♦ Banii merg către cele peste 4.000 de magazine moderne – hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash & carry şi proximitate – şi către cele 38.000 de unităţi din comerţul tradiţional.
Peisajul de comerţ alimentar din România se schimbă constant, iar în ultimul an acest lucru este din nou vizibil dat fiind că aproape toate formatele pierd teren în faţa discounterilor care urcă în preferinţele consumatorilor locali într-o perioadă cu inflaţie încă ridicată.
Astfel, datele oferite de compania de cercetare de piaţă Market Vector arată că în primul semestru din 2023, versus aceeaşi perioadă a anului trecut, a scăzut cota de piaţă a hipermarketurilor, a supermarketurilor şi magazinelor de proximitate şi a comerţului tradiţional. La polul opus, discounterii şi comercianţii de tip cash & carry (analizaţi împreună) au mâncat mai mult din vânzări. În realitate, discounterii sunt câştigătorii acestei perioade în care inflaţia a coborât, însă la jumătatea anului era în continuare de peste 10%.
Discounterii sunt comercianţi cunoscuţi pentru că mizează mult pe preţuri mici şi pe mărci private. Pe piaţa din România, pe acest segment activează Lidl, Penny şi Supeco, acesta din urmă fiind un concept al francezilor de la Carrefour.
„Discounterii au câştigat teren în primul semestru din 2023 pentru că vânzările lor au crescut mai alert decât cele ale celorlalte formate. Această evoluţie poate fi pusă pe seama a doi factori – politica lor de preţ pe de-o parte şi faptul că au continuat să se extindă accelerat pe de alta“, spun analiştii de la Market Vector.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).