♦ Aplicaţia se află în stadiul de MVP şi a fost dezvoltată cu o investiţie de aproximativ 15.000 de euro ♦ În prezent, RehabX VR lucrează cu o clinică din Cluj-Napoca şi face teste clinice cu 15 pacienţi.
Start-up-ul RehabX VR, care a dezvoltat o aplicaţie de recuperare medicală la nivelul membrelor superioare ce foloseşte realitatea virtuală (VR), are în plan să ridice o primă rundă de finanţare, în valoare de peste 350.000 de euro, la finalul acestui an, care să susţină dezvoltarea proiectului, creşterea echipei şi implementarea soluţiei în cât mai multe clinici medicale şi centre de recuperare din România, au spus Cosmin Coţia şi Marius Tanca, cofondatorii RehabX VR.
„Suntem în căutare de finanţare pentru a putea continua dezvoltarea produsului. În noiembrie o să fim eligibili pentru prima rundă de finanţare şi vrem să strângem aproximativ 360.000 de euro cu care să continuăm partea de dezvoltare şi aproximăm că în următorii doi ani o să putem finaliza un produs pe care să putem să îl certificăm medical şi să începem implementarea lui pe piaţa naţională. O mare parte din bani vor fi alocaţi certificării medicale – circa 150.000 de euro, iar cealaltă parte va fi pentru extinderea echipei, costuri operaţionale, costuri de marketing şi vânzări. Estimăm că o să avem între 30 şi 50 de clinici care o să fie primii noştri clienţi“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Cosmin Coţia.
În prezent, aplicaţia RehabX VR se află în stadiul de MVP (minimum viable product), iar investiţiile în dezvoltarea produsului se ridică la aproximativ 15.000 de euro – bani investiţi în partea de hardware, licenţe software şi cloud.
„Momentan lucrăm la un MVP, suntem în fază de studii clinice, lucrăm cu o clinică din Cluj Napoca. Din punctul nostru de vedere, aceasta a fost provocarea cea mai mare până acum, să găsim o clinică care să vrea să colaboreze cu noi, dat fiind faptul că suntem un start-up. În prezent, facem teste clinice cu 15 pacienţi şi ne aşteptăm ca pe la sfârşitul anului să avem un MVP funcţional pe care să-l putem oferi la mai multe clinici pentru teste. Momentan strângem feedback pentru a îmbunătăţi aplicaţia“, a explicat Marius Tanca.
El a explicat că folosind realitatea virtuală pacienţii sunt trataţi din mai multe puncte de vedere.
„Nu ne axăm doar pe accidentul la nivelul mâinii, ci în acelaşi timp tratăm şi sistemul neuromotor şi tratăm pacientul la un nivel psihologic. Îi creştem stima de sine, îi scădem anxietatea şi îl ajutăm să aibă o recuperare mult mai accelerată.“
Cosmin Coţia a explicat în cadrul emisiunii că aplicaţia RehabX VR a luat naştere în urmă cu trei ani, când acesta îşi pregătea lucrarea de doctorat.
„Subiectul principal era identificarea de soluţii pentru recuperarea medicală aplicând realitatea virtuală. După finalizarea lucrării de doctorat, am decis să realizăm un produs şi anul acesta am creat echipa şi produsul. Practic, în martie anul acesta am conturat ideea şi am fondat acest start-up. Noi oferim acest serviciu clinicilor de recuperare şi extindem procesul de recuperare prin oferirea posibilităţii de a utiliza şi realitatea virtuală, din mai multe perspective. Aplicaţia constă în activităţi zilnice pe care le faci în proporţie de 80% acasă. Şi sunt activităţi precum – prepararea unui mic dejun, activităţi de îngrijire, poate fi mutarea de obiecte, deschiderea unei uşi, spălatul pe mâini, simulatul spălatului pe dinţi, iar interacţiunea se face prin urmărirea mâinilor folosind sistemul de camere de la ochelari VR, iar acesta va fi transpus unor mâini virtuale, în spaţii virtuali, iar mişcarea se va efectua unul la unul cu mişcarea naturală a mâinii, în spaţiul virtual.“
Planurile reprezentanţilor start-up-ului vizează în primul rând acoperirea pieţei naţionale cu aplicaţia RehabX VR apoi extinderea pe noi pieţe.
„Noi vrem să ne extindem în special în Europa de Est, în ţări ca Bulgaria, Serbia, Croaţia, dar şi în Ucraina sau Turcia. De asemenea, vrem să ne extindem în partea Europei de Vest, în ţări ca Spania şi în zona Emiratelor Arabe Unite – Abu Dhabi sau Dubai. Extinderea o să fie posibilă după finalizarea produsului şi noi estimăm ca în doi ani să acoperim piaţa naţională, urmând ca din 2026 la final să ne extindem şi pe plan european“, a mai spus Cosmin Coţia.
Ce a mai spus Marius Tanca la ZF IT Generation
Până acum şi kinetoterapeuţii şi pacienţii au fost entuziasmaţi să încerce soluţia noastră şi au avut un feedback pozitiv la rezultate şi la felul în care se foloseşte aplicaţia. Kinetoterapeuţii cred că aplicaţia noastră poate să dea rezultate bune în tratarea pacienţilor.
Echipa este formată din noi doi (Cosmin şi Marius n.red.) şi alţi doi consultanţi experimentaţi pe partea medicală şi pe partea tehnologică.
La nivel european mai sunt două companii care fac un produs asemător cu noi. La noi, în România, nu e nimeni care să aibă un astfel de produs, care oferă un astfel de serviciu. Deci noi pe piaţa de România suntem pioneri în domeniul acesta. Şi la nivel global sunt astfel de aplicaţii în Statele Unite – mai multe companii care fac ceva asemător cu noi.
În 3-5 ani vrem să ne extindem pe piaţa europeană şi să creştem use case-urile aplicaţiei noastre – nu vrem să tratăm doar accidente la nivelul mâinii, ci vrem să ne extindem şi la coloană, la gât, sau să mergem şi pe partea psihologică, să tratăm fobiile, să avem terapie cognitivă, comportamentală. Use-case-urile sunt foarte multe, dar noi ne axăm doar pe tratarea accidentelor la nivelul mâinilor în prezent. Vrem să facem use-case-ul acesta să funcţioneze bine, apoi vrem să creştem şi să tratăm şi alte probleme.
Ce a mai spus Cosmin Coţia la ZF IT Generation
Până la mijlocul anului viitor vrem să avem o echipă de 6-7 oameni, în funcţie de investiţiile pe care să le primim.
Practic partea de monetizare are loc printr-un model de subscripţie ce va fi plătită de către clinica de recuperare. Această subscriptie va fi plătită lunar, iar în funcţie de suma pe care clinica o plăteşte, noi putem să oferim un set de exerciţii.
RehabX VR este o soluţie de recuperare medicală pentru membrele superioare şi folosim ca tehnologie principală realitatea virtuală pentru a virtualiza activităţi zilnice numite în terminologia de specialitate ADLs – Activity Daily Living. Practic, introducem pacienţii într-o lume virtuală unde simulăm un mediu real.
Marius Tanca, cofondator, RehabX VR: Până în prezent şi kinetoterapeuţii şi pacienţii, la rândul lor, au fost entuziasmaţi să încerce aplicaţia noastră şi au avut un feedback pozitiv.
(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src=”https://connect.facebook.net/ro_RO/sdk.js#xfbml=1&version=v3.0&appId=182548568988529″;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).