Lidl a intrat în România în 2011 şi, an de an, compania a deschis noi magazine, de regulă peste 10, în unele perioade chiar peste 20. Acum, nemţii accelerează dezvoltarea.
♦ Compania Lidl Discount, care operează businessul de retail din România al discounterului german, a raportat în 2023 (cele mai recente date publice) afaceri de 21,8 mld. lei, plus 18% ♦ Lanţul are local aproape 370 de magazine ♦ Lidl a intrat în România în 2011, când a preluat peste 100 de unităţi de la Plus Discount, pentru ca apoi să se extindă de la zero.
Discounterul german Lidl, liderul comerţului autohton după cifra de afaceri, accelerează puternic dezvoltarea de pe plan local, anunţând 200 de noi magazine în România până în anul 2030.
Anunţul vine în condiţiile în care competiţia de la vârful pieţei autohtone de retail alimentar e tot mai acerbă, după ce la final de 2023 Consiliul Concurenţei a aprobat condiţionat preluarea Profi de către Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image. Nu există încă informaţii dacă cele două vor fi operate împreună sau separat, după modelul Lidl şi Kaufland, două reţele deţinute de acelaşi grup, Schwarz, dar care funcţionează peste tot independent.
„Pentru următorii ani vizăm o expansiune accelerată şi o extindere teritorială semnificativă, care să ne aducă şi mai aproape de clienţii noştri actuali şi potenţiali. Bugetul de investiţii pentru 2025 reflectă toţi aceşti factori, precum şi o flexibilizare a strategiei de expansiune şi construcţii, astfel încât să răspundem cât mai bine nevoii de proximitate“, spun reprezentanţii Lidl.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).