Anca Vălean, fondatoarea brandului de paste artizanale Răstăuţe Maramureşene, spune că printre provocările cu care se confruntă ca mic producător se află costul crescut al materiei prime, al ambalajelor, dar şi al marketingului. „Marketingul ocupă o foarte importantă parte din tot ce înseamnă brand şi este foarte costisitor. Iar pe partea de fonduri europene nu ni s-a potrivit nicio linie de finanţare din cauza faptului că era o cerinţă obligatorie să angajăm alţi oameni pe lângă ce-i pe care îi avem. Or în momentul de faţă să mai angajăm încă două persoane era un cost pe care noi nu ni-l puteam acoperi şi nu era un cost necesar“, a povestit antreprenoarea în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. Anca Vălean a a început să facă paste artizanale în 2015 şi le-a pregătit mai întâi pentru familie. Ulterior, a lansat un brand – Handmade Pasta, care însă nu era un nume care să reprezinte afacerea. Aşa a luat naştere în 2021 Răstăuţe Maramureşene, care reprezintă practic întoarcea la origini, având în vedere că răstăuţele sunt practic tăiţeii. În atelier, Anca Vălean mai are o colegă, iar ajutor mai primeşte din partea soţului atunci când are liber. În prezent, portofoliul Răstăuţe Maramureşene include 98 de produse, de la clasicele răstăuţe la paste cu spanac, leurdă sau cu sfeclă. „Busuiocul îl cultivăm la noi în grădină. Restul ingredientelor le luăm de la producătorii locali. Pentru ouă avem un producător aici în Maramureş care are o fermă de găini crescute la sol şi are nişte ouă foarte calitative. Iar făina o importăm din Italia pentru că, din păcate, am încercat cam toate sortimentele de făină pe care le-am găsit pe piaţa noastră, dar nu se pretează pentru pastele pe care le facem noi“, a menţionat Anca Vălean. Cât despre dezvoltare, antreprenoarea spune că a început afacerea cu fonduri proprii, iar apoi a reinvestit an de an. Până acum, nu a accesat fonduri europene, însă a avut câteva tentative şi nişte discuţii cu consultanţi, dar până acum nu s-a pliat pe nevoile afacerii nici o linie de finanţare. „În momentul de faţă, suntem în discuţii cu un investitor care a văzut potenţial în noi şi crede că există posibilitate de dezvoltare. Suntem în discuţii cu ei şi vedem cum putem să ducem la următorul nivel brand-ul acesta. Avem nevoie de un investitor pentru că costurile de marketing sunt foarte, foarte mari, pentru că partea de producţie efectivă necesită o investiţie un pic mai mare, de care noi în momentul de faţă nu dispunem“.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).