12 C
București
luni, octombrie 14, 2024

Retail – Bunurile de larg consum s-au scumpit cu „doar“ 19,3% în T2/2023, în scădere faţă de maximul de peste 23% atins în trimestrul anterior. În continuare, în volume, retailul e pe minus – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Bunurile de larg consum s-au scumpit cu „doar“ 19,3% în T2/2023, în scădere faţă de maximul de peste 23% atins în trimestrul anterior.

♦ În ultimele 12 luni, mai exact de la 1 iulie 2022 şi până la 30 iunie 2023, preţurile la bunuri FMCG au crescut în medie în România cu 18,3% ♦ Este al cincilea cel mai alert ritm de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est...

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior.

♦ În ultimele 12 luni, mai exact de la 1 iulie 2022 şi până la 30 iunie 2023, preţurile la bunuri FMCG au crescut în medie în România cu 18,3% ♦ Este al cincilea cel mai alert ritm de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est, după Ungaria, Kazahstan, Serbia şi Bulgaria ♦ În volum, cel mai bun indicator pentru consum, declinul e de 2,7%.

În România, în trimestrul al doilea din 2023, bunurile de larg consum, cele pe care le găsim cel mai frecvent în coşul de cumpărături, s-au scumpit cu 19,3% versus aceeaşi perioadă din anul anterior. Se observă o scădere faţă de maximul atins în primele trei luni din 2023, de peste 23%, însă este în continuare al treilea cel mai alert ritm trimestrial din ulti­mii ani, semn că inflaţia în zona alimentelor, a băuturilor, a produselor de îngrijire personală şi a locuinţei cedează greu.

În aceste condiţii, în care preţurile continuă să crească alert, iar salariile de multe ori nu ţin pasul, românii şi-au schim­bat comportamentul de consum. Astfel, ei cumpără mai rar, mai ieftin sau în cantităţi mai mici, fapt ce se vede într-o scădere de 2% a vânzărilor de bunuri de larg consum în volum în perioada aprilie-iunie 2023, conform datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NielsenIQ.

 

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!