Orange România anunţă închiderea graduală a reţelei 3G, începând cu iunie 2024, ceea ce va permite companiei să-şi concentreze eforturile pentru dezvoltarea reţelelor 4G/5G, dar şi a altor tehnologii emergente, care vor asigura nevoile de comunicare şi acces la internet pentru anii următori, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat.
Astfel, Orange îşi propune să ofere tuturor clienţilor o experienţă de conectivitate mai bună, iar spectrul şi resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecţionate către reţelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) şi 5G.
„Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea reţelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienţilor alegând beneficiile reţelei 4G/LTE sau performanţa şi viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în reţeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în reţeaua Orange, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii reţele”, au tranmis reprezentanţii companiei.
„(…) Renunţarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată reţelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată şi mai sustenabilă”, a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.
Tranziţia de la 3G la noile reţele se va face gradual începând cu luna iunie 2024 şi se va încheia la finalul lui 2025. Potrivit sursei citate, în această perioadă, clienţii Orange care folosesc serviciile 3G vor fi informaţi şi contactaţi telefonic, prin email sau SMS de către echipele de suport Orange sau de către reprezentantul Orange dedicat.
„Cei care în prezent folosesc un dispozitiv 2G/3G vor putea folosi în continuare serviciile de voce şi SMS prin reţeaua 2G, însă pentru a putea folosi serviciul de internet aceştia vor trebui să înlocuiască dispozitivul cu unul compatibil 4G sau 5G.”
De acemenea, acţiunile companiei în acest interval se vor concentra pe informarea clienţilor şi gasirea de soluţii adaptate nevoilor lor, în special pentru cei care folosesc dispozitive mai vechi, astfel încât cu toţii să rămână conectaţi la serviciile Orange pe care le folosesc, dar şi pentru a avea suficient timp pentru a se adapta acestor schimbări şi a descoperi beneficiile reţelelor 4G/5G.
„Clienţii care încă folosesc reţeaua 3G şi nu beneficiază de avantajele utilizării noilor tehnologii 4G/5G pot, de asemenea, merge în magazinele Orange din toată ţara pentru verificarea şi înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G dacă este cazul, dar şi pentru a beneficia de o gamă variată de telefoane compatibile 4G/5G (…).”
În cazul clienţilor Orange care deja folosesc reţelele 4G/5G precum şi serviciul Apel 4G (VoLTE), închiderea reţelei 3G nu va avea niciun impact asupra funcţionării serviciilor lor, au mai spus reprezentanţii Orange România.
De asemenea, Orange Business va lucra îndeaproape cu clienţii săi pentru a identifica, din gama de tehnologii actuale şi emergente, cea mai bună soluţie de conectivitate pentru voce mobilă, M2M & IoT, în funcţie de nevoile specifice.
„Pentru clienţii de business, soluţiile de conectivitate M2M/IoT care folosesc reţeaua 3G se vor putea conecta la una din reţelele 4G sau 5G atât timp cât echipamentul folosit permite acest lucru, în caz contrar acestea vor folosi reţeaua 2G.”
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).