14.5 C
București
vineri, aprilie 19, 2024

Retail – Preţurile bunurilor FMCG au crescut cu 15-23% în 2023, al doilea an cu inflaţie record. Rezultatul? Apetitul pentru consum a fost constant anemic în primele nouă luni din an – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Preţurile bunurilor FMCG au crescut cu 15-23% în 2023, al doilea an cu inflaţie record.

Consumul a scăzut constant în primele nouă luni din an, pe o piaţă unde preţurile bunurilor de larg consum au continuat să crească cu 15-23%, arată datele companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ.

Spre exemplu, în perioada iulie-septembrie 2023, piaţa FMCG a scăzut în volum cu 1,3%, în timp ce datorită scumpirilor pe bandă rulantă, în valoare, vânzările sunt pe plus cu 13,4%.

Consumul a scăzut constant în primele nouă luni din an, pe o piaţă unde preţurile bunurilor de larg consum au continuat să crească cu 15-23%, arată datele companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ. Spre exemplu, în perioada iulie-septembrie 2023, piaţa FMCG a scăzut în volum cu 1,3%, în timp ce datorită scumpirilor pe bandă rulantă, în valoare, vânzările sunt pe plus cu 13,4%.

Inflaţia a coborât treptat de la trimestru la trimestru, dar a rămas la peste 10% în cazul bunurilor FMCG, adică alimente, băuturi, produse de îngrijire personală şi a lo­cuinţei, articole de strictă necesitate, cumpărate frecvent.

„Cheltuielile sunt redirecţionate de la achiziţii discreţionare mari, în afara casei, către unele limitate, din cauza bugetelor reduse rămase după plata utilităţilor şi a alimentelor. Orice răsfăţ este gestionat în mod calculat“, spune Iulia Pencea, director general al NIQ România.

Mai exact, oamenii cumpără produsele de strictă necesitate, o dovadă a apetitului anemic de consum.

Totodată, românii se orientează către oferte, promoţii şi preţuri mai mici. Astfel, mărcile private ale retailerilor devin tot mai prezente în coşul de cumpărături. Însă, tocmai preţurile produselor marcă privată au crescut accelerat faţă de branduri, potrivit NielsenIQ.

 


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!