Potrivit unui comunicat, noua secţiune oferă clienţilor posibilitatea de a dezactiva complet tipurile de tranzacţii cu cardul pe care nu le folosesc.
Astfel, clienţii pot alege să blocheze retragerea de numerar de la bancomat, plăţile pe internet sau la POS, dar şi operaţiunile care se încadrează în cele mai frecvente tipologii de fraudă: tranzacţiile cu criptomonede, cele în afara Spaţiului Economic European sau plăţile de tip “jocuri de noroc”.
“În ING, oferim clienţilor noştri soluţii relevante pentru a-şi administra cardurile într-un mod cât mai simplu şi intuitiv, dar şi pentru a diminua cât mai mult riscurile de fraudă şi a-i ajuta să îşi protejeze conturile bancare. Cu secţiunea Permisiuni, am creat un strat suplimentar de siguranţă pe care clienţii îl pot folosi proactiv pentru cardurile lor. Tot ce trebuie să facă este să intre în Home’Bank şi să îşi dezactiveze singuri acele tipuri de tranzacţii cu potenţial de risc, pe care ştiu că nu obişnuiesc să le facă. De exemplu, dacă nu vor să cumpere criptomonede cu cardul ING, filtrul va funcţiona automat şi va bloca toate plăţile către comercianţi de criptomonede. Sau, dacă fac des plăţi pe internet, pot folosi un card virtual special pentru cumpărăturile online, ataşat unui cont secundar în care mută strict cât au nevoie, ceea ce înseamnă că pe contul principal ar putea bloca tranzacţiile online.”, a afirmat Alexandra Toabeş, Customer Journey expert, divizia Carduri, în cadrul ING Bank România, citată în comunicat.
Potrivit băncii, pentru fiecare card pe care îl deţin, aceştia pot dezactiva diferite tranzacţii şi operaţiuni. Dacă se răzgândesc, operaţiunile blocate pot fi pot reactivate la fel de simplu şi rapid, tot din Home’Bank.
“Odată ce obţin acces la fondurile victimei, o metodă preferată a fraudatorilor este să direcţioneze sumele, prin intermediul cardului, către portofele electronice de criptomonede, efectuând tranzacţii pentru investiţii în criptomonede sau de tip transfer, pentru a se pierde urma banilor. Frecvent, preferă să realizeze plăţi la comercianţi din afara Uniunii Europene, cu mai puţine reglementări, pentru a reduce şansele ca banii victimelor să fie recuperaţi. Recomandăm clienţilor să fie extrem de vigilenţi când vine vorba de datele lor personale şi bancare. Totodată, le recomandăm să îşi dezactiveze din Home’Bank acele operaţiuni pe care ştiu că nu le efectuează. Şi, pentru un plus de siguranţă, pentru că e sezonul vacanţelor, să folosească un card virtual, pentru că indiferent ce s-ar întâmpla, un fraudator nu va putea niciodată să cheltuiască mai mult decât găsesc în contul secundar”, a spus Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.
Reprezentanţii băncii menţionează Geolocalizarea, ca funcţii de securitate în Home’Bank.
“În acest an, ING a lansat serviciul de geolocalizare – o nouă funcţionalitate din Home’Bank care foloseşte coordonatele GPS ale telefonului şi poate bloca operaţiunile suspecte realizate din alte arii geografice. Vezi unde ai salvat datele cardului.”, se precizează în comunicat.
De anul trecut, clienţii ING pot vedea pe ce site-uri şi în ce aplicaţii sunt salvate cardurile lor pentru plăţi viitoare. În cazul în care nu mai doresc să aibă datele cardurilor lor înregistrate, aceştia pot şterge token-ul asociat acelor comercianţi direct din Home’Bank.
“Serviciul afişare nume beneficiar (SANB), lansat iniţial de ING pentru clienţii săi şi adoptat ulterior la nivelul sistemului bancar, afişează numele real al deţinătorului contului atunci când sunt transferaţi bani, pentru diminuarea riscurilor de fraudă”, se mai spune în comunicat.
Totodată, clienţii ING pot vedea în Home’Bank istoricul autentificărilor în contul lor, pot seta limita tranzacţionale, pot primi notificări cu privire la tranzacţiile efectuate şi pot bloca sau închide cardul din aplicaţie.
Mai mult, pot înregistra dispozitivele proprii ca fiind de încredere şi pot accesa Home’Bank şi autoriza operaţiunile în siguranţă, folosind amprenta digitală sau recunoaşterea facială.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este singura bancă cu o creştere organică din top 10 bănci locale după active, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate şi Wholesale Banking.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).