Companie: Pigment
Fondatori: Eléonore Crespo, Romain Niccoli (2019)
Sediu central: Paris, Franţa
CEO: Eléonore Crespo şi Romain Niccoli
Domeniu: analiză de date
Total finanţări: 389 milioane de dolari
Evaluare curentă: un miliard de euro în urma finanţării de 145 de milioane de dolari, din aprilie 2024
Model de business: platformă de planificare a afacerii care este folosită de directorii financiari şi de echipele financiare pentru a crea rapoarte şi bugete.
Cifre cheie: şi-a triplat veniturile anuale recurente şi numărul de clienţi la nivel global în 2024.
Povestea Pigment pe larg
Start-up-ul Pigment a fost fondat la Paris de către Eléonore Crespo şi Romain Niccoli, cu scopul de a îmbunătăţi modul în care companiile îşi planifică şi analizează performanţa financiară, se arată pe site-ul companiei franceze.
În 2020, compania a strâns peste 24 de milioane de euro într-o rundă de finanţare Seria A ce a fost condusă de Blossom Capital, cu participarea investitorilor FirstMark Capital şi Frst din New York, precum şi a unor investitori angel, scrie EU-Startups.
În 2021, Pigment a anunţat o nouă rundă de finanţare Series B de 73 de milioane de dolari, condusă de Greenoaks, cu participarea investitorilor existenţi, inclusiv FirstMark Capital şi Blossom Capital, conform PRNewsWire. În această perioadă, compania a atras clienţi precum Deliveroo, Gong, Melio, BlaBlaCar şi ManoMano.
În 2023, start-up-ul a încheiat o rundă de finanţare Series C în valoare de 88 de milioane de dolari, condusă de ICONIQ Growth, potrivit TechCrunch. Compania a continuat să îşi extindă prezenţa pe piaţa globală, atrăgând clienţi precum Figma, Brex, Carta şi Airtable.
Iar în aprilie 2024, Pigment a obţinut 145 de milioane de dolari într-o rundă de finanţare Series D condusă de Iconiq Growth, ceea ce a ridicat finanţarea totală a companiei la 396 de milioane de dolari şi a adus start-up-ului statutul de unicorn – adică o evaluare de un miliard de euro, potrivit EU-Startups. De asemenea, compania a investit în inteligenţa artificială şi şi-a extins prezenţa în America de Nord. Baza sa de clienţi include nume precum Unilever, Merck şi Datadog, consolidându-şi astfel rolul de partener pentru companiile care navighează prin provocările complexe ale planificării financiare şi operaţionale, arată sursa citată anterior.
În 2024, compania şi-a triplat veniturile anuale recurente, însă nu a specificat de la cât la cât, şi şi-a dublat baza de clienţi la nivel global, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul propriu.
Romain Niccoli
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).