6 C
București
marți, noiembrie 5, 2024

IT & E-commerce – ZF IT Generation. Ionuţ Dorel Motoi, fondator al SPLM – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Start-up-ul SPLM (Servicii, Plăţi, Libertate de Mişcare) a dezvoltat şi lansat în luna februarie a acestui an aplicaţia cu acelaşi nume, prin care utilizatorii pot avea acces la diverse reţele de spălătorii self-wash din România, şi are în prezent peste 4.200 de utilizatori.

„Estimez că o să trecem de 250.000 euro investiţie până în martie 2025 şi undeva la jumătate de milion până în martie 2026, dar atunci înseamnă că o să avem şi campanii de marketing şi o cotă de piaţă semnificativă şi ne aşteptăm ca veniturile să fie de peste un milion de euro pe an...

Mi-a vândut părţile sociale celor de la CarCentric, care ei aveau 49% deja din acţiuni şi am considerat că a crescut suficient astfel încât să îl coordoneze ei şi să-l ajute să crească şi mai mult...

„Sperăm ca până la finalul anului viitor să depăşim 300 de spălătorii implementate la nivel naţional.“ „Investiţia în dezvoltarea aplicaţiei a fost de peste 180.000 de euro.“

Start-up-ul SPLM (Servicii, Plăţi, Libertate de Mişcare) a dezvoltat şi lansat în luna februarie a acestui an aplicaţia cu acelaşi nume, prin care utilizatorii pot avea acces la diverse reţele de spălătorii self-wash din România, şi are în prezent peste 4.200 de utilizatori.

„Avem exact un an de zile de când s-a scris prima linie de cod la aplicaţie. Aplicaţia este pe piaţă din luna februarie a acestui an şi avem în prezent undeva la 35-40 de spălătorii care sunt implementate. Sperăm ca până la finalul anului viitor să depăşim pragul de 300 de spălătorii implementate la nivel naţional. Ca număr de descărcări sunt câteva mii. Şi avem 4.266 de utilizatori care folosesc aplicaţia. Ne aşteptăm să creştem în continuare“, a spus Ionuţ Dorel Motoi, fondator al SPLM, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

Investiţia în dezvoltarea proiectului depăşeşte suma de 180.000 de euro, a mai spus fondatorul start-up-ului, adăugând că în prezent nu se află în căutare de finanţare externă.

„Estimez că o să trecem de 250.000 euro investiţie până în martie 2025 şi undeva la jumătate de milion până în martie 2026, dar atunci înseamnă că o să avem şi campanii de marketing şi o cotă de piaţă semnificativă şi ne aşteptăm ca veniturile să fie de peste un milion de euro pe an. În principiu nu căutăm investitori la acest moment, pentru că reuşim să facem faţă volumului de cheltuieli şi la investiţii. Cred eu că undeva la sfârşitul anului viitor, după ce ne stabilizăm, o să căutăm investitori şi nu pentru a ne desfăşura activitatea în România, ci pentru a scala mai rapid şi pentru a ne duce şi către alte ţări din Europa, pentru că în piaţa de aplicaţii self-wash mai sunt vreo două-trei aplicaţii, dar ele sunt ale producătorilor şi ai aplicaţia care funcţionează doar la un anumit producător de spălătorii. Noi venim cu aplicaţia care funcţionează la orice tip de producător şi ne putem duce oriunde.“

Dacă în prezent utilizatorii pot doar să găsească spălătorii self-service unde îşi pot spăla maşinile, în perioada următoare, reprezentanţii start-up-ului vor integra în aplicaţie mai multe funcţionalităţi.

„SPLM înglobează, în primul rând, piaţa de spălătorii self, dar în următoarele două-trei luni o să introducem şi partea de servicii de încărcat maşini electrice. Mi-ai povestit că ai avut acces la o maşină electrică şi aveai deja trei-patru aplicaţii ca să o încarci şi una pentru parcare. Toate acestea vor lucra direct cu aplicaţia noastră şi o să ai o singură aplicaţie prin care să speli maşina, încarci maşina. Pe viitor o să integrăm şi spălătorii cu personal şi vulcanizări, staţii de ITP, astfel încât să ai într-o singură aplicaţie tot ceea ce ai nevoie pentru maşină“, a mai spus Ionuţ Dorel Motoi.

SPLM prevede pe lângă aplicaţia care poate fi descărcată pe dispozitivul mobil şi prin care se digitalizează practic spălătoriile self-service, şi un dispozitiv hardware care este instalat în cadrul spălătoriilor.

