- În etapa de nominalizare a programului Made in Romania al Bursei de Valori București au fost înregistrate 483 de aplicații de nominalizare, dintre care 386 au fost nominalizări valide.
- Comitetul de Nominalizare Made in Romania a selectat cele 50 de companii semifinaliste ale programului, din totalul de 386 de nominalizări valide.
- În perioada 3 – 31 iulie, publicul va trimite direct în finala programului, 3 dintre cele 15 finaliste ale ediției de anul acesta, prin vot exprimat pe platforma Made in Romania, investingromania.com.
Comitetul de Nominalizare Made in Romania a selectat cele 50 de companii semifinaliste ale programului, dintr-un total de 386 de companii nominalizate pe platforma www.investingromania.com. Programul Made in Romania lansat în 2017 de către Bursa de Valori București, a depășit 1.000 de companiilor românești înscrise în program, fiecare ediție atingând noi recordurile la nivelul nominalizărilor. Din data de 3 iulie și până pe 31 iulie, publicul va decide 3 din cele 15 companii românești care vor ajunge în finala celei de-a VI-a ediții Made in Romania, prin vot pe www.investingromania.com.
Cele 50 de companii semifinaliste sunt:
„Gândit pentru antreprenori și fundamentat pe nevoile companiilor românești, programul Made in Romania devine cu fiecare ediție mai complex, oferind instrumente esențiale în dezvoltarea susținută a afacerilor din România. Din momentul în care sunt nominalizate în program și până la finalul ediției, companiile beneficiază de o serie de avantaje, precum participarea la workshop-uri specializate, vizibilitatea oferită și chiar participarea la podcastul Made in Romania, dedicat companiilor finaliste. Anul acesta sărbătorim pentru a șasea oară antreprenoriatul românesc alături de 50 de companii semifinaliste în program. În cadrul acestei ediții am descoperit povești curajoase, care reflectă spiritul întreprinzător al românilor și care ne motivează să gândim noi instrumente prin care să contribuim la crearea unui ecosistem antreprenorial românesc sănătos. Continuăm și în această ediție să punem în lumina reflectoarelor performanțele care se înregistrează la nivel local și le urăm succes tuturor celor 50 de companii semifinaliste!“ a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
„În cei 6 ani de la lansarea Made in Romania am creat un program menit să promoveze companiile cu potențialul de a devenit adevărate motoare ale economiei românești și, cu fiecare ediție, vedem nominalizate companii cu inițiative care pot inova industriile în care activează sau lideri pe segmentul lor de piață, care inspiră trenduri și creează precedente. Fiecare an aduce noutăți, iar ediția de anul acesta ne-a surprins prin noile industrii care au apărut în clasament, numărul de antreprenori care și-au nominalizat compania, dar și prin numărul de nominalizări venite din partea comunității formate în jurul acestora. Programul Made in Romania restrânge sub umbrela sa companii mature, IMM-uri dar și start-up-uri, ceea ce ne arată potențialul antreprenorial românesc care există în acest moment la nivel național și pe care putem să îl ajutăm să crească prin intermediul programului nostru”, a declarat Adrian Tănase, Directorul General al Bursei de Valori București.
În prima etapă a proiectului Made in Romania, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, susținători ai programului, dar și membrii comunităților formate în jurul companiilor românești, alături de Comitetul de Nominalizare, au înregistrat un număr de 386 de nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com. Dintre acestea, în top 3 la categoria domeniului de activitate se află, și de data aceasta, companiile din IT&C, cu un procent de 15%, urmate îndeaproape de companiile din Comerț cu 14% și, pe locul 3, de companiile din domeniul Serviciilor, având un procent de 12%. Alte domenii care s-au remarcat prin procentul ocupat în clasament sunt Industria alimentară cu 9%, respectiv Industria prelucrătoare și de Sănătate cu câte 8%. La nivelul distribuției geografice, București și Ilfov ocupă un procent cumulat de 45%, urmate de Cluj, Iași, Suceava, Timiș, Alba Iulia și Constanța. În ceea ce privește segmentarea companiilor nominalizate, 82% sunt companii IMM, 11% Start-up-uri și 7% Corporate.
Votul publicului va trimite direct în finală 3 din cele 15 companii finaliste ale programului Made in Romania, în timp ce următoarele 12 vor fi alese de către Juriul Made in Romania, format din experți în diverse domenii ale economiei. Cele 15 companii finaliste ale celei de-a VI-a ediții Made in Romania vor fi anunțate public, în cadrul Galei de Premiere din toamna acestui an.
Proiectul Made in Romania a fost lansat de Bursa de Valori București în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România. Dezvoltarea platformei www.investingromania.com poziționează Bursa de Valori București ca fiind principalul canal de finanțare pentru antreprenorii români. Totodată, platforma este dedicată investitorilor, consultanților și, în special, companiilor cu perspective de creștere, care doresc să atragă finanțare de la investitori sau care se află în procesul de pregătire a unui plasament privat pe Piața AeRO sau pe Piața Principală. Conținutul media pus la dispoziție de consultanți prin intermediul platformei sprijină companiile în implementarea de bune practici și pregătirea afacerii pentru următorul nivel de dezvoltare.
În cursul anului 2023, derularea proiectului este sprijinită de Microsoft “powered by Microsoft”, alături de partenerii: BRK Financial Group, European Bank for Reconstruction and Development, UiPath, Agista, Banca Transilvania, BT Capital Partners, Dendrio, Mazars, Bondoc și Asociatii, Termene.ro, IFB Finwest, Mercer Marsh Benefits, împreună cu susținătorii ANIS, DoingBusiness, Institutul de Studii Financiare (ISF), Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), Romanian Business Leaders (RBL), Romanian Private Equity Association (ROPEA), partenerii media Digi24, Financial Intelligence și Romania Insider și Radioul Antreprenorilor, Radio Guerrilla.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).