Liceenii şi studenţii de astăzi dobândesc competenţe avansate, însă companiile nu reuşesc să valorifice eficient aceste abilităţi, deoarece nu le înţeleg pe deplin. Astfel, companiile trebuie să se adapteze la competenţele digitale ale noilor generaţii şi să alinieze cerinţele la ce ştiu tinerii să facă, susţine Mihai Peca, specialist în programe de formare şi certificări, ECDL.
„Sunt progrese în alfabetizarea digitală, depinde la ce fel de tehnologii ne adaptăm. Pornim de la vârste mai fragede, vorbim despre liceeni care astăzi ştiu să construiască roboţi, care ştiu să folosească programe de modelare şi imprimare 3D, care astăzi învaţă programare cu uşurinţă. Ei sunt următorii angajaţi şi ce facem dacă noi nu putem să-i absorbim pe aceşti angajaţi? În primul rând nu putem să-i absorbim pentru că noi nu ştim exact ce ştiu ei să facă, nu înţelegem ce ştiu ei să facă. La fel se întâmplă şi cu studenţii care învaţă noi tehnologii, ei ştiu să le stăpânească, sunt pe vârful valului tehnologic, învaţă să stăpânească aceste tehnologii şi ajung să se angajeze şi să facă un pas înapoi. Nu sunt adaptate cerinţele la ce ştiu ei să facă”, a spus el în cadrul webinarului „ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital. Cum adoptă companiile şi antreprenorii din România noile tehnologii şi îşi dezvoltă competenţele digitale pentru viitor.”
Ce a mai declarat Mihai Peca în cadrul webinarului:
• ECDL pregăteşte oamenii, cetăţenii şi chiar angajaţii din societatea de astăzi pentru a utiliza cu uşurinţă noile tehnologii. Ne ferim întotdeauna de inovaţie sau ne este teamă de inovaţie, la fel şi de digitalizare. Sunt doi termeni care se propagă foarte mult în media şi peste tot, în toate domeniile, iar oamenii au devenit un pic reticenţi atunci când vine vorba despre digitalizare, de exemplu.
• Noi am fost flexibili am pornit şi continuăm să facem alfabetizarea în utilizarea computerului, ceea ce acum 15 ani însemnau noi tehnologii şi uite că nu a murit nimeni că a învăţat să folosească computerul. Ba din contră, şi-au crescut eficienţa companiile şi nu numai, de la profesori, până la un om din orice companie care ştie în momentul acesta să redacteze un document folosind computerul. Cam în punctul acesta ne aflăm acum cu aceste noi tehnologii la care noi ne-am adaptat.
• Noi am adus în portofoliul nostru, de exemplu, blockchain sau big data sau AI sau printare 3D. Dacă aş face o paralelă, acum 7 ani, în 2017, când am început noi să vorbim despre printare 3D, întrebarea ce se năştea de fiecare dată la sfârşitul unui prezentări sau la sfârşitul unui curs era „de ce-mi trebuie?”. Am dat şi exemplul practic pentru ce ne trebuie pentru că de anul trecut, din februarie, am introdus în codul ocupaţiilor din România, împreună cu Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România, am introdus şi această ocupaţie a tehnicianului de imprimare 3D.
• Avem posibilitatea ca oricând după ce urmăm în curs, după ce facem pregătire în domeniul acesta, să putem să ne şi găsim un loc de muncă fără să fie nevoie să găsim o breşă în codul ocupaţiilor, undeva unde ar fi asemănător cu ceea ce am învăţat.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).