În anul 2024, România a vândut 67.000 de tone de biscuiţi dulci în retail, în valoare de 2,5 miliarde lei (500 milioane de euro), conform Euromonitor International. Mondelez domină piaţa, cu o cotă de 23%, având Oreo şi Milka pe primele locuri în topul vânzărilor. Însă aceste branduri nu sunt produse local, iar acest lucru explică o parte din deficitul comercial al României pentru categoria din care fac parte.
„Pentru raportul din anul 2024: Oreo, Milka şi Tuc nu s-au produs în România“, au răspuns reprezentanţii Mondelez la întrebarea ZF, în contextul în care gigantul internaţional are fabrică pe plan local la Clinceni. Aici, se produc diverse snacksuri, croissante, prăjituri, cremă Fineti şi Bake Rolls.
România ar putea produce local, teoretic, pentru că grâul, principala materie primă pentru biscuiţi, există din belşug şi chiar ne creează excedent. În 2024, am avut un excedent de 1,3 miliarde de euro din exportul de grâu, iar importurile de biscuiţi şi pâine ne-au adus un deficit de peste 300 de milioane de euro, potrivit datelor de la INS.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).