23.9 C
București
marți, iulie 23, 2024

Servicii profesionale – Inspecția Muncii a dat amenzi de 600.000 de lei în urma unor controale efectuate în intervalul 29 mai – 7 iunie, pentru nerespectarea prevederilor legale privind prevenirea și protecția – Sinteza

1 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: In prelucrare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Potrivit sursei citate, campania naţională privind verificarea modului în care serviciile externe respectă obligaţiile legale şi a activităţilor de prevenire şi protecţie pe care le desfăşoară în întreprinderi/unităţi s-a desfăşurat în perioada 29 mai – 7 iunie 2024 şi s-a finalizat cu verificarea a 1.707 unităţi care au apelat la servicii externe şi a 1.631

Potrivit sursei citate, campania naţională privind verificarea modului în care serviciile externe respectă obligaţiile legale şi a activităţilor de prevenire şi protecţie pe care le desfăşoară în întreprinderi/unităţi s-a desfăşurat în perioada 29 mai – 7 iunie 2024 şi s-a finalizat cu verificarea a 1.707 unităţi care au apelat la servicii externe şi a 1.631 de servicii externe.

Ca urmare a controalelor, inspectorii de muncă au constatat 1.092 de neconformităţi faţă de prevederile legale din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, pentru care au dispus 1.093 de măsuri şi au aplicat 789 de sancţiuni contravenţionale, din care 117 amenzi în valoare de 660.000 de lei.

Cele mai frecvente neconformităţi constatate în întreprinderile/unităţile controlate care au apelat la servicii de prevenire şi protecţie au fost, printre altele: contractele încheiate cu serviciile externe nu conţin toate activităţile de prevenire şi protecţie care se desfăşoară de către serviciul extern sau clauze privind soluţionarea litigiilor apărute între părţi; în contractele de prestări servicii încheiate cu serviciile externe nu este menţionat modul de colaborare cu lucrătorul desemnat; contracte de prestări servicii neactualizate în formă scrisă (termen de valabilitate depăşit) sau fără stabilirea valabilităţii.

De asemenea, serviciul extern nu a efectuat periodic verificări la locurile de muncă cu informarea, în scris, a angajatorului asupra deficienţelor constatate şi a măsurilor propuse în vederea remedierii acestora, iar măsurile necesare pentru revizuirea planului de prevenire şi protecţie pentru anul 2024, compus din măsuri tehnice, sanitare şi organizatorice care să fie în concordanţă cu riscurile specifice de la toate locurile de muncă nu au fost luate.

„Este important ca toţi angajatorii să reţină şi să conştientizeze faptul că, indiferent de domeniul de activitate, punerea în aplicare a prevederilor legale în domeniul SSM reprezintă o condiţie pentru îmbunătăţirea mediului de muncă, asigurarea unor locuri de muncă sigure şi, implicit, reducerea incidenţei accidentelor de muncă şi, de asemenea, faptul că nu sunt exoneraţi de responsabilităţile lor în domeniul SSM dacă au apelat la servicii externe. În cadrul campaniei, a fost distribuit angajatorilor un chestionar de opinie privind activitatea desfăşurată de către serviciile externe de prevenire şi protecţie în unităţile lor. Au fost completate 1.732 de chestionare de opinie, în urma cărora s-a constatat că 1.420 de angajatori, respectiv 82% din totalul respondenţilor, apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe cu care au contract ca fiind foarte bună. 267 de angajatori (15,4% din totalul respondenţilor) apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe cu care au contract ca fiind bună, iar 2,3% dintre respondenţi apreciază activitatea desfăşurată de către serviciile externe ca nesatisfăcătoare sau satisfăcătoare. De asemenea, se constată că 789 de angajatori, respectiv 51,7% din totalul respondenţilor, consideră că activitatea serviciilor externe înregistrează o îmbunătăţire faţă de anii anteriori”, a declarat. în comunicatul citat, Mihai Nicolae Ucă, inspector general de stat adjunct.

Pe lista problemelor descoperite în cadrul acţiunilor de control s-au mai regăsit: neîntocmirea de instrucţiuni proprii pentru toate activităţile desfăşurate; evaluări de riscuri incomplete sau neactualizate, fişe de instruire completate necorespunzător şi instruire periodică fără demonstraţii practice; lipsa semnalizării SSM sau semnalizare necorespunzătoare, lipsa controlului medical la angajare şi a măsurilor de prim ajutor; nepurtarea echipamentului de protecţie corespunzător riscurilor.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.economica.net).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!