10.6 C
București
duminică, noiembrie 16, 2025

Retail – România este o ţară foarte atractivă pentru marii investitori în retail. Lidl… – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Lidl a intrat în România în 2011 şi, an de an, a deschis noi magazine, de regulă peste 10, în unele perioade chiar peste 20.

Discounterul german Lidl, liderul comerţului autohton după cifra de afaceri, anunţă unul dintre cele mai ambiţioase planuri de expansiune: 200 de noi magazine în România până în 2030.

„Vom continua să creştem, planul nostru fiind ca până în 2030 să deschidem 200 de magazine în plus.

Lidl a intrat în România în 2011 şi, an de an, a deschis noi magazine, de regulă peste 10, în unele perioade chiar peste 20. Acum, nemţii accelerează dezvoltarea ♦ Retailerul e liderul comerţului, cu afaceri de 21,8 mld. lei în 2023, plus 18%, şi circa 370 de magazine.

Discounterul german Lidl, liderul comerţului autohton după cifra de afaceri, anunţă unul dintre cele mai ambi­ţioase planuri de expan­siune: 200 de noi magazine în România până în 2030. 

„Vom continua să creştem, planul nostru fiind ca până în 2030 să deschidem 200 de magazine în plus. Suntem consec­venţi cu dezvoltarea operaţiunilor Lidl în România, iar ţara este una importantă pentru întregul grup“, spun reprezentanţii grupului. Compania vorbeşte totodată de posibili­tatea de a deschide şi magazine mai mici decât până acum, nemţii fiind cunoscuţi pentru faptul că aveau o serie de dimensiuni standard de la care nu prea se abăteau.

„Pentru următorii ani vizăm o expan­siune accelerată şi o extindere teritorială semni­ficativă (…). Bugetul de investiţii pentru 2025 reflectă toţi aceşti factori, pre­cum şi o flexibilizare a strategiei de expan­siune şi construcţii, astfel încât să răspundem cât mai bine nevoii de proximitate.“ 

Retailerul are local aproape 370 de unităţi, dintre care 12 inaugurate anul trecut. Lidl a intrat în România în 2011, când a preluat peste 100 de unităţi de la Plus Discount, pentru ca apoi să se extindă de la zero. An de an, compania a deschis noi ma­ga­zine, de regulă peste 10, în unele perioade chiar peste 20. Acum, nemţii accelerează dezvoltarea.

„România este o piaţă deschisă, dinamică, cu potenţial major de dezvoltare, însă în ceea ce priveşte anul 2025 gradul de incertitudine rămâne ridicat. Instabilitatea politică care continuă şi anul acesta, ca urmare a noilor alegeri electorale, instabilitatea economică cauzată de deficitul bugetar, precum şi tensiunile sociale se reflectă în mediul de business.“

În acelaşi timp, mediul de afaceri este influenţat în mod pozitiv de o serie de factori favorabili, aşa cum sunt dezvoltarea infrastructurii, intrarea cu drepturi depline în spaţiul Schengen, investiţiile din fonduri ale Uniunii Europene sau programul Visa Waiver. 

„Fiecare dintre acestea reprezintă o oportunitate pentru dezvoltarea mediului de afaceri şi atragerea investitorilor în spaţiul românesc.“


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!