12.8 C
București
luni, mai 27, 2024

Retail – Interviu Anca D’Arfeuille, Carrefour România: Vedem de la an la an creşteri ale vânzărilor de brânzeturi şi estimăm că se va menţine o evoluţie pozitivă şi pe viitor – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Pe de altă parte, ea spune că retailerul Carrefour susţine producătorii locali cu sprijin logistic, expertiză tehnică şi tehnologică, spaţii de vânzare generoase în magazine şi vizibilitate sporită, iar cel mai recent program prin care susţine companile locale este Poftim Brânza Românească, care aduce în prim-plan o selecţie de sortimente de brânzeturi româneşti artizanale unice, maturate, fermentate şi cu mucegai, toate create de fermierii români după reţete tradiţionale sau adaptate cu ajutorul ingredientelor 100% româneşti.

„Mai mult, această categorie a fost dezvoltată ca portofoliu în ultimii ani şi reprezentată prin mărci proprii, precum Drag de România, gama premium, unde avem produse 100% româneşti realizate în mod tradiţional, Carrefour Simpl, realizată cu furnizori români, Carrefour Classic, produse diversificate din zona mainstream, Carrefour Bio, o gamă foarte căutată, şi Reflets de France, produse mai sofisticate din gama franceză“.

Tendinţele pe care le urmărim în piaţă ne arată că, în ultimii ani, consumatorul român a pornit într-o călătorie de explorare a noi gusturi şi texturi, ieşind din paradigma convenţională.
Categoria de brânzeturi, o zonă de extindere pentru mulţi jucători din sectorul lactatelor, atât multinaţionale cât şi antreprenori, ocupă una dintre cele mai importante poziţii pentru Carrefour în materie de cerere şi evoluţie a vânzărilor, a declarat Anca D’Arfeuille, FMCG director în cadrul Carrefour România. „Această categorie reprezintă o parte semnificativă din vânzările categoriilor de lapte şi produse derivate din lapte. Dacă ar fi să ne uităm la tendinţele înregistrate pe acest segment la nivelul reţelei naţionale Carrefour, observăm de la an la an creşteri ale vânzărilor şi estimăm că se va menţine o evoluţie pozitivă şi pe viitor“, a declarat Anca D’Arfeuille. Ea adaugă că românii caută o gamă completă de brânzeturi, iar com­pania încerc să acopere cât mai multe dintre nevoile şi gusturile lor, oferindu-le produse de calitate şi de specialitate, pe toate palierele de preţ. Astfel, în cadrul reţe­lei de magazine se găsesc peste 1.300 de pr­o­duse din mai multe categorii precum  brân­zeturi slabe (brânză proaspătă, urdă), brân­zeturi semigrase (feta, telemea, mozzarella), brânzeturi grase (burduf, cedar), brân­zeturi foarte grase (mascar­pone), brânzeturi tari şi semitari (caşcaval, gouda, grana padano). Pe de altă parte, Carrefour mizează pe amprenta locală, lucrând cu 1.300 de fermieri români, dintre care mai bine de 600 sunt ultralocali şi li­vrează în pro­ximitate, către magazine aflate într-un areal de 50 km. Pe segmentul de brân­zeturi, Carrefour a lansat la jumă­tatea anului trecut programul Poftim Brânza Românească şi vrea să continue extin­derea reţelei de parteneri locali. În pre­zent, artizanii români care fac parte din pro­gramul Poftiţi Brânza Românească sunt cei care produc brandurile Arkase, Torockoi, Five Continents, Artesana, Amilact şi Lăptăria cu Caimac (Agroserv Măriuţa).
„Continuăm monitorizarea atentă a pre­ferinţelor de consum, astfel încât să putem veni mereu în întâmpinarea clienţilor cu surprize la raft, semnalizate atât în ma­gazinele fizice, cât şi pe platformele digitale unde suntem prezenţi“, a punctat ea. Cât despre tendinţele în consum, în topul vânzărilor în ceea ce priveşte brânzeturile, în reţeaua de magazine Carrefour se află caşcavalul, telemeaua, cremele de brânză, inclusiv cele topite, şi specialităţile. „Ele constituie şi peste 70% din categoria de brânzeturi“, a menţionat Anca D’Arfeuille, care adaugă că retailerul, prin deviza globală Act for Food, prioritizează producătorii locali, în special pentru categoria fresh şi ultra-fresh. Ca atare, pentru articolele locale din categoria brânzeturi, compania lucrează cu furnizori români. În plus, reprezentanţii Carrefour remarcă o dinamică aparte, care se menţine începând de anul trecut şi până astăzi, pentru categoriile de brânzeturi, inclusiv cele de tip specialităţi, de provenienţă locală, dar şi pentru produsele provenite de la furnizorii regionali şi internaţionali. „Tendinţele pe care le urmărim în piaţă ne arată că, în ultimii ani, consumatorul român a pornit într-o călă­torie de explorare a noi gusturi şi texturi, ieşind din paradigma convenţională. Este din ce în ce mai atras de tot ce apare nou la raft şi deschis să ofere o şansă brandurilor sau sortimentelor neîncercate anterior“, a punctat ea. De asemenea, nici criteriul funcţionalităţii nu este exclus de pe harta mentală a consumatorului, care preferă să cumpere produse gata de consumat după scoaterea din ambalaj, cum este şi cazul categoriilor de produse feliate şi porţionate (spre exemplu caşcaval), din raţiuni ce ţin de timp şi confort, adaugă Anca D’Arfeuille. Pe de altă parte, ea spune că retailerul Carrefour susţine producătorii locali cu sprijin logistic, expertiză tehnică şi tehnologică, spaţii de vânzare generoase în magazine şi vizibilitate sporită, iar cel mai recent program prin care susţine companile locale este Poftim Brânza Românească, care aduce în prim-plan o selecţie de sortimente de brânzeturi româneşti artizanale unice, maturate, fermentate şi cu mucegai, toate create de fermierii români după reţete tradiţionale sau adaptate cu ajutorul ingredientelor 100% româneşti.

