14.5 C
București
vineri, aprilie 19, 2024

Retail – Care este reţeta succesului unei companii cu o vechime de 130 de ani şi afaceri de sute milioane de euro – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Această mişcare strategică a marcat începutul creşterii exponenţiale a grupului, combinată cu creşterea organică, precum şi cu o succesiune de achiziţii în România (Nextdocs în 2019, Pink Post în 2023), SUA (TAG Systems SUA în 2019), Andorra (TAG Systems în 2019), Cipru (Cloudfin în 2021) şi Regatul Unit (Nitecrest în 2021), ce au completat portofoliul de oferte de servicii în timp ce s-a extins pe pieţele din Europa de Sud-Est, Europa Centrală şi de Vest, Scandinavia, Turcia, Orientul Mijlociu, Africa şi SUA.Carte de vizităManolis Kontos, Deputy group CEO, AUSTRIACARD Holdings1.

De asemenea, se achiziţionează o unitate de personalizare a cardurilor în Turcia, care din 2022 devine lider de piaţă, colaborând în acelaşi timp în domeniul cercetării & dezvoltării cu mari companii de semiconductori.La sfârşitul anului 2022 are loc fuziunea transfrontalieră între societatea-mamă a grupului, Austriacard Holdings, şi filiala INFORM P.

LYKOS S.A., care a condus la listarea acţiunilor societăţii-mamă ale întregului grup pe Bursa de Valori din Viena şi Bursa de Valori din Atena în martie 2023, permiţând astfel investitorilor să participe în calitate de acţionari la toate activităţile Grupului.Acum...