„Ca şi scalabilitate, acel produs care trebuie montat în spălătorie e plug and play, adică cine ne sună şi îl vrea semnează contractul, ia plăcile şi le instalează direct. Eu am fost în peste 100 de spălătorii şi am şi montat peste 300 de dispozitive hardware. Şi acest dispozitiv ne-a luat cam şase luni de zile să-l punem la punct. Acum avem spălătorii din Constanţa, Agigea, Bucureşti, Oradea şi aşa mai departe. Ai o hartă de parteneri în care poţi să vezi dacă e aglomerat sau nu la spălătoriile din aplicaţie, ca să ştii când să mergi fără să stai la coadă. Avem şi partea de promoţii.“

„Fiecare spălătorie poate să seteze o promoţie, spre exemplu, între ora 11:00 şi ora 14:00 pot să pună un discount de 10% – 15% – 20% de care cei care au timp în perioada respectivă se pot bucura şi pot să îşi spele mai ieftin maşina.“

În următorii cinci ani, Ionuţ Dorel Motoi spune că aplicaţia va avea peste 35% din piaţa din România. „Asta înseamnă peste 1.000 de spălătorii implementate şi minim o ţară deschisă la nivel european.“

 

Ce a mai spus Ionuţ Dorel Motoi la ZF IT Generation

În urmă cu aproape un an a fost vândut Valetino. Mi-a vândut părţile sociale celor de la CarCentric, care ei aveau 49% deja din acţiuni şi am considerat că a crescut suficient astfel încât să îl coordoneze ei şi să-l ajute să crească şi mai mult, ei fiind foarte bine înfipţi pe piaţa corporate şi gestionând peste 20-30.000 de maşini la nivel de România. Conform cifrelor, Valetino creşte uşor, dar sigur de la an la an. În continuare sunt diverse provocări, iar prin noile proiecte pe care le facem împreună, acest SPLM reuşim să facem chiar şi upsale pe viitor şi pentru Valetino, şi pentru SPLM şi de ce nu, şi pentru Autonom, pentru că ei sunt acţionari 70% în CarCentric şi Cosmin Florea 30% tot în CarCentric.

SPLM a pornit în primul rând de la o glumă. Cum avem maşinile murdare şi toată lumea scria pe ele „spală-mă“ şi stăteam şi ne gândeam noi cum putem să digitalizăm spălătorii self-service. CarCentric se ocupă deja de spălătoriile cu personal şi le-a digitalizat pentru piaţa de corporate. Ei aveau deja nevoie să aibă acces la spălătorii self-wash. Cosmin a venit către mine şi mi-a zis „am nevoie să-mi dai acces aici“ şi eu am venit cu propunerea „putem să facem un dispozitiv hardware pe care să-l punem în boxe, putem să facem şi o aplicaţie la care să te conectezi şi să rezolvăm această situaţie“, dar ca şi investiţie să facem toate acestea nu merită să o faci doar pentru piaţa corporate. Aşa că hai să facem o firmă, să găsim cine să ne producă echipamentul. Crăciun Păcurar, Coco de la Oradea, care îmi este la fel şi el bun prieteni şi partener în business-uri pe partea de IT şi zic hai să ne punem să vedem ce putem să facem. Le-am făcut eu schema, cum ar trebui să se întâmple, pentru că viziunea a fost din partea mea, apoi uşor-uşor am împărţit-o şi am reuşit să ne completăm unul pe celălalt, adică Coco, pe baza ideilor a găsit soluţii şi a venit şi el la rândul lui cu alte idei, la fel şi Cosmin, care el fiind mai aşezat, obişnuit cu piaţa corporate, care este după reguli, după proceduri, ne-a învăţat cum am putea să facem, să ne procedurăm şi atunci s-a născut SPLM.

►  Eu în Valentino am rămas şi acum implicat, sunt consultant pentru dezvoltarea proiectului şi totodată sunt project manager pentru dezvoltarea aplicaţie în continuare şi spre exemplu, odată ce introducem serviciul de vulcanizare sau de ITP în SPLM, tu o să ai posibilitatea să apeşi pe buton să spunem că vrei să încarci maşina electrică. apeşi pe încărcare şi îţi arată cele mai apropiate staţii libere de lângă tine şi vei putea să faci şi programare la încărcare, dar poate nu ai timp să mergi tu pentru că ai de filmat o emisiune şi atunci aplicaţia te va întreba „Vrei un valet?“ apoi va extrage automat datele din Valentino şi o să-ţi spună cât te costă să vină un valet certificat să-ţi preia maşina şi să ţi-o conducă la încărcat şi după ce s-a încărcat maşina să o aducă unde vrei tu.

