De la fiul unui fermier coreean sărac şi nevoit să vândă o vacă pentru a fugi de acasă, Chung Ju-yung a ajuns cel mai bogat om din ţara sa, iar compania pe care a fondat-o – Hyundai – una dintre cele mai mari din lume. Drumul de la un statut la altul nu a fost deloc uşor – nici la propriu, nici la figurat. Ce eforturi a făcut pentru a atinge o astfel de performanţă?Născut în toamna anului 1915, visul lui Chung Ju-yung a fost acela de a deveni profesor, însă faptul că provenea dintr-o familie foarte săracă l-a forţat să renunţe la acest ideal şi să muncească din greu, încă din copilărie, pentru a-şi ajuta părinţii şi ceilalţi şase fraţi mai mici. La vârsta de 16 ani a încercat să fugă de acasă străbătând o vale periculoasă, devenită ulterior zona demilitarizată dintre Coreea de Nord şi de Sud, în drumul spre un oraş cunoscut pentru locurile de muncă din construcţii.Prins de părinţi, a fost nevoiţi să se întoarcă, însă după alte încercări nereuşite de a pleca, în cele din urmă tânărul a vândut una dintre vacile de la fermă şi cu banii obţinuţi şi-a cumpărat un bilet de tren spre un mare oraş, Keijō, în care a reuşit să se angajeze ca bibliotecar, sperând să poată deveni ulterior contabil. Părinţii au aflat însă din nou unde era, aşa că au urmat alte tentative de a scăpa de viaţa de fermier. Când s-a ivit o nouă oportunitate, Chung s-a angajat la o fabrică de sirop, unde a lucrat timp de un an. A obţinut apoi un post de livrator, din care a avansat până în rolul de contabil.Câştigând încrederea proprietarului afacerii, când acesta s-a îmbolnăvit a decis să îi lase businessul lui Chung, care devenise mâna sa dreaptă. Sub conducerea sa magazinul a crescut, făcând un profit frumos până la începutul celui de-al doilea război mondial, când guvernul japonez a impus un sistem de raţionalizare care a forţat businessurile coreene să renunţe la comerţul cu orez, afectând şi afacerea sa.Întors în Keijō, Chung a decis să îşi deschidă, într-un garaj cumpărat de la un prieten, un atelier de reparat maşini. În trei ani, echipa companiei a crescut la 70 de angajaţi, însă în cele din urmă, tot sub presiunile guvernului colonial japonez, antreprenorul a fost nevoit să înglobeze businessul sub umbrela unei fabrici de oţel.Folosindu-şi însă economiile strânse în anii profitabili care trecuseră, în 1946, după eliberarea Coreei de Sud de sub controlul japonez, Chung a pus bazele grupului Hyundai, anticipând nevoia de reconstrucţie şi reindustrializare a ţării postrăzboi. Ideea s-a dovedit una strălucită, compania, activă iniţial pe zona de construcţii, primind mai multe comenzi majore chiar de la guvernul coreean, dar şi de la un comandament al Statelor Unite, activ în ţara sa. Treptat, businessul a crescut, transformându-se într-un conglomerat, iar în 1967 a fost lansată şi divizia de autoturisme – Hyundai Motor Company, care a devenit, în cele din urmă, cel mai mare producător de automobile din Coreea şi unul dintre cei mai mari din lume.Antreprenorul a pus totodată şi bazele Asan Foundation, a cărei activitate caritabilă, comparabilă cu cea a altor fundaţii de renume precum Ford sau Rockefeller, şi-a concentrat eforturile înspre zona de medicină, R&D, educaţie şi social. Lui i-a fost atribuită şi reuşita de a face lobby pentru ca Jocurile Olimpice de vară din 1988 să fie ţinute în premieră în Coreea de Sud, fiind totodată implicat în reglarea relaţiilor dintre Coreea de Nord şi de Sud. Antreprenorul a murit în 2001, lăsând în urmă o familie numeroasă, de 11 copii – opt fii şi trei fiice, dintre care una ilegitimă –, un adevărat imperiu financiar, divizat ulterior în mai multe entităţi, dar şi o scurtă moştenire literară, ca autor a trei cărţi: Trials May Jot Fail, Born in this Land şi Your Lips Need to Burn if You Plan to Succeed.Astăzi, Hyundai Motor Company înregistrează venituri anuale de peste 114 miliarde de dolari şi are o echipă de circa 72.000 de angajaţi la nivel internaţional.
Carte de vizităChung Ju-yung, fondator, Hyundai1. S-a născut pe 25 noiembrie 1915, în Coreea, într-o familie săracă de fermieri;2. A fost vânzător de lemne, librar, muncitor în construcţii şi într-o fabrică de sirop, livrator, contabil şi, în cele din urmă, a devenit antreprenor;3. În 1946 a pus bazele grupului Hyundai, din care s-a născut, la două decenii distanţă, divizia de autoturisme, Hyundai Motor Company;4. A fost implicat în viaţa politică şi a pus bazele unei fundaţii caritabile de anvergură, fiind totodată autorul a trei cărţi;5. A fost căsătorit şi a avut opt băieţi şi trei fete;6. A murit pe 21 martie 2001.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.businessmagazin.ro).