15.8 C
București
luni, aprilie 28, 2025

Retail – Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele șapte luni ale acestui an o creștere de 3,1% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut...

În luna iulie a acestui an, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au majorat cu 0,3% în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate prin comparație cu luna iulie a anului trecut, în timp ce ca serie brută vânzările au scăzut cu 0,6% față de luna iulie a anului 2022.

Prin comparație cu luna iunie, comerțul cu amănuntul cu vânzare predominanță de produse alimentare, băuturi și tutun a bifat o creștere de 5,5% ca serie brută în luna iulie, în timp ce ajustat sezonier vânzările, datele Institutului Național de Statistică indică o scădere de 0,6%.

Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele șapte luni ale acestui an o creștere de 3,1% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările brute s-au majorat cu 3,6%, potrivit datelor comunicate de Institutului Național de Statistică.

În luna iulie a acestui an, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au majorat cu 0,3% în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate prin comparație cu luna iulie a anului trecut, în timp ce ca serie brută vânzările au scăzut cu 0,6% față de luna iulie a anului 2022.

Prin comparație cu luna iunie, comerțul cu amănuntul cu vânzare predominanță de produse alimentare, băuturi și tutun a bifat o creștere de 5,5% ca serie brută în luna iulie, în timp ce ajustat sezonier vânzările, datele Institutului Național de Statistică indică o scădere de 0,6%.

Per ansamblu, comerțul cu amănuntul, cu excepția vânzărilor de autovehicule, s-a majorat în primele șapte ale acestui an cu 2,7% ca serie brută și cu 2,6% ajustat sezonier.

Potrivit datelor de retail audit, în trimestrul al doilea din acest an, vânzările de FMCG din România au crescut cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior, arată datele NielsenIQ. În același timp, al doilea trimestru al anului este marcat și de o diminuare a scăderii volumelor ce a caracterizat ultimele trimestre (-2,0% în Q2 2023 față de -4,6% în Q1 2023), cât și de o domolire a creșterii prețurilor (+19,3% în Q2 2023 față de +23,1% în Q1 2023).

La nivel european, piața de FMCG a evoluat similar cu România în ultimele 12 luni. Cu o medie a creșterii valorice europene de +9,2%, volumele au scăzut cu -2,3%, iar prețurile au crescut 11,5%. Comparativ cu țările din Estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazakhstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).
 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (revistaprogresiv.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!