21.4 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

Retail – Vrei să ştii dacă ai o inteligenţă emoţională mai ridicată decât majoritatea oamenilor? Există o întrebare de doar trei cuvinte cu ajutorul căreia poţi să verifici asta – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Majoritatea oamenilor operează, implicit, de pe o poziţie în care cred că au toate informaţiile necesare în orice situaţie dată. Asta este o problemă, din motive evidente. Aproape niciodată nu avem toate informaţiile, dar avem o aversiune profundă faţă de orice simte ca o recunoaştere că am putea avea nevoie de ajutor sau că percepţia

Majoritatea oamenilor operează, implicit, de pe o poziţie în care cred că au toate informaţiile necesare în orice situaţie dată. Asta este o problemă, din motive evidente. Aproape niciodată nu avem toate informaţiile, dar avem o aversiune profundă faţă de orice simte ca o recunoaştere că am putea avea nevoie de ajutor sau că percepţia noastră asupra ceva ar putea fi lacunară. Acest lucru este valabil în special pentru lideri. Până la urmă, dacă eşti un lider, cineva a considerat suficiente judecata şi abilităţile tale pentru a te pune în frunte. Este tentant să crezi că poziţia ta înseamnă că nu poţi greşi. Poate nu spunem exact asta cu voce tare, dar dacă priveşti un lider suficient de mult timp, nu este greu să vezi dovezi ale acestei presupuneri. Pe de altă parte, liderii cu o inteligenţă emoţională ridicată înţeleg că există o mulţime de situaţii în care nu ştim tot ceea ce trebuie să ştim. Există multe momente în care am beneficia dacă ne-am adresa nouă înşine o întrebare simplă, cu trei cuvinte: Ce îmi scapă?Iată trei situaţii în care această întrebare este deosebit de utilă:Luarea deciziilorDacă eşti un lider şi iei decizii pentru echipa ta, presiunea de a lua decizia corectă poate fi copleşitoare. Este greu să ştii dacă ai toate informaţiile necesare pentru a lua cea mai bună decizie. Adevărul este că, probabil, nu ai toate informaţiile de care ai nevoie. Este mai bine să porneşti de la această presupunere implicită şi apoi să te retragi înainte de a lua decizia finală şi să te întrebi „ce îmi scapă?”Liderii slabi pornesc de la presupunerea că ei deja ştiu tot ce trebuie să ştie pentru a lua o decizie. Problema este că acest lucru aproape niciodată nu este cazul. Aproape întotdeauna este adevărat că nu ai toate informaţiile.Asta nu înseamnă că ar trebui să stai şi să aştepţi până când ai fiecare informaţie posibilă, asta nu se va întâmpla niciodată. Ar trebui doar să îţi pui o întrebare simplă, deoarece de obicei există cineva în echipa ta care îţi poate oferi o perspectivă sau o înţelegere nouă care poate face toată diferenţa.

RelaţiiAcest lucru funcţionează şi în cazul relaţiilor, în special pentru lideri. Există şanse bune să fi avut o conversaţie care nu a mers bine cu cineva. Poate că nu aţi fost de aceeaşi părere. Poate că s-a transformat într-o dispută. Când se întâmplă asta, există şi o şansă bună să-ţi scape ceva. Poate persoana percepe tonul tău ca fiind argumentativ sau poate că are o zi proastă. Dacă acea conversaţie merită să fie avută sau relaţia este importantă, pune-ţi o întrebare simplă: „De ce răspunde această persoană în acest fel, ce îmi scapă?” Punându-te întotdeauna într-o poziţie în care cauţi propriul punct orb, devii mai conştient de sine. Asta îţi oferă o oportunitate de a te concentra asupra relaţiei, pentru că nu reacţionezi doar. Există multe lucruri care pot merge prost sau ieşi din aliniere într-o relaţie şi nu întotdeauna sunt evidente. Punându-ţi această întrebare simplă poate fi lucrul care salvează o relaţie.ExperienţeÎn cele din urmă, poţi înţelege mai bine cât te costă deciziile tale punându-ţi întrebarea ce îţi scapă în urma alegerii făcute. La cel mai simplu nivel, dacă decizi să rămâi la birou seara, înseamnă că nu vei fi acasă uitându-te la un film cu partenerul tău sau stând pe margine la meciul de fotbal al fiului tău. Sau, dacă alegi un nou job, acesta ar putea veni cu oportunităţi noi şi interesante, dar înseamnă că vei pierde ceva. Ceea ce pierzi ar putea să merite – în multe cazuri, acest lucru este adevărat. Ideea este să iei în considerare acest aspect. Trebuie să fii sincer cu tine însuţi şi să-ţi evaluezi costurile.Sursa: Inc.com, articol tradus folosind ChatGPT

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.businessmagazin.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!