Noi lucrăm cu spălătoriile pe un comision de 10% din fiecare tranzacţie care se face prin aplicaţia mobilă fără abonament sau dacă se doreşte un comision mai mic, avem 2,5% comision şi 15 euro pe lună per punctul de lucru al spălătorie. Pentru spălătorie nu doar faptul că au acces utilizatorii la spălătorie prin aplicaţie este câştigul, ci şi faptul că ei au acces direct la boxele lor, pot să dea şi ei jetoane. Al 2-lea avantaj pentru spălătorii este faptul că poate să seteze promoţii şi să vină şi mai multă lume în spălătorie. Al 3-lea avantaj, faptul că vor avea acces la flotele naţionale şi la fel le dăm şi mai mulţi clienţi. Iar al 4-lea mare avantaj este faptul că dacă vreodată li se defectează dispozitivul în care clienţii bagă jetonul, nu e nicio problemă, se pune afiş „doar cu aplicaţia“ şi treaba merge în continuare.

Pe viitor o să avem şi abonamente pentru că spălătoriile au început să-şi dorească şi ele să vând abonamente şi spre exemplu va fi un cost de 100 lei pe lună, spălat nelimitat şi te duci şi speli de câte ori vrei, dar cel mai probabil că la 100 lei va fi spală de câte ori vrei. Exact în perioada aia limită între 11 şi 12, ca să aibă toată lumea de câştigat.

Practic, trebuie să descarci aplicaţia din google play sau apple store. odată ce ai descărcat-o, ţi-ai făcut un cont foarte uşor. Ai un buton de „adaugă puncte“. Poţi să-ţi introduci cardul sau chiar datele firmei, dacă vrei să ai factură pe firmă pentru PFA sau chiar şi o firmă micuţă. Odată ce ţi-ai introdus datele cardului, aplicaţia te întreabă câţi lei vrei să bagi în portofel ca să poţi să foloseşti aplicaţia – 20 lei sau câteva sute, depinde cum doreşti. După ce ai băgat creditul, apeşi pe butonul „Spală“ pentru moment sau încarcă pe viitor. Aplicaţia spune „Salut, Georgel eşti în spălătoria x. Aici avem patru boxe instalate şi două aspiratoare. Preţul unui jeton este de 5 lei sau 3 lei“, pentru că noi nu intervenim peste preţul spălătoriei. Omul alege două jetoane, trei jetoane şi apare timpul direct în boxă. alege ce doreşte direct din boxa. Adică a băgat telefonul, nu mai are treabă cu telefonul şi spală maşina. factura se duce automat în e-factura pentru cazul în care vrei să faci de cont pe firmă şi în rest, ai o fişă de cont în care vezi foarte clar atât tu cât şi spălătoria, ce s-a întâmplat.

Următoarea limbă pe să implementăm este maghiara, pentru cei care sunt în zonele unde trăieşte această minoritate. Deja avem o spălătorie în aplicaţie de acolo şi ştiu din experienţă din cealaltă firmă de soft că inclusiv când făceam suport la windows în telefon, oamenii ne spuneau domnule, nu ştim română şi atunci e prima limbă pe care dorim să o implementăm, dar apoi o să fie toate limbile integrate, pentru că, cu ajutorul inteligenţei artificiale vom avea posibilitatea să traducem automat orice buton în orice limbă pe care o selectezi. Spre exemplu, dacă tu vei avea telefonul în spaniolă, o să-ţi apară aplicaţia în spaniolă.

Limitări nu avem. Ne va trebui personal şi ne vor trebui bani de investiţii ca să ne cunoască oamenii din zona respectivă. Şi atunci prima ţară care pentru mine e aşa de suflet şi merg acolo săptămâna viitoare er fi Spania, pentru că acolo sunt şi foarte mulţi români. Şi atunci ne-am folosi de acest lucru ca să putem să ne dezvoltăm şi în general vizăm ţările în care sunt români, dar vrem şi la vecinii noştri bulgari. Chiar avem pe cineva la Varna care a solicitat să stăm un pic de vorbă. Extinderea peste graniţele României ar putea avea loc la finalul lui 2025.

Deocamdată vrem să ne aşezăm, lua lucrurile încet. Ne place stresul, dar stresul constructiv. Şi apoi vrem să explodăm şi când explodăm, suntem deschişi şi pentru investitori.

(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src=”https://connect.facebook.net/ro_RO/sdk.js#xfbml=1&version=v3.0&appId=914098993125481″;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!