12.8 C
București
luni, mai 27, 2024

Retail – Interviu. Pariu pe brânzeturi altfel: artizanii locali s-au dezvoltat pe o nişă care prinde tot mai mult teren. Cum au crescut? – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Este o mândrie că suntem furnizori Carrefour de peste 20 de ani, şi suntem siguri că şi consumatorii apreciază faptul că pot alege din gama noastră variată de produse“, a mai spus managerul, care subliniază că Five Continents se concentrează pe gama de brânzeturi maturate.

Lăptăria cu Caimac realizează 13 tipuri de brânzeturi, unele în cantităţi extrem de mici, însă compania este prezentă în reţeaua Carrefour cu mare parte dintre produse.

Brandul românesc este prezent în reţeaua Carrefour încă din toamna anului 2018 (la scară foarte mică), iar în 2019 a extins foarte mult colaborarea, ajungând astăzi să aaibă aproape toate produsele în magazinele de tip hipermarket.

♦ Într-o piaţă unde consumatorii sunt obişnuiţi în special cu brânza telemea, producătorii locali deschid noi şi noi uşi ale papilelor gustative şi aduc pe piaţă brânzeturi maturate, atât din lapte vacă, cât şi de capră sau de oaie. Toate cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie, după reţete locale sau internaţionale, dar cu lapte românesc. Care este povestea artizanilor locali şi cum vor ei să cucerească publicul român? Amilact, brânzeturi din lapte de capră din ferma proprie
Istoria Amilact din judeţul Tulcea începe în 2015, iar fabrica familiei Oancea produce brânzeturi maturate de circa trei ani. „Brânzeturile noastre maturate sunt produse artizanal după nişte reţete la origine din Italia. Producem brânză maturată 30 şi 90 de zile din  lapte de capră 100%. Aceste două sortimente le producem atât în varianta natur cât şi cu diverse adaosuri cum ar fi: piper, ardei iute, nucă, chimen, trufe şi afine negre. Către magazinele Carrefour vindem ambele game de brânzeturi maturate. Colaborăm cu aceştia din 2023 şi sperăm ca şi pe viitor produsele noastre să aibă succes şi astfel colaborarea să se transforme în una pe termen lung“, a spus Ionuţ Oancea, fondatorul Amilact. El adaugă că pentru compania pe care o deţine colaborarea cu un retailer mare aşa cum este Carrefour a fost benefică şi pentru că a putut să aibă acces la o reţea de magazine cu o foarte mare putere de vânzare şi de promovare. „Şi în felul acesta am reuşit să devenim mai cunoscuţi şi să fim prezenţi pe mai multe pieţe, în mai multe localităţi“. Fabrica Amilact procesează doar laptele din ferma proprie, care are circa 200 de capre în prezent. „Dorim să extindem ferma anul acesta şi să cumpărăm şi 100-150 de oi de lapte. Ne dorim şi să diversificam gama de produse începând de anul viitor şi cu brânzeturi maturate din lapte de oaie pe lângă cele din lapte de capră“. Deşi îşi doreşte să crească, Ionuţ Oancea spune că nu vor creşte foarte mult, ceea ce le va menţine avantajul competitiv. „Asta consider că ne face mai deosebiţi. În schimb, pe piaţă este clar loc pentru oameni care să realizeze produse de calitate pe toate segmentele de lapte, iar asta consider că în viitor clar va fi mai bine pentru consumatorul final“, a punctat antreprenorul.  