♦ În ultimele 12 luni, mai exact de la 1 iulie 2022 şi până la 30 iunie 2023, preţurile la bunuri FMCG au crescut în medie în România cu 18,3% ♦ Este al cincilea cel mai alert ritm de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est, după Ungaria, Kazahstan, Serbia şi Bulgaria ♦ În volum, cel mai bun indicator pentru consum, declinul e de 2,7%.
În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior. Se observă o scădere faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%, însă este în continuare al treilea cel mai alert ritm trimestrial din ultimii ani, semn că inflaţia în zona alimentelor, a băuturilor, a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei cedează greu.
În aceste condiţii, în care preţurile continuă să crească alert, iar salariile de multe ori nu ţin pasul, românii şi-au schimbat comportamentul de consum. Astfel, ei cumpără mai rar, mai ieftin sau în cantităţi mai mici, fapt ce se vede într-o scădere de 2% a vânzărilor de bunuri de larg consum în volum în perioada aprilie-iunie 2023, conform datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).