25 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Retail – Avem o perioadă de tranziţie între costuri foarte mari de înfiinţare şi preţuri foarte mici ale cerealelor – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Conglomeratul agroa limen tar Norofert, listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul NRF, se află în prezent într-o etapă de tranziţie în contextul în care a ales să nu tranzacţioneze cereale ecologice în T1/2023 pe fondul volatilităţii create de cerealele venite din Ucraina...

Grupul a încheiat primele trei luni din an cu un profit net de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 12,1% faţă de T1/2022, şi o cifră de afaceri de 13,1 milioane de lei, minus 19,3% faţă de anul trecut.

În continuare, compania are în plan două investiţii pentru fabrica de la Filipeştii de Pădure pe care vrea să le finalizeze după jumătatea lui 2023, una dintre ele în august şi cealaltă la finele lunii octombrie.

♦ Compania are în vizor două investiţii pentru fabrica de la Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova. Conglomeratul agroa­limen­tar Norofert, listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti sub simbolul NRF, se află în prezent într-o etapă de tranziţie în contextul în care a ales să nu tranzacţioneze cereale ecologice în T1/2023 pe fondul volatilităţii create de cerealele venite din Ucraina, spune Vlad Popescu, acţionar majoritar şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, prezent la ediţia din 30 mai a emisiunii ZF Deschiderea de Astăzi. „Costurile pe hectar ale fermierilor s-au dus undeva la 3.800-5.000 de lei. Aşadar, putem înţelege reticenţa fermierilor în T1 în ceea ce priveşte achiziţiile de inputuri pentru că preţurile au scăzut foarte mult. Avem o perioadă de tranziţie între costuri foarte mari de înfiinţare şi preţuri foarte mici ale cerealelor.“ „Atunci este normal ca fermierii să fie mai atenţi la cheltuieli şi să investească cât mai puţin posibil“, explică Vlad Popescu. Grupul a încheiat primele trei luni din an cu un profit net de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 12,1% faţă de T1/2022, şi o cifră de afaceri de 13,1 milioane de lei, minus 19,3% faţă de anul trecut. Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 23,5% la 14,6 milioane de lei, arată datele din raportul trimestrial. Marţi după-amiaza, acţiunile NRF erau pe minus cu 6,4%, pe un rulaj de 32.000 de lei, la o valoare de piaţă de 105,7 milioane de lei. „A fost un trimestru în care am evitat orice risc şi nu am făcut trading. Această volatilitate nu ne-a speriat, dar ne-a făcut mai atenţi la evoluţiile pieţei. Fermierii au fost şi ei foarte reticenţi în a-şi vinde marfa, mulţi au rămas cu marfă pe stoc în speranţa unor preţuri mai mari. Din păcate, preţurile scad în continuare pentru că tot nu s-a rezolvat problema cu Ucraina. Există riscul de cereale foarte ieftine din Ucraina şi fermierii sunt destul de neliniştiţi. Culturile de toamnă ar putea fi afectate de acest fapt“, adaugă reprezentantul Norofert. În continuare, compania are în plan două investiţii pentru fabrica de la Filipeştii de Pădure pe care vrea să le finalizeze după jumătatea lui 2023, una dintre ele în august şi cealaltă la finele lunii octombrie. Astfel, Norofert are în vizor o nouă gamă de produse, mai exact o linie de îngrăşăminte lichide convenţionale, cât şi un laborator de multiplicare pentru microorganisme. „Este un pas foarte important pentru noi pentru că vom reuşi să internalizăm producţia de microorganisme şi să devenim producători de astfel de materii prime. Vom putea controla calitatea produselor, vom putea controla ce tulpini multiplicăm şi ce folosim în produsele noastre, iar aici este clar avantajul competitiv.“   Alte declaraţii: În mod tradiţional, T1 este un trimestru în care ai mai puţin profit, dar creşte cifra de afaceri şi apar noi creanţe. A fost un trimestru în care nu am făcut trading de cereale ecologice din cauza volatilităţii preţurilor, iar aici mergem către toamnă, când am avut costuri foarte mari de înfiinţare a culturilor; vorbim de uree, pesticide, seminţe, care au avut nişte preţuri foarte mari. Un aspect demn de notat este că marja brută a crescut pentru că am reuşit să vindem în proporţie covârşitoare produse lichide făcute în fabrica de la Filipeştii de Pădure şi pentru că am reuşit să ne securizăm materii prime din timp la nişte preţuri mult mai bune, cumpărând cantităţi mai mari. A fost un trimestru foarte bun având în vedere că ne-am concentrat pe core-business, adică producţia de input-uri. Am avut un sezon bun şi pentru vânzările din Republica Moldova. Avem semnale bune şi dinspre Bulgaria, acolo unde am început demersurile pentru vânzare şi avem un distribuitor. Pentru ferma din Zimnicea sperăm să continuăm cu irigaţiile pentru anul acesta. Din fericire, este un an cu precipitaţii foarte bune. Nu ne dorim să mărim neapărat foarte mult suprafeţele, ci să irigăm pe o suprafaţă cât mai mare. Cred că ne vom opri undeva la 600.000 de euro anul acesta pentru a finaliza aceste investiţii pe care le-am început în 2022.  

Made in Romania este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. În cei 5 ani de existență, peste 1.000 de companii au fost înscrise în Program. Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu oameni la fel ca ei, antreprenori și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ei vor urca pe scena Made in Romania și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Ai o companie despre care ar trebui să afle toată lumea? Sau poate nu este compania ta, dar merită recunoaștere?
Înscrie-o acum pe https://www.investingromania.com și poate deveni următoarea poveste de succes Made in Romania!

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!