Five Continents, mizează pe reţete vechi Five Continents, companie cu o istorie de 30 de ani, produce brânzeturi în trei fabrici, unitatea grupului situată în  Feteşti (jud. Ialomiţa) având o tradiţie în fabricarea brânzeturilor încă din 1995. „Producem brânzeturile respectând reţete vechi, iar toate brânzeturile noastre sunt produse doar din lapte şi sunt maturate pentru un plus de gust. Realizăm o gamă largă de brânzeturi, de la caşcaval, brânzeturi maturate, telemea, dar şi brânză de burduf. De asemenea, cea mai recentă gamă lansată este cea a brânzeturilor fermentate cu diverse mirodenii“, a declarat Eduardo Khalil, director de vânzări al Five Continents. El spune că mizând pe segmentul premium nu a întâmpinat probleme în a lista produsele pe piaţă. Ba mai mult, el menţionează că Five Continents lucrează cu retailerul Carrefour încă de când grupul a dechis primul magazin. „Putem spune că am crescut alături de Carrefour şi suntem recunoscători. Este o mândrie că suntem furnizori Carrefour de peste 20 de ani, şi suntem siguri că şi consumatorii apreciază faptul că pot alege din gama noastră variată de produse“, a mai spus managerul, care subliniază că Five Continents se concentrează pe gama de brânzeturi maturate. El afirmă şi că pe piaţă există loc întotdeauna pentru produse noi, iar compania investeşte constant în oameni şi în utilaje. Lăptăria cu Caimac, pariu pe varietate Adrian Cocan, cofondator al brandului de lactate Lăptăria cu Caimac, produs din lapte din ferma proprie Agroserv Măriuţa, spune că pentru producători este esenţial să fie prezenţi în marile reţele de magazine, chiar dacă depinde evident de capacitatea de producţie. De asemenea, el crede că consumatorii de brânzeturi premium, maturate nu sunt toţi într-un singur loc şi nu au acces la producători decât prin intermediul retailului. „În prezent, lucrăm la consolidarea încrederii, producătorii bazându-se pe faptul că o mare parte din consumatori vor aloca buget pentru brânzeturi diferite şi că vor fi receptivi la oferta producătorilor români. Pe de altă parte, consumatorii investesc în producătorii locali cu încredere la fiecare achiziţie, renunţând la sortimentele internaţionale mai bine cunoscute şi de renume“, a declarat Adrian Cocan. El aminteşte că artizanii actuali vin după 50 de ani în care secţiunea de brânzeturi avea în total 6 tipuri de produse cu exact aceleaşi reţete, indiferent de la ce ICIL (Întreprindere de Colectare şi Industrializare Lapte) proveneau. „Asta a limitat mult gusturile şi preferinţele şi ne induce falsa idee că nu avem o sortimentaţie bogată. În Polonia, spre exemplu, varietatea categoriilor şi tipurilor de brânzeturi este de câteva ori mai mare, fără să mai vorbim de vestul Europei, unde este de zeci de ori mai mare.“ „Consumatorii au nevoie de varietate, dar au nevoie şi de puncte de reper şi de respectarea promisiunilor de către producători. Încă este o piaţă în curs de educare“, a menţionat el. Lăptăria cu Caimac realizează 13 tipuri de brânzeturi, unele în cantităţi extrem de mici, însă compania este prezentă în reţeaua Carrefour cu mare parte dintre produse. Brandul românesc este prezent în reţeaua Carrefour încă din toamna anului 2018 (la scară foarte mică), iar în 2019 a extins foarte mult colaborarea, ajungând astăzi să aaibă aproape toate produsele în magazinele de tip hipermarket. Pe segmental de brânzeturi, Lăptăria cu Caimac produce Caş zvântat, Rotocol, Caş zvântat felii, Caşcaval de 10 felii, Caşcaval afumat, Telemea, brânză proaspătă de vaci, Miez, Miez cu Leurdă, Englezească, Măriuţă, dar şi un soi de brânză frământată. Capacitatea de procesare a secţiei de brânzeturi este de 45.000 litri lapte crud materie primă pe zi.  „Capacitatea de producţie nu este mare, nici unul dintre produse nu ar putea să obţină o cotă de piaţă semnificativă. Ne adresăm unui public sofisticat care apreciază artizanatul, produsele rafinate“. Fabrica de lactate a Agroserv Măriuţa, cea care produce brandul Lăptăria cu Caimac a fost lansată la mijlocul anului 2018. „Am avut o mică secţie destinată producţiei brânzeturilor. De la bun început, am avut în minte o abordare echilibrată între automatizare şi meşteşug. Începem procesul cu echipamente profesionale şi finalizăm cu măiestria umană. Am lansat diverse caşcavaluri şi brânzeturi maturate, dar pentru că punem preţ pe zona de artizanal, nu am reuşit să le calibrăm la gramaj, şi astfel, consumatorii nu le-au regăsit în marile magazine. Cu toate acestea, se pare că pasiunea noastră pentru tradiţie şi autenticitate s-a intersectat cu dorinţa Carrefour de a aduce în prim planul pieţei româneşti cea mai aleasă brânză românească“, a mai spus Adrian Cocan. El menţionează că în 2022, compania a mutat producţia într-o secţie nouă de brânzeturi şi unt, cu scopul de a produce cantităţi mai mari, şi brânză mai bună. „Între timp, am oferit colegilor noştri brânzari oportunitatea de a se instrui alături de experţi din Italia şi Franţa, în cadrul a trei etape de pregătire, desfăşurate în propria noastră fabrică. Două dintre acestea au fost dedicate procesului de fabricaţie, iar una a fost concentrată pe affinage (adică, maturarea controlată sau direcţionată, a brânzeturilor)“. Arkäse, brânzeturi maturate după reţete elveţiene Societatea Agricolă Spicom, producătorul brandului Arkäse, testează o brânză pentru copii pe care vrea să o lanseze pe piaţă, însă va lansa curând şi brânza Trapist maturată în vin roşu.

Compania produce sortimente precum Raclette, Tilsit, Trapist, Arkenzeller (Appenzeller), Brânză afumată , Brânză uşor maturată. De asemenea, în portofoliul companiei se regăseste şi brânza Aysa (Tete de moine),  o brânză realizată 100% manual, care este singurul produs de acest fel de pe piaţa din România şi pe care Arkäse o livrează exclusiv în HoReCa. „Ceea ce ne diferenţiază de ceilalţi competitori din piaţă este faptul că momentan noi avem cea mai nouă tehnologie şi că respectăm cu stricteţe reţetele elveţiene. Maturarea o facem exact cum o fac şi ei. Brânzeturile sunt tratate în procesul de maturare şi cu culturi speciale de coajă, nu doar cu saramură“, a declarat Bea Retyi, director de vânzări, Arkäse. Compania produce brânzeturi din 2021, doar cu lapte din fermă proprie. Maturarea se face în crustă naturală. Astfel brânzeturile capătă un gust bogat. „Trebuie să menţionăm, ca maturarea în culturi lactice speciale implică şi un miros specific“. Compania livrează în reţeaua Carrefour brânzeturi precum Tilsit, Trapista, Arkenzeller, Raclette, bBrânză uşor maturată şi brânză frământată. „Colaborarea noastră a început acum un an şi cred că acest retailer face foarte mult atât pentru noi producătorii cât şi pentru consumatori. Este foarte important să fii accesibil la nivel naţional. Vorbim de un produs de nişă, şi de un bussines gândit pe perioadă lungă, astfel nu ne permitem sa avem desfacere doar local“. Compania are o capacitate de a prelucra 20,000 de litri de lapte /zi. „Ţelul nostru este să ajungem să putem produce zilnic. Momentan producem din 2 în 2 zile şi avem stocuri suficiente“, a menţionat Bea Retyi. Artesana, reîntoarcere la metodele tradiţionale de producţie Daniel Donici, managing partner în cadrul Artesana, crede că pentru un producător local, colaborarea cu un mare retailer poate fi crucială pentru creşterea şi dezvoltarea afacerii. „De asemenea, pentru consumatori, disponibilitatea unei game variate de produse locale oferă opţiuni autentice şi de calitate. Oriunde vei călători în Europa, poţi vedea un focus pe produsele naţionale, pentru că acestea se caută şi sunt achiziţionate la raft. Retailerul oferă ceea ce se cere. Dacă şi la noi ar fi o astfel de preocupare, cu mai multă aplecare spre produsele locale, ne-am putea poziţiona altfel“, a spus antreprenorul. În reţeaua Carrefour, Artesana livrează inclusiv sortimentele de brânzeturi maturate şi creme de brânză.El îşi aminteşte că a început colaborarea cu Carrefour în 2014, iar în timp relaţia cu retailerul s-a dezvoltat.  „Am început cu doar câteva sortimente de iaurturi şi am ajuns să avem peste 40 de sortimente diferite de produse lactate în magazinele lor“.  Antreprenorul spune că producătorul testează constant noi sortimente de brânzeturi şi iaurturi, explorând diverse arome şi combinaţii, iar noile produse care urmează să fie lansate sunt brânza uşoară de vaci cu mărar şi brânza uşoară de vaci cu roşii uscate, usturoi şi busuioc.   „De aproape 12 ani realizăm aceleaşi 5 sortimente de brânzeturi maturate: din lapte de vacă: simplă, cu peperoncino, cu miez de nucă, cu trufe negre 100%, fără amestec de ciuperci, şi brânza maturată din lapte de capră. Totodată, avem şi sortimente de brânză proaspătă cremoasă“, a povestit antreprenorul, care adaugă că istoria companiei în sectorul brânzeturilor îşi are rădăcinile într-o bucată de brânză maturată din lapte de capră, descoperită la poalele Munţilor Pirinei. „Procesul nostru de producţie este o reîntoarcere la metodele tradiţionale, păstrându-ne totodată angajamentul faţă de calitate şi autenticitate. Folosim lapte integral, nestandardizat şi neomogenizat, pe care îl pasteurizăm cu grijă la o temperatură blândă. Brânza proaspătă este apoi maturată în condiţii controlate de temperatură şi umiditate, timp de cel puţin 4 săptămâni, pentru a-şi dezvolta aromele caracteristice. Procesul nostru de producţie este simplu şi natural, bazat pe scurgerea în voie a zerului şi folosirea doar a ingredientelor esenţiale: lapte, fermenţi lactici, cheag şi sare“. Artesana lucrează cu aproximativ 5-6 fermieri din România, care furnizează producătorului laptele de vacă şi de capră necesar. În martie 2023, compania a deschis o nouă fabrică, de acidofil, iar capacitatea de prodcesare a companiei s-a tripat ajungând la 40.000 l / schimb. „Planuri de extindere există astăzi cu privire la secţia de brânzeturi, pe care ne dorim să o retehnologizăm, pentru a putea realiza mai multe sortimente de brânzeturi. în mod cert vrem să mărim prezenţa noastră la export şi să lansăm şi sortimente noi de lactate“, a subliniat Daniel Donici. Torockoi, lansează constant produse noi Marius Chiorean, manager operaţional în cadrul companiei Binal Mob, cea care produce brandul de lactate Torockoi, spune că printre barierele cu care s-a confruntat compania la intrarea în piaţă a fost concurenţa mare având în vedere că sunt din ce în ce mai mulţi producători de brânză maturată pe plan intern, dar o altă barieră a fost reprezentată de importurile mai ieftine. Compania Binal Mob SRL este o afacere de familie cu o vechime de peste 20 de ani în producţia de lactate şi specializată în producţia de brânză maturată începând cu anul 2011 sub brandul Torockoi. „Producem brânzeturi maturate pe o linie de producţie elveţiană Kalt, producem patru tipuri de brânză maturată simplă Apuseni, Tilsit, Trapist, Trascău şi nouă tipuri de brânzeturi maturate cu condimente. Cele mai recente produse lansate sunt Brânza Bună de Colteşti şi Caş Bine Făcut. Lucrăm în continuare la produse noi“, a spus managerul. Produsele Torockoi sunt livrate inclusiv în reţeaua de magazine Carrefour. „Pentru un producător este important să aibă o desfacere cât mai bună, atât în reţelele de magazine din comerţul modern cât şi în comerţul tradiţional“, a punctat Marius Chiorean. Binal Mob lucrează cu fermieri din zona satului Colteşti, judeţul Alba şi procesează în prezent 15.000 de litri zilnic.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!