Cu o istorie de peste 130 de ani, o companie cu origini greceşti a reuşit să ţină pasul cu timpurile şi să se transforme într-un jucător puternic, cu venituri anuale de peste 300 de milioane de euro. Reţeta succesului? Tranzacţiile potrivite la momentul potrivit şi repoziţionarea strategică în funcţie de nevoile pieţei.În cei peste 130 de ani de activitate, mai mulţi factori economici s-au schimbat şi a trebuit să ne adaptăm în consecinţă. Aş spune că cele mai mari provocări cu care ne-am confruntat în ultimii ani au fost pandemia de Covid şi recesiunea financiară pe anumite pieţe. Fiind prezenţi în mai multe ţări şi cu un portofoliu solid care a evoluat de-a lungul anilor, am reuşit să rămânem în continuare pe traiectoria de creştere”, spune Manolis Kontos, deputy group CEO la Austriacard Holdings, un grup cu peste 130 de ani de istorie.Compania a luat naştere în 1897, în Grecia, ca tipografie, sub numele de Lykos. La 90 de ani distanţă, în 1982, conducerea a luat o decizie esenţială – tranziţia de la domeniul operaţiunilor de tipărire la repoziţionarea strategică spre tehnologia informaţiei, pas care a transformat compania într-un business de management al informaţiei, odată cu crearea Inform P. Lykos SA, care a evoluat într-o companie multinaţională cu acoperire globală. Nu mult mai târziu, în 1994, compania a fost listată la Bursa de Valori din Atena.A urmat apoi extinderea peste graniţe, odată cu înfiinţarea Inform Lykos în România. „Pentru această transformare radicală a companiei şi creşterea ei exponenţială, un bărbat a jucat un rol important, întrucât această schimbare se datorează în întregime lui şi viziunii sale. Transformarea afacerii a devenit realitate graţie viziunii lui Nikos Lykos, reprezentant al celei de-a patra generaţii a familiei sale, care a preluat frâiele companiei şi a mutat direcţia spre managementul informaţiei, într-un moment în care transformarea digitală nici măcar nu exista ca gând”, susţine Manolis Kontos. Această mişcare strategică a marcat începutul creşterii exponenţiale a grupului, combinată cu creşterea organică, precum şi cu o succesiune de achiziţii în România (Nextdocs în 2019, Pink Post în 2023),  SUA (TAG Systems SUA în 2019), Andorra (TAG Systems în 2019), Cipru (Cloudfin în 2021) şi Regatul Unit (Nitecrest în 2021), ce au completat portofoliul de oferte de servicii în timp ce s-a extins pe pieţele din Europa de Sud-Est, Europa Centrală şi de Vest, Scandinavia, Turcia, Orientul Mijlociu, Africa şi SUA.Carte de vizităManolis Kontos, Deputy group CEO, AUSTRIACARD Holdings1. A preluat rolul actual în urmă cu un an, iar anterior a fost managing director al Inform Lykos, timp de cinci ani;2. Şi-a construit experienţa profesională în companii ca General Mills, Colgate Palmolive, Korres Natural Products şi Coca-Cola HBC;3. A urmat cursurile National and Kapodistrian University of Athens.A doua etapă cheie a fost în 2007, odată cu achiziţionarea Austriacard de la Banca Centrală a Austriei, companie care aproviziona băncilor austriece carduri bancare şi sistemul de operare al acestora. „Alegând soluţiile companiei, în locul acelor giganţi europeni ai sectorului, băncile austriece au dat dovadă de încredere în această relaţie prin extinderea semnificativă a colaborării cu Austriacard pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Sud-Est. Aşadar, prima achiziţie internaţională a fost un început excelent pentru ceea ce urma şi pentru dinamica globală pe care urma să o dezvolte compania”, spune executivul. De atunci, cu mişcări strategice şi noi parteneriate, se creează un nou centru de personalizare a cardurilor inteligente în Polonia şi o nouă unitate de producţie de carduri în România. De asemenea, se achiziţionează o unitate de personalizare a cardurilor în Turcia, care din 2022 devine lider de piaţă, colaborând în acelaşi timp în domeniul cercetării & dezvoltării cu mari companii de semiconductori.La sfârşitul anului 2022 are loc fuziunea transfrontalieră între societatea-mamă a grupului, Austriacard Holdings, şi filiala INFORM P. LYKOS S.A., care a condus la listarea acţiunilor societăţii-mamă ale întregului grup pe Bursa de Valori din Viena şi Bursa de Valori din Atena în martie 2023, permiţând astfel investitorilor să participe în calitate de acţionari la toate activităţile Grupului.Acum, businessul e prezent în 17 ţări, cu activitate comercială pe 50 de pieţe, având unităţi de producţie în opt ţări, printre care una dintre cele principale este cea din România. Cu o amprentă de afaceri internaţională foarte puternică, compania are în prezent aproximativ 2.500 de angajaţi. Grupul a avut în ultimii ani ritmuri de creştere efervescente, înregistrând o cifră de afaceri de 315 milioane de euro şi EBITDA de 39,4 milioane în 2022, cu o rată de creştere de două cifre în primele nouă luni ale anului 2023. Businessul oferă soluţii de plată către instituţii financiare, agenţii guvernamentale, afaceri, retail şi media, precum şi soluţii de securitate digitală prin dezvoltarea de instrumente adecvate. Compania are drept clienţi inclusiv organizaţii mari, cum ar fi pentru Transport for London (TFL), un organism guvernamental responsabil de majoritatea transporturilor londoneze, care de ani de zile a externalizat producţia de mare volum a cardului pentru transport în comun Oyster. Austriacard produce, de asemenea, cardul electronic de sănătate în Austria cu date biometrice în volume mari, card oferit tuturor cetăţenilor din Austria, şi permite cooperarea uşoară, rapidă şi flexibilă a cetăţenilor cu sistemul de sănătate austriac. Compania dezvoltă, de asemenea, soluţii inovatoare pentru agenţii guvernamentale, instituţii financiare, companii de telecomunicaţii, utilităţi şi altele, în domeniile managementului tipăririi, serviciilor de gestionare a documentelor securizate şi transformării digitale, sprijinind tranziţia digitală a afacerilor şi organizaţiilor prin furnizarea de soluţii de specializare de înaltă calitate. Recent, a introdus şi un proiect emblematic de digitalizare a hârtiei de asigurare a Fondului Unic de Pensii (e-EFKA) în Grecia, un proiect de importanţă strategică care va duce la transformarea e-EFKA într-o agenţie de asigurări modernă şi flexibilă.Potrivit lui Manolis Kontos, agilitatea este esenţială pentru a naviga prin provocări neprevăzute. „Abilitatea de a te adapta la circumstanţele în schimbare şi de a pivota dacă strategiile iniţiale nu dau rezultatele dorite este crucială. A fi deschis la noi oportunităţi şi dispus să îţi ajustezi planurile strategice poate ajuta. De asemenea, diversificarea prin a avea mai multe surse de venit poate oferi stabilitate unei companii chiar şi în perioadele de recesiune economică, iar dezvoltarea rezilienţei şi a capacităţii de redresare în urma obstacolelor este esenţială pentru a face faţă provocărilor economice şi contribuie la pregătirea pentru provocări şi la construirea unui viitor mai sigur.” Potrivit lui, deşi nu există o reţetă unică, organizaţiile de succes folosesc adesea mai multe strategii cheie. „Cel mai important este să păstrezi ritmul, să te transformi şi să fii determinat, deoarece motivaţia interioară modelează strategia pentru viitor.”   Momente-cheie în istoria companiei1897compania şi-a început călătoria ca tipografie sub numele de Lykos1982conducerea ia decizia unei repoziţionări strategice spre tehnologia informaţiei1994compania se listează la Bursa de Valori din Atena şi îşi extinde activitatea peste graniţe, odată cu înfiinţarea Inform Lykos în România

2007este anul achiziţiei Austriacard de la Banca Centrală a Austriei, companie care aproviziona băncile austriece cu carduri şi sisteme de operare2012compania îşi începe operaţiunile în Polonia, odată cu deschiderea unui centru de personalizare a cardurilor inteligente2013Austriacard Turcia îşi începe activitatea, după achiziţionarea celui mai mare centru de personalizare de carduri din Turcia; este demarată şi colaborarea în domeniul cercetării şi dezvoltării cu producători importanţi de semiconductori2014Austriacard România deschide pe plan local site-ul de producţie a cardurilor, iar grupul este reorganizat2015are loc lansarea comercială a soluţiei Digital Wallet2018este lansată Nautilus, divizia dedicată soluţiilor IoT    2019compania achiziţionează, pe plan local, Nextdocs, iar în Statele Unite şi Andorra, TAG Systems2021sunt achiziţionate companiile Cloudfin (în Cipru) şi Nitecrest (în Regatul Unit)2022la sfârşitul anului are loc fuziunea transfrontalieră între societatea-mamă a grupului, Austriacard Holdings, şi filiala Inform P. Lykos S.A.2023compania a achiziţionat, în România, şi Pink Post

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.businessmagazin.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!