„Obiectivul nostru central este acela de a creşte oferta operatorilor economici locali, care obţin aceste produse bazate pe reţete transmise din generaţie în generaţie şi să ducem mai departe poveşti de succes, extinzând, totodată, paleta de gusturi a consumatorilor noştri cu produse locale, cu adevărat extraordinare“. Ea adaugă că programul Poftim Brânza Românească se află într-o fază incipientă de „fermentare“, astfel că forţa sa de penetrare asupra categoriei este una fină, „însă cu putere pe termen lung“. „Ne concentrăm astăzi pe expunerea accentuată a produselor la raft printr-un spaţiu dedicat şi semnalizat, amplificat prin materiale de comunicare, care au ca scop valorificarea fiecărui produs din cadrul programului“. Pe de altă parte, Anca D’Arfeuille spune că o zonă strategică în care compania investeşte din ce în ce mai mult şi care se află în topul listei de priorităţi este amplificarea ariei de produse marcă proprie Carrefour. „În linie cu tendinţele de consum din ultimii ani, care indică o preferinţă din ce în ce mai mare a românilor pentru oferta private label, încercăm să le oferim vizibilitate la raft şi online, prin diverse strategii comerciale şi de comunicare“. Carrefour are local circa 450 de magazine sub mai multe formate. E vorba de hipermarketuri, de magazine Market (supermarketuri), de unităţi Integrated Express (proximitate modernă), de francize, de Supeco (un mix de discount şi cash & carry) şi de magazinele Cora (preluate în 2023). Acestora li se adaugă operaţiunile online. Pe de altă parte, diversificarea ofertei de produse este, de asemenea, un pilon în care compania investeşte constant. „Mai mult, această categorie a fost dezvoltată ca portofoliu în ultimii ani şi reprezentată prin mărci proprii, precum Drag de România, gama premium, unde avem produse 100% româneşti realizate în mod tradiţional, Carrefour Simpl, realizată cu furnizori români, Carrefour Classic, produse diversificate din zona mainstream, Carrefour Bio, o gamă foarte căutată, şi Reflets de France, produse mai sofisticate din gama franceză“. Anca D’Arfeuille menţionează că brânzeturile marcă proprie au o performanţă peste nivelul categoriei, iar acest lucru se datorează, pe de o parte, extinderii de gamă, prin listarea de noi produse în ritm cu tendinţele şi solicitările din piaţă, şi pe de altă parte, contextului economic din ultimii ani. La ce se uită compania atunci când un producător de brânzeturi vrea să înceapă colaborarea cu Carrefour? „Principala condiţie – şi cea mai importantă – este calitatea. Iar aici facem trimitere la ambalare, la fişa tehnică, la logistică şi la cerinţele legale. De asemenea, acestor standarde li se suprapune un strat suplimentar de condiţii, aplicat produselor de tip marcă proprie, prin care garantăm clienţilor originea, un nivel de calitate ridicat, dar şi o trasabilitate controlată, prin intermediul unui caiet de sarcini foarte strict. Apoi, ne uităm la cererea care există în piaţă pentru respectivul produs. În final, decizia urmează obiectivul de a ne diversifica gama de produse, structurată pe nevoile clienţilor. Spre exemplu, în ultimii ani, clienţii s-au bucurat de o ofertă şi mai diversificată prin introducerea unor branduri noi, româneşti, în oferta noastră, precum Artesana, producător local, disponibil în varianta convenţională, dar şi bio“, a punctat ea.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!