Analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor au identificat în total cinci tendinţe care îşi vor pune amprenta asupra comportamentului de consum în acest an, marcat pe de-o parte de tensiuni geopolitice şi de probleme economice, iar pe de alta de revoluţia tehnologică. An de an, specialiştii de la Euromonitor analizează piaţa şi extrag acele tendinţe care vor influenţa consumul în funcţie de context.
În 2025, AI-ul, accentul pe sănătate şi prudenţa vor ghida alegerile oamenilor la cumpărături
1. Healthspan Plans: Oamenii îşi doresc mai mult decât oricând să trăiască mai mult, dar nu oricum, ei vor să trăiască bine, să fie sănătoşi. Longevitatea a devenit cuvântul-cheie al acestor zile, iar 52% dintre consumatori cred că vor fi mai sănătoşi în următorii cinci ani decât sunt acum.
2. Wiser Wallets: Prudenţa va fi cuvântul de ordine al acestui an, consumatorii având în plan să economisească mai mult decât până acum. Astfel, vor lua decizii conştiente când vine vorba de shopping, procesul devenind mult mai raţional decât anterior. Această tendinţă nu reprezintă însă o noutate, ea fiind de fapt o continuare a ceea ce s-a întâmplat şi anul trecut. Doar 18% dintre respondenţi spun că în 2024 au făcut adesea cumpărături de impuls.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).