19.2 C
București
marți, iunie 17, 2025

Banking & Servicii financiare – Veniturile Purcari, în creștere cu 11% în T1 și cu 18% în primele patru luni ale anului 2024 – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Veniturile Grupului Purcari au crescut cu 11% în T1 ‘24, ajungând la 81,6 milioane RON, în pofida bazei de comparație ridicate din aceeași perioada a anului 2023, precum și a unui Paște Ortodox mai târziu, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

În primele patru luni ale anului 2024, normalizand astfel pentru perioada Paștelui, veniturilor au crescut cu 18% față de perioada similară din 2023.

Pe măsură ce presiunile inflaționiste se atenuează și efectele recoltei bogate din 2023 încep să se resimtă, observăm, de asemenea, mai mult spațiu pentru îmbunătățirea marjelor.” a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.

Veniturile Grupului Purcari au crescut cu 11% în T1 ‘24, ajungând la 81,6 milioane RON, în pofida bazei de comparație ridicate din aceeași perioada a anului 2023, precum și a unui Paște Ortodox mai târziu, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București. În primele patru luni ale anului 2024, normalizand astfel pentru perioada Paștelui, veniturilor au crescut cu 18% față de perioada similară din 2023. EBITDA a crescut la 23,1 milioane RON în T1’24, cu o marja de 28%.

„Am avut un început de an bun și suntem bucuroși să vedem cererea în creștere pentru mărcile noastre, reflectată în câștiguri consistente ale cotei de piață în regiunile noastre cheie. Pe măsură ce presiunile inflaționiste se atenuează și efectele recoltei bogate din 2023 încep să se resimtă, observăm, de asemenea, mai mult spațiu pentru îmbunătățirea marjelor.” a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.

Aspecte comerciale cheie pentru T1 2024:

· România: +13% în T1 ‘24 față de anul precedent. Un început de an puternic considerând o perioada de Paște mai târzie. Purcari și Cramă Ceptura au performat cel mai bine. Domeniile Cuza își dublează vânzările, deși de la o baza mai mică.

· Moldova: Creștere accelerată pentru al doilea trimestru consecutiv, +7% în T1 ‘24, față de anul trecut. Recuperare puternică pentru Bardar cu +22% în T1 ’24 an la an, după un 2023 slab. Rețelele de comerț modern au avut o performanță puternică, în timp ce canalul duty-free e afectat de anularea regimului fiscal preferențial; concurență puternică în segmentul comerțului tradițional. Prioritizarea marjei față de volum cu Bostavan și Bardar.

· Polonia: Presiunile de preț în segmentul vinurilor de masă continuă, cu Bostavan -8% în T1’24 față de anul precedent. Purcari își continuă creșterea puternică cu +21% în T1 ‘24 an la an, deși de la o baza mai mică. Prioritizarea marjelor față de volum cu Bostavan.

· Cehia și Slovacia: Creștere accelerată pentru al doilea trimestru consecutiv, +37% în T1 ’24 față de anul precedent, Bostavan fiind liderul creșterii. Prioritizarea marjelor față de volum cu Bostavan.

· Bulgaria: +88% în T1 ‘24 an la an. Dezvoltarea continuă a pieței, extinderea echipei comerciale și a colaborării cu partenerii locali. Concentrare pe produsele și canalele cu profitabilitate înalta. Listare accelerată a brandului Purcari în locațiile HoReCa de top din întreagă țară.

· Asia: +29% în T1 ‘24 față de anul trecut, atribuibil investițiilor din 2023 în dezvoltarea notorietății brandului și a prezenței locale. Mediul macroeconomic dificil persistă, piață vinului în China fiind în general slabă. Scădere de două cifre a importurilor de vin în China în 2023 față de anul trecut.

Grupul anticipează discontinuitatea activității Ecosmart Union SA, companie de management al deșeurilor în care Grupul deține o cota de 65,75%. Această vine că urmare a schimbărilor legislative referitoare la Sistemul de Garanție Returnare („SGR”), care afectează cererea de reciclare pentru ambalajele de sticlă, precum și a efectelor litigiului cu Administrația Fondului pentru Mediu, conform celor comunicate prin Raportul Curent din 18 aprilie 2024. Ecosmart a reprezentat aproximativ 8% din cifra de afaceri și 4% din EBITDA și Venitul net al Grupului în 2023.

Ghidaj actualizat pentru 2024:

Ca urmarea a anticipării încetării activității segmentului Ecosmart, Grupul actualizează ghidajul anual conform celor prezentate mai jos. Nu sunt prevăzute modificări pentru activitatea de baza VIN, cifrele fiind ajustate doar pentru a reflectă impactul anticipat al încetării afacerii Ecosmart începând cu T2’24.

· Creștere Venituri: +12-15% (în scădere de la +16-20%, reflectând ajustarea Ecosmart)

· Creșterea Venituri segmentul VIN: +20-24% (menținut)

· Marja EBITDA: 26% – 28% (menținut)

· Marja Profitului Net: 14% – 16% (menținut)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!