asistentă virtuală. I-am găsit un nume drăguţ astfel încât să încorporeze şi o parte din <<days>> din Fashion Days, dar şi partea de AI. Asistenta noastră virtuală se ocupă de partea de <<pre-purchase>>, deci înainte să se întâmple efectiv partea de cumpărare şi vine, să zicem, în ajutorul fiecăruia dintre noi să îşi găsească produsele, brandurile, categoriile pe care le caută, dar mai ales produse care sunt pretabile pentru anumite evenimente.”
Marketplace şi extinderea gamei de produse
Fashion Days a lansat şi un marketplace, unde are criterii stricte de selecţie pentru parteneri. „Am ales să îl facem puţin diferit decât îl face piaţa. Vrem în continuare să oferim către clienţii noştri aceeaşi experienţă de cumpărături, să avem aceeaşi calitate a produselor şi partenerii care vând pe marketplace-ul Fashion Days să fie parteneri preselectaţi în prealabil” a explicat Cristian Pîrjol.
Compania a reuşit să îşi crească oferta la peste 200.000 de produse în prezent, cu aproximativ 50% mai mult faţă de octombrie 2023, şi îşi propune să ajungă la 300.000 de produse active peste un an.
Servicii financiare şi planuri de viitor
Programul MyWallet, care include opţiunile <<Buy Now Pay Later>> (plata peste 30 de zile) şi plata în 4 rate fără dobândă, a atins o cotă de 23-24% din vânzări. „Un client care beneficiază de programul MyWallet are <<customer lifetime value>> de două ori mai mare decât al unui client care nu beneficiază de acest program,” a punctat directorul general al Fashion Days.
Pentru viitorul apropiat, Fashion Days a anunţat lansarea unei noi categorii: „Ne propunem să deschidem categoria <<luxury beauty>>. Vom lansa categoria în luna noiembrie, început de decembrie,” a dezvăluit Pîrjol, subliniind că aceasta va fi complementară cu produsele fashion existente pe platformă.
(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src=”https://connect.facebook.net/ro_RO/sdk.js#xfbml=1&version=v3.0&appId=914098993125481″;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).