27.6 C
București
luni, aprilie 15, 2024

Retail – Vom dezvolta partea de ospitalitate prin dublarea numărului de camere, dar facem şi o mică fabrică de prelucrare a laptelui – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„În pandemie, mi-am dat seama că suntem fragili ca business - avem 13 camere şi am fost închişi timp de trei luni.

Dacă nu merge ospitalitatea, atunci funcţionează producţia“, explică Ionuţ Popescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În prezent, centrul Potcoava are 13 camere destinate turiştilor şi tot atâţia cai, alături de cinci ponei.

♦ Proiectul din industria alimentară a pornit în urma izbucnirii pandemiei, când centrul de echitaţie a fost închis timp de trei luni ♦ Acest fapt l-a determinat pe antreprenor să îşi diversifice portofoliul pentru a preîntâmpina mai bine viitoarele situaţii dificile.

Centrul de echitaţie Potcoava, din judeţul Dâmboviţa, urmează să îşi dezvolte capacitatea de cazare şi să îşi mărească numărul de cai. Fondatorul, Ionuţ Popescu, spune totodată că vrea să deschidă în acelaşi loc şi o unitate de procesare a laptelui, care va asigura necesarul pentru consumul de lactate al restaurantului din cadrul centrului.

Ideea unei investiţii în zona de pro­ducţie de alimente i-a venit ca ur­mare a pandemiei, când centrul de echi­taţie a fost închis timp de trei luni, moment în care Ionuţ Popescu a decis să diversifice activitatea businessului pentru a putea preîntâmpina mai bine situaţiile dificile din viitor.

„În pandemie, mi-am dat seama că suntem fragili ca business – avem 13 camere şi am fost închişi timp de trei luni. Nu avem venituri atât de mari încât să putem trece printr-o furtună serioasă. Dacă dura mai mult, putea să fie o problemă foarte serioasă pentru noi. Atunci am grăbit puţin proiectul pri­vind dezvoltarea fermei. Avem capre şi facem o mică fabrică de pre­lucrarea laptelui, astfel încât să putem să facem faţă unei situaţii complicate. Dacă nu merge ospitalitatea, atunci funcţionează producţia“, explică Ionuţ Popescu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Proiectul ar urma să fie finalizat în luna septembrie a acestui an, iar capacitatea de prelucrare va fi de 1.000 de litri de lapte pe zi. Produsele realizate în fermă vor putea acoperi necesarul de consum de lactate din zo­na de ospitalitate a centrului. Ulterior, spune antreprenorul, turiştii ajunşi la Potcoava vor putea şi cumpăra pro­dusele lactate, iar apoi o parte din producţie va merge către unităţile HoReCa din zonă.

Pe lângă zona de producţie, antre­prenorul are în plan dublarea numă­rului de camere şi creşterea numărului de cai. În prezent, centrul Potcoava are 13 camere destinate turiştilor şi tot atâţia cai, alături de cinci ponei.

„Cred că perioadele acestea în care economia scârţie sunt bune de investit. Când lucrurile îşi revin, trebuie să fii pregătit. Cred că într-un an şi jumătate va fi gata proiectul (cel din ospiralitate – n.red.), iar investiţia se va situa între 750.000 de euro şi 1 mil. euro“, spune Ionuţ Popescu.

Centrul de echitaţie Potcoava a fost deschis în 2015, atât pensiunea, cât şi partea de echitaţie, şi se află în satul Runcu din judeţul Dâmboviţa, la poalele munţilor Leaota şi la 120 km de Bucureşti.

De la deschiderea centrului şi până în prezent, investiţiile în Potcoava s-au ridicat la circa 1,3 milioane euro, fără a fi luată în calcul partea de procesare a laptelui.

În primii ani de activitate, Potcoava primea doar 1.000 de turişti pe an, însă numărul acestora a crescut până la 6.000 anul trecut, familiile cu copii fiind principala categorie de vizitatori pentru centrul de echitaţie. Pe lângă turiştii individuali, care reprezintă circa 50% din business, Potcoava se bazează şi pe clienţii corporate, şi pe evenimentele private.

Spre deosebire de perioada de dinainte de pandemie, Ionuţ Popescu spune că se observă o schimbare în comportamentul turiştilor.

„În 2019, dacă ar fi sunat cineva la începutul lunii iunie să rezerve la Potcoava, îi spuneam că avem liber în septembrie, până atunci nu. Acum, rezervările se fac în ultimul moment. În plus, pare că segmentul de familii cu copii este mai puţin prezent, a crescut cererea pe zona corporate“, explică el.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!