♦ Vascar face 22% din business la export, în principal pe piaţa din Europa. Vlad Ciuburciu, director general al Vascar din Vaslui, procesator de carne cu afaceri de peste 140 mil. lei anul trecut, spune că până la finalul anului estimează că producătorul va intra pe piaţa din SUA, acolo unde este acreditat să livreze conserve. „În momentul de faţă exportăm în Europa. Anul trecut am exportat şi în Africa, prin o parte din partenerii noştri, dar sperăm să reluăm contractele şi anul acesta, dar cea mai mare dorinţă a noastră este să ajungem cu produsele noastre în Statele Unite, pentru că anul trecut am reuşit să obţinem acreditarea din partea guvernului american. Suntem cinci companii din toată România care pot exporta în state, între care şi Vascar“, a spus managerul în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. El adaugă că în prezent sunt de rezolvat doar câteva chestiuni birocratice şi speră ca până la finalul anului să ajungă primele containere cu produse Vascar peste Ocean. În SUA compania a primit OK-ul pentru a exporta pateuri şi conserve din carne de porc şi pastele vegetale. „De ce SUA? Vorbim de peste 300 de milioane de locuitori, o ţară foarte extinsă, cu o suprafaţă foarte mare. Este o provocare, cam toată lumea îşi doreşte să ajungă şi cu produsul în Statele Unite. În Europa facem asta din 2006. Am reuşit şi Africa. Vrem să mai punem încă un continent pe harta noastră de export“, a punctat managerul, care este şi acţionar minoritar în companie. Cât despre provocările din piaţă, Vlad Ciuburciu subliniază lipsa materiilor prime şi anume carnea de porc. România se confruntă de şapte ani cu pesta porcină, iar procesatorii care vor să exporte sunt obligaţi să importe materia primă pentru că altfel nu au voie să livreze peste hotare. „Din păcate, piaţa din piaţa din România este sub „steag roşu“ în ceea ce priveşte pesta porcină africană şi suntem limitaţi la a face achiziţii din ţară şi din acest din acest motiv suntem şi vulnerabili, pentru că vorbim de o instabilitate, vorbim de nişte jocuri, poate geopolitice sau jocuri economice la nivel de ţări, cum ar fi China, de exemplu, care poate să influenţeze foarte uşor preţul la carnea de porc pe piaţa din Europa şi în acelaşi timp suferim noi, cei din cetăţenii din Uniunea Europeană“, a menţionat el. Compania din Vaslui activează pe piaţă cu două branduri Vascar şi Moldova î Bucate. Produsele sunt disponibile atât în marile lanţuri de magazine, la export, dar şi în reţeaua proprie Vascar, care numără astăzi 30 de unităţi. Pentru anul acesta, compania mai vrea să deschidă trei magazine, însă Vlad Ciuburciu speră la mai multe unităţi. „Cel puţin pentru strategia din acest an, rămânem în regiunea Moldovei datorită faptului că putem să gestionăm reţeaua mult mai uşor, având şi costuri logistice mai reduse. Cu cât te îndepărtezi mai departe de fabrică, începe să crească costul logistic. Este mai greu de gestionat un punct de vânzare, dar nu spunem nu avem un plan să ne dezvoltăm, vedem în funcţie de strategia din anul următor, poate reuşim să spargem şi bariera regiunii Moldova cu reţeaua noastră de magazine“, a punctat el. De asemenea, compania vrea să deschidă şi un „flagship store în Vaslui“.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).