Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Studiem atent cum evoluează comportamentul de consum al românilor. Vedem deja în ultimii ani tendinţe care se vor păstra cu siguranţă şi în 2025 – grija faţă de cheltuieli, aplecarea spre alegeri sănătoase, dar la preţuri echilibrate, reorientarea spre soluţii de achiziţie în proximitate.
♦ Carrefour are pe plan local peste 450 de magazine sub multiple formate ♦ „Circa 50% din populaţia României locuieşte la mai puţin de 15 minute de un magazin Carrefour“ ♦ Grupul francez a închis anul trecut cu 191 de unităţi Carrefour Market (supermarketuri) şi 177 de magazine Carrefour Express (proximitate modernă). Lor li se adaugă însă hipermarketurile, unităţile Supeco – un mix de discount şi cash&carry – şi operaţiunile online.
Instabilitatea economică internaţională, dar şi schimbările legislative şi noile reglementări adoptate la nivel local ar putea avea un impact direct asupra consumului şi a puterii de cumpărare, crede Gilles Ballot, CEO al Carrefour România, unul dintre cei mai puternici retaileri autohtoni din perspectiva cifrei de afaceri. Totuşi, el rămâne optimist.
„Vom urmări atent toate aceste tendinţe şi ne vom adapta strategia de preţ în consecinţă. Totuşi, credem că scenariul cel mai probabil rămâne o creştere de volum pe piaţa românească.“
Citând Institutul Naţional de Statistică, executivul francez afirmă că în primele 11 luni de anul trecut consumul privat a înregistrat o creştere semnificativă, de 8,7% faţă de aceleaşi luni din 2023.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).