Vladislav Ivanov, general manager în cadrul Motorola Mobility pentru regiunea Europei de Sud-Est: În teritoriul de care mă ocup, în care nu intră Polonia şi Rusia, iar Ucraina are probleme cu războiul, România este cea mai mare piaţă din regiune pentru noi.
♦ „Consumatorii români pun foarte mult accent pe experienţa pe care o oferă brandul, nu doar pe specificaţiile tehnice ale smartphone-ului“ ♦ Compania a avut în primele şase luni ale acestui an peste 200.000 de activări de telefoane, plus 18% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023.
Motorola Mobility, brandul de telefoane pe care gigantul chinez Lenovo l-a readus la viaţă, are în plan să ajungă în următorii 1-2 ani al doilea jucător de pe piaţa de smartphone-uri din România din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute, în condiţiile în care acum, pe lângă prezenţa în retail, brandul este prezent şi la toţi operatorii de telecomunicaţii care activează pe plan local. În ultimii trei ani – perioada 2021-2023 – Motorola şi-a crescut vânzările cu câte 100.000 de unităţi pe an, ţinta de creştere pentru anul curent fiind aceeaşi, astfel încât la final de 2024 să atingă pragul de 500.000 de activări de telefoane (telefoane achiziţionate şi activate prin inserarea unei cartele SIM).
„Dacă ţinem cont de toate datele din piaţă, pentru că nu toate sunt incluse în studiile companiilor de cercetare de piaţă, noi suntem în mod consolidat numărul trei pe piaţa locală de smartphone-uri, fiindcă unul dintre cei mai mari parteneri ai noştri nu este inclus în studii. Aşadar următorul nivel pe care vrem să îl atingem este ca decurs de 1-2 ani să ajungem numărul doi pe piaţa din România din punctul de vedere al numărul de unităţi vândute“, a declarat pentru ZF Vladislav Ivanov, general manager în cadrul Motorola Mobility pentru regiunea Europei de Sud-Est. El a adăugat că din regiunea pe care o gestionează, România este în prezent cea mai mare piaţă pentru Motorola Mobility. „În teritoriul de care mă ocup, în care nu intră Polonia şi Rusia, iar Ucraina are probleme cu războiul, România este cea mai mare piaţă din regiune pentru noi.“
Motorola vinde în prezent smartphone-urile sale atât în retailul tradiţional, având parteneriate cu Altex spre exemplu, cât şi în mediul online, dar şi prin intermediul operatorilor telecom care activează pe plan local – Digi, Orange, Telekom şi Vodafone. Digi este unul dintre cei mai mari parteneri ai Motorola în România, în timp ce Vodafone este cel mai recent partener al său.
„Cu Vodafone am început recent parteneriatul, în iunie-iulie, iar în prezent în reţeaua lor avem primele cinci produse. Şi acum, desigur, urmează să creştem gama. Suntem alături de ei pentru a creşte numărul modelelor disponibile şi pentru a creşte vizibilitatea brandului Motorola în magazinele lor. Iar acest lucru se întâmplă chiar acum. Este pentru prima dată când suntem prezenţi pe întreaga piaţă. Dacă am fi avut aceeaşi cotă în segmentul telecom ca cea pe care o avem pe piaţa liberă, cel mai probabil am fi fost deja numărul doi pe piaţă ca şi număr de unităţi“, a menţionat Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România. El a punctat faptul că pe segmentul de retail (piaţa liberă), Motorola este de peste un an numărul trei la capitolul volum de smartphone-uri vândute.
„Pe segmentul de retail, open-market, suntem numărul trei de acum mai mult de un an, poate chiar doi ani. Iar în câteva luni, cel mai probabil vom fi foarte aproape de numărul doi.“
„Pe întreaga piaţă, care include şi operatorii telecom, am fost numărul trei de mai multe ori şi credem că putem ajunge la finalul acestui an pe poziţia a treia pe întreaga piaţă de smartphone-uri din România, în termeni de număr de unităţi.“
În prima jumătate a acestui an, Motorola a avut o cotă de piaţă de 15% pe segmentul de retail din punct de vedere al volumului de smartphone-uri vândute în România, clasându-se astfel pe locul al treilea. Compania a avut în primele şase luni ale acestui an peste 200.000 de activări de telefoane, plus 18% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).