Retailerul electro-IT Altex, controlat de omul de afaceri Dan Ostahie, a obținut o anul trecut o cifră de afaceri de 6,52 miliarde lei, în creștere de 11%.
Acesta este cel mai bun rezultat din istoria companiei, care continuă să înregistreze o creștere de două cifre procentuale pentru al patrulea an consecutiv, consolidând astfel trendul ascendent al cifrei de afaceri din ultimii 13 ani, după cum a anunțat Profit.ro la începutul lunii iunie.
Pentru a-și menține creșterea, planurile companiei includ extinderea rețelei de magazine Altex și Media Galaxy, proiecte de digitalizare și automatizare procese, precum și dezvoltarea de noi categorii de produse complementare electro-IT. Bugetul de investiții alocat pentru anul 2023 este de peste 17,5 milioane de euro.
În schimb, profitul net a scăzut cu 11,5%, la 114,6 milioane de lei.
,,Anul 2022 a fost unul dificil pentru toate sectoarele economiei. În contextul inflației și al creșterii costurilor în general, decizia strategică a companiei a fost de a reduce profitabilitatea și de a absorbi parțial creșterile de preț de la furnizori. Această abordare ne-a permis să transferăm cu întârziere ajustările de preț în piață, în avantajul clienților și să minimizăm scăderea investițiilor noastre. În plus, această experiență ne-a determinat să continuăm prioritizarea investițiilor în digitalizare și automatizare a proceselor, atât în canalele tradiționale, cât și în mediul online, prin implementarea tehnologiei de inteligență artificială, în beneficiul clienților noștri”, a precizat Dan Ostahie, fondator și CEO Altex România.
Datoriile companiei au coborât cu 1,3%, la 1,712 miliarde de lei, iar creanțele au avansat la 185,3 milioane de lei, de la 154,9 milioane de lei în 2021.
Numărul mediu de salariați a scăzut cu 8,1% în cursul anului 2022, la 3.639 persoane.
Altex a investit și în consolidarea prezenței online, cea mai recentă inițiativă fiind marketplace-ul Altex, proiect început la final de 2022, o platformă alternativă pentru alți comercianți care doresc să-și vândă produsele prin intermediul site-ului altex.ro.
,,Viitorul comerțului constă în mixul dintre online și offline. Acest format îi oferă clientului, din ce în ce mai documentat, flexibilitate și predictibilitate. El vrea să aleagă cele mai bune opțiuni pentru el, iar unele nevoi sunt acoperite de online și altele de magazinele fizice. Prin urmare, investim în ambele canale deopotrivă și continuăm să ținem promisiunea față de client, de “cel mai mic preț din România”, adaugă Dan Ostahie.
Altex este unul dintre cei mai mari retaileri locali, cu peste 125 de magazine.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).