23.9 C
București
marți, iulie 23, 2024

Retail – Supliment ZF UEFA Euro 2024 – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Ce impact are pentru un brand parteneriatul cu echipa naţională de fortbal a României? ♦ Sponsorizarea unei echipe naţionale de fotbal este pentru multe branduri deja o tradiţie, iar ZF a întrebat câteva dintre companiile care au semnat astfel de parteneriate cu echipa naţională de fotbal a României ce oportunităţi au venit la pachet cu un astfel de contract...

Mona Ursu, care a fondat Branfusion în urmă cu 18 ani, enumeră şi câteva dintre mecanisme gândite să crească vânzările sau preferinţa şi loialitatea consumatorilor lor şi ale brandului sponsorizat şi anume eticheta de produs cu însemnele echipei naţionale (culoarea galbenă...

♦ Ce impact are pentru un brand parteneriatul cu echipa naţională de fortbal a României? ♦ Sponsorizarea unei echipe naţionale de fotbal este pentru multe branduri deja o tradiţie, iar ZF a întrebat câteva dintre companiile care au semnat astfel de parteneriate cu echipa naţională de fotbal a României ce oportunităţi au venit la pachet cu un astfel de contract.

 

Fie că vorbim de branduri de bere, de retail, produse alimentare sau din sectorul financiar-bancar, toate sunt vizibile atunci când este vorba de competiţii sportive, mai ales că spectatorii sunt oricând actuali sau posibili clienţi.

„Brandurile trebuie privite ca purtătoare de informaţii de valoare despre un business. Pentru a putea transmite aceste informaţii şi în acelaşi timp pentru a aduce businessului avantaje comerciale, brandurile pot alege să se asocieze cu alte branduri. În această cate­gorie intră şi sponsorizările, inclusiv cele ale echipei naţionale de fotbal a României. Astfel că, decizia unui brand de a sponsoriza un alt brand şi valoarea respectivei sponsorizări, se face, cum este şi firesc, pe baza unor proiecţii financiare”, explică Mona Ursu, CEO şi fondatoare Brandfusion,  pionier în industria românească de branding care a lucrat cu branduri precum Adams, Râureni, Symmetrica, Donna Medical Center şi Bravito.

Ea adaugă că, în cazul sponsorizării, inclusiv a echipei naţionale de fotbal a României, un brand sponsor urmăreşte în decizia de asociere atât  creşterea vânzărilor pe perioada acţiunilor brandului sponsorizat sau pe perioada de licenţiere a însemnelor brandului sponsorizat, dar şi creşterea preferinţei şi loialităţii consumatorilor brandului, pe termen lung.

Mona Ursu, care a fondat Branfusion în urmă cu 18 ani, enumeră şi câteva dintre mecanisme gândite să crească vânzările sau preferinţa şi loialitatea consumatorilor lor şi ale brandului sponsorizat şi anume eticheta de produs cu însemnele echipei naţionale (culoarea galbenă, logo, jucători etc.), crearea unor game de produse personalizate cu însemnele echipei, licenţierea pentru comercializarea echipamentului suporterului echipei naţionale în propriile canale de vânzare, oferirea de soluţii din portofoliul propriu, pentru digitalizarea brandului sponsorizat, la care se adaugă nelipsitele execuţii din campaniile de promovare, care folosesc identitatea şi însemnele echipei naţionale de fotbal.

Unul dintre sponsorii cu tradiţie pentru echipa naţională de fotbal a României este Bergenbier, unul dintre cele mai mari branduri de bere de pe plan local. Bergenbier a revenit la începutul anului 2023 pe „banca” sponsorilor echipei naţionale de fotbal, după o pauză de patru ani. Bergenbier a susţinut echipa timp de 14 ani, între 1998 şi 2008, reluând apoi sponsorizarea în perioada 2015 – 2019.

„Bergenbier are o istorie bogată a fotbalului, are acest sport în ADN-ul de marcă. Vorbim despre unul dintre cele mai longevive parteneriate din sportul românesc, cu ultimele 5 calificări ale Naţionalei la turneele finale realizate cu noi alături. Acest lucru este un atuu în campaniile de marketing, fiind un puternic factor diferenţiator ce vine organic brand-ului Bergenbier. Beneficiile interne, însă, depăşesc de multe ori obiectivele tangibile de business pentru că vedem mândria colegilor, bucuria de a-i vedea la meciurile Naţionalei cu tricoul pe care este inscripţionat Bergenbier. La fel se întâmplă şi în relaţia cu partenerii şi consumatorii noştri”, spune Bogdan Jianu, senior brand manager în cadrul Bergenbier.

Un alt sponsor al echipei naţionale este PENNY, care este alături de echipă încă din 2018. „Decizia de sponsorizare este parte a viziunii noastre de a susţine colaborările de lungă durată şi de a investi în comunităţile în care activăm. Pentru că fotbalul reprezintă nu doar un sport, ci şi o pasiune profundă pentru români, fiind unul dintre cele mai iubite şi urmărite activităţi sportive din ţară”, punctează reprezentanţii PENNY, unul dintre cei mai mari zece retaileri de pe plan local.

În 2018, PENNY a devenit sponsor al naţionalelor României şi furnizor de produse proaspete pentru toate echipele de fotbal aflate sub conducerea Federaţiei Române de Fotbal.

„Practic, cel mai important beneficiu pentru PENNY, ca sponsor al fotbalului românesc şi al Echipei Naţionale este ca oamenii care ne trec sau nu pragul, care ne devin clienţi sau, de ce nu, suporteri, să ne vadă ca un promotor al valorilor sociale şi al unui stil de viaţă sănătos, un partener implicat în viaţa şi pasiunile lor, un susţinător dedicat al sportului, performanţei şi respectului colectiv. Ne dorim să construim o relaţie autentică cu comunitatea, ceea ce sperăm să contribuie, în timp, şi la consolidarea loialităţii şi încrederii în brandul PENNY”, spun reprezentanţii companiei.

În prezent, reţeaua PENNY din România este alcătuită din 379 de magazine şi are 7.300 de angajaţi. Pe de altă parte, retailerul electro-IT Altex, liderul pieţei de profil sponsorizează masculină de seniori, U21, U20, U19, U18, U17, U16, U15, dar si echipa naţională de fotbal feminin, categoria de senioare.

„Sunt binecunoscutele beneficii de asociere, de imagine, prin promovare, valabile pentru orice parteneriat de anvergură şi de două ori mai importante atunci când te asociezi cu simboluri naţionale. În mod deosebit, pe noi ne încântă faptul că am reuşit să aducem la raft, în peste 136 de magazine Altex si Media Galaxy, dar şi online pe altex.ro şi în aplicaţia Altex, echipamentul Naţionalei de Fotbal a României. Retailul implică experienţa produsului şi ne-a încântat că am reusit astfel sa materializam emoţiile pe care le trăiesc atât suporterii români, cât şi echipele în timpul meciurilor”, spune Carmen Căpitănescu, director de marketing în cadrul Altex România.

Ea adaugă că, atunci când compania românească a intrat în parteneriat cu Echipele Naţionale de Fotbal a fost că împărtăşesc aceleaşi valori.

„Ne dorim să transmitem mai departe mesajul «Este nevoie de o ţară întreagă ca să creştem o Echipă Mare». Anul acesta, după 8 ani de zile, Naţionala României de Fotbal s-a calificat la EURO. Noi am ales sa le fim alături din 2022 şi am crezut în calificarea la acest turneu final. O echipă naţională puternică este de două ori mai puternică atunci când este sponsorizată de companiile locale, de marii angajatori români. Când, după intonarea imnului naţional, sunt însoţiţi pe stadion şi de companii de acasă, e ca şi cum ai fi în galeria de susţinători şi ai primit cea mai mare portavoce ca să strigi «Hai, România!»” ,a  conchis Carmen Căpitănescu.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!