27.6 C
București
luni, aprilie 15, 2024

Retail – ANALIZĂ ZF. Harta celor mai importante reţele regionale de magazine alimentare. Cine sunt antreprenorii care rezistă în lupta cu marile lanţuri şi care au construit 40 de companii cu afaceri de 6,3 mld. lei anul trecut – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

♦ Recent, retailerul Annabella, controlat de familia Mutu, a preluat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni ♦ Pornind de la acest acord, ZF a vrut să vadă care sunt cele mai importante reţele

♦ Recent, retailerul Annabella, controlat de familia Mutu, a preluat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni ♦ Pornind de la acest acord, ZF a vrut să vadă care sunt cele mai importante reţele locale de magazine astăzi.

În România, în prezent sunt peste 400 de com­panii antreprenoriale care operează reţele de magazine care se bat cu marile lanţuri, acestea adunând împreună mai bine de 2.000 de supermarketuri autohtone sub branduri precum Annabella, Unicarm sau Paco. Acestea se adaugă celor circa 42.000 de mici magazine independente ce alcătuiesc comerţul tradiţional, conform unei analize a companiei de cercetare de piaţă RetailZoom şi a companiei KeysFin, furnizor de soluţii de business information.

Tot comerţul alimentar local, una dintre cele mai importante pieţe din economie, este estimat la 140-150 mld. lei (28-30 mld. euro) anual. La total, cu circa 70% contribuie cele mai mari zece reţele din România, mai exact reţelele inter­naţionale de comerţ modern. E vorba de lanţurile de hipermarketuri, super­marke­turi, magazine de discount, proximitate modernă sau cash&carry. Cu doar 4.000 de magazine, ele adună vânzări de circa 100 mld. lei anual. Iar businessul lor şi totodată forţa lor cresc constant. Totuşi, în umbra lor, în cele mai bine de trei decenii de capitalism, s-au dezvoltat şi o serie de reţele de magazine controlate de antrepre­nori locali. Unele au câteva magazine, alte­le au zeci. Sunt şi unele – puţine, e ade­vărat – care au atins pragul de 100 de unităţi.

Pe o piaţă tot mai concurenţială şi în perpetuă mişcare, pe o piaţă unde anual se deschid sute de magazine moderne şi se închid sute sau chiar mii de magazine tradiţionale, ZF a vrut să vadă care sunt cele mai important reţele locale, cele care ţin piept străinilor.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!