13.1 C
București
miercuri, noiembrie 6, 2024

Retail – Turiştii nu prea cheltuie la… – Sinteza

5 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

♦ Ciao Niki înseamnă astăzi trei restaurante la nivelul Capitalei Turiştii străini care ajung în Bucureşti nu cheltuie la restaurante aşa cum cheltuie românii care se duc în Italia sau în Franţa, însă acest comportament ar putea fi pus şi pe seama lipsei unui efort comun de promovare a jucătorilor din HoReCa...

În 2022, încurajată de însufleţirea care a cuprins Calea Victoriei în perioada postpandemie, Nicuţa Enache a investit în a treia locaţie, o osterie situată în pasajul Macca Vilacrosse.

♦ Ciao Niki înseamnă astăzi trei restaurante la nivelul Capitalei Turiştii străini care ajung în Bucureşti nu cheltuie la restaurante aşa cum cheltuie românii care se duc în Italia sau în Franţa, însă acest com­portament ar putea fi pus şi pe seama lipsei unui efort comun de promovare a jucătorilor din HoReCa, crede Nicuţa Enache, fondatoare a Ciao Niki, care a deschis un restaurant pe Calea Victoriei la finalul anului 2022. „Eu am deschis restaurantul pe Calea Victoriei şi mă gândeam că vor veni oameni care vor adora să asculte o canţonetă, să mănânce un parmesan, să deguste un pahar cu vin, să stea şi să se relaxeze, că asta facem noi în vacanţe, mergem şi ne relaxăm. Turiştii nu prea cheltuie la restaurant, preferă să ia un colţ de pizza şi se plimbă pe Calea Victoriei şi nu cheltuie deloc“, a explicat ea în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. Comportamentul turiştilor poate fi influenţat de mai mulţi factori, însă an­treprenoarea este de părere că ar fi ne­voie de un efort comun de promo­vare din partea jucătorilor din HoReCa sau din industria ospitalităţii. „Nu ştiu dacă turiştii sunt de vină sau noi suntem de vină că nu ştim să ne pro­movăm suficient de bine. Nu ne pro­movăm cum trebuie, nu avem plat­for­mă şi nu suntem ambasadorii României, să ştim să ne promovăm ţara noastră. Nu ştim, acesta este adevărul“. Mediul de business şi, în mod specific, companiile din sectorul HoReCa, au organizaţii reprezentative, cum ar fi HORA, organizaţia industriei HoReCa, sau Romanian Business Leaders (RBL). Nici din discuţiile pe care le-a avut în aceste asociaţii nu a reieşit o soluţie. „Avem foarte multe proiecte şi foarte multe discuţii, dar şi foarte multe care nu au o finalizare. (…) Nu toată lumea e dispusă să ne suflecăm mânecile“. Nicuţa Enache a lucrat timp de 12 ani în Italia, dar s-a întors în România pentru a-şi deschide propria afacere. În urmă cu mai bine de nouă ani ea a deschis Osteria Ciao Niki, un local cu circa 30 de locuri situate pe strada Mihai Eminescu din Capitală. În 2019, antreprenoarea a deschis şi o a doua locaţie, de data aceasta un restaurant cu peste 200 de locuri interior plus terasă, amenajat în casa lui Sergiu Celibidache din Capitală, de altfel monument istoric. Investiţia s-a ridicat la peste 500.000 de euro. „Au trecut cinci ani şi încă nu mi-am recuperat investiţia. Dacă 2024 va fi un an bun, sperăm să ne recuperăm investiţia“. În 2022, încurajată de însufleţirea care a cuprins Calea Victoriei în perioada postpandemie, Nicuţa Enache a investit în a treia locaţie, o osterie situată în pasajul Macca Vilacrosse. La momentul interviului, ea avea în plan să menţină toate locaţiile deschise. „2022 a fost un an bun, pentru că a fost momentul în care noi românii am stat în România şi am cheltuit banii în România, iar eu vorbesc din punct de vedere HoReCa. Am reuşit să ne revenim cumva după pandemie. 2023 pentru businessul meu a fost cu multe provocări şi nu pot să spun că a fost la fel de bun ca 2022“. În continuare, antreprenoarea consideră că cel mai mare success îl are mica osterie din Mihai Eminescu, unde desfăşoară şi o activitate de vânzare de produse proprii şi produse importate. „Eu mi-am făcut sosurile mele personalizate pe care le-am pus şi la vânzare, aduc produse din Italia, oamenii pot veni şi pot cumpăra acasă ceea ce ei mănâncă pe platouri, tot felul de delicatese. (…) Cred că jumătate din încasările dintr-o zi ale locaţiei din Eminescu e pe ce mănâncă oamenii şi jumătate pe ce cumpără“. Cifra de afaceri Ciao Niki s-a îndreptat spre 1,5-2 mil. euro în 2023, comparativ cu peste 1 mil. euro în 2022. Numărul de angajaţi este de 36 de persoane